تبریز- مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ورزقان گفت: هفته عقیدتی سیاسی فرصت مغتنمی است که تفکرات و اندیشه های شهید مطهری را برای مردم برج.سته کنیم
کد خبر: ۹۳۳۸۱۶۵
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام احمدی در آیین تجلیل از مربیان سپاه ورزقان با اشاره به سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و همزمانی هفته معلم با هفته عقیدتی- سیاسی، اظهارکرد: با بهره‌گیری از مکتوبات شهید مطهری که مورد تایید امام راحل است این نهاد فعالیت وسیعی را در زمینه تربیت و پرورش افرادی با هدف حفاظت از دین و ترویج آن آغاز کرده است.

وی افزود: هفته عقیدتی سیاسی فرصتی برای بهره‌گیری از عالمان و بزرگان نظام جمهوری اسلامی به منظور تقویت پایه‌های انقلاب است.

حجت الاسلام احمدی بیان کرد: دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد مطهری که به عنوان هفته عقیدتی- سیاسی و هفته معلم نامگذاری شده است، در واقع فرصت مغتنمی است که تفکرات و اندیشه های شهید مطهری را برای مردم برجسته کنیم و از تلاش‌های جهادگران علمی در عرصه های تعلیم و تربیت، اخلاق، معرفت و بصیرت تجلیل شود.

وی ادامه داد: هفته عقیدتی- سیاسی محصول اندیشه ها و قلم پاک استاد شهید مطهری(ره) درزمینه مربی سازی در سپاه و بسیج بود که نمونه بارز آن انتشار کتاب های پر محتوا و سخنان گهربار آن شهید بزرگوار است.

حجت الاسلام احمدی اضافه کرد: الگویابی از حماسه و قیام خونین عاشورای امام حسین(ع) مهم ترین مقوله ای است که شهید مطهری به عنوان یک متفکر و احیاگر دینی به آن می پردازد و تلاش فراوانی برای ارائه تفسیری جدید و متناسب با نیازها و شرایط سیاسی زمان از آن به عمل آورد است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ورزقان گفت: تعریف هویت بسیج و بسیجی، تعمق و تدبر در فهم آن، یکی از ضروری‌ترین نیازها و وظایف امروز نسل امروز بسیج در آستانه آغاز دهه ی چهارم انقلاب اسلامی است که بدون توجه به آن بسیج در معرض تهدید خطرها و آفات جدی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: بسیجیان سلحشور در تمامی صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف و در مسیر انقلاب حضوری چشمگیر و بی‌نظیر داشته و دارند که نمونه بارز آن، حضور چشمگیر بسیجیان در طول هشت سال دفاع مقدس بود که با تمام وجود در جبهه‌های حق علیه باطل ایستادگی کردند.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، پشتیبانی ها،مانع زدایی ها بیان کرد: در دهه اخیرمقام معظم رهبری بر بحث اقتصاد و فرهنگ تاکید دارند زیرا بر اساس سندچشم‌انداز، باید در سال ۱۴۰۴ در قله منطقه قرار بگیریم، به لطف الهی در حوزه‌های علم و فناروی، علوم هسته‌ای، دانش سایبری و اقتدار بین‌المللی و بنیه دفاعی در جایگاه رفیعی قرار گرفته‌ایم و ما در مجموعه سپاه و بسیج نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم.

حجت الاسلام احمدی اضافه کرد: برنامه‌های خوبی برای این هفته در نظر گرفته شده به طوری که امسال ده ها عنوان برنامه از طریق حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج اعلام شده بود ولی متاسفانه بدلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در حالت تعویق است و فقط مهم‌ترین این برنامه ها از جمله تجلیل و تکریم از اساتید و مربیان عقیدتی سیاسی، هادیان سیاسی،  و معلمین بسیجی در سپاه ورزقان(ع) و خاروانا اجرا شد.

ارسال نظرات