معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام از برخورد با گرانفروشان اقلام دارویی در استان خبرداد و گفت: با کسانی که دارو‌ها و تجهیزات پزشکی را به قیمتی بالاتر از آنچه مصوب شده به فروش برسانند برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۳۸۲۱۸
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،مهتاب شاهماری اظهار داشت: قیمت اقلام دارویی در کل کشور درکمیسیون قیمت گذاری موضوع تبصره (۳) ماده (۲۰) قانون مربوط به مقررات پزشکی و دارویی تعیین می‌شوند.

وی افزود: همچنین دسترسی به قیمت روز دارو با مراجعه به سامانه قیمت گذاری به آدرس http://Irc.fda.gov.ir/nfi فراهم است و افراد می‌توانند با مراجعه به سایت و وارد کردن مشخصات دارو‌های مصرفی که قیمت مصوب دارند، ارزش روز آن‌ها را مشاهده کنند.

شاهماری تاکید کرد: به منظور سرعت دسترسی به دارو‌های مورد نیاز و پیگیری شکایات مرتبط، مردم عزیز استان می‌توانند هرگونه مشکلات دارویی اعم از گرانی، کمبود یا نبود دارو و سایر مشکلات مرتبط با دارو را در ساعات اداری از طریق سامانه رایگان ١٩٠ داخلی ۳ (کد۱ برای کمبود دارویی و کد ۲ برای مشاوره دارویی)، شماره گیری کنند.

وی تصریح کرد: همچنین تلفن ثابت ۰۸۴۳۲۲۳۲۵۲۱ (داخلی ۲ کد ۱) در ساعات غیر اداری صرفا از طریق پیامک (صرفا پیامک) به شماره همراه ۰۹۱۸۳۴۴۶۸۴۹ و در صورت لزوم به صورت حضوری، دارویی را که موفق به تهیه آن نشده‌اند و یا موضوع مورد شکایت را اعلام تا در اسرع وقت موضوع پیگیری و رسیدگی لازم به عمل آید.

ارسال نظرات