رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: رئیس جمهور وقت برای خودشیرینی خود بین آحاد مردم اصلاحاتی در قضیه قوانین شوراها بوجود آوردند.
کد خبر: ۹۳۳۸۴۱۳
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳

نشست شوراهای اسلامی شهر و روستا؛ چالش‌ها و فرصت‌ها با حضور علی زنجانی حسنلویی؛ نماینده‌ی مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان‌غربی در جمع دانشجویان دانشگاه های استان آذربایجان غربی در سالن جلسات دوم آذر ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی برگزار شد.

 

انتخابات مظهر مردم سالاری دینی است

 

در ابتدای مراسم سید محمود صفری فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی گفت: انتخابات مظهر مردم سالاری دینی است و بسیار خرسندیم که امروزه در حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مقوله ی انتخابات در بطن تمامی حوزه ها از جمله فرهنگی، سیاسی و  اجتماعی و از سوی دیگر در سلسله مراتب مدیریتی در سطوح مختلف ملّی و استانی و شهری و حتی روستایی جاری شده است.

 

وی در ادامه تاکید داشت : انقلاب اسلامی ایران با هویت اسلامی خودش، فریاد جدید حق خواهی و دفاع از مظلوم را سر بر آورد و توانست قواعد مردم سالاری جدیدی را در چهارچوب اسلام پیدا کند.

 

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان در ادامه افزود: آنچه که در این روزها همه را متوجه خود کرده است، این است که مقوله ای به نام پدیده‌ ی فساد یا ناکارآمدی در شوراهای اسلامی شهرها و روستاها پدید آمده است.

 

محمود صفری در آخر اظهار داشت: امید است افرادی انتخاب شوند که نقاط قوت را در جهت پوشاندن این همه فساد در شوراهای اسلامی شهر و روستا را به همراه داشته باشند.

 

چرا با وجود این همه صلاحیت ها وضع مدیریت شهری به این گونه است؟

 

در ادامه مراسم، دانشجویان حاضر در جلسه با ارائه نقدو نظرات خود اظهار داشتند: جناب آقای زنجانی شما فرمودید که شوراهای اسلامی انتخاب می شوند تا خدماتی ارائه بدهند، آیا خبر دارید مبالغی از روستاییان برای همین خدمات آب، برق و گاز دریافت می‌شود؟ کدام نظارت؟

 

در ادامه دانشجویان گفتند: جناب اقای زنجانی، در مورد تعداد ثبت‌نام در شهر ارومیه ۱۹۰۰ نفر ثبت نام کردند و ۹۱% یعنی ۱۷۰۰ نفر تایید صلاحیت شدند، آیا نظارت فعلی بر شوراها آنقدر ساده است که این همه افراد صلاحیت می گیرند؟ چرا با وجود این همه صلاحیت ها وضع مدیریت شهری به این گونه است؟

 

در ادامه مراسم علی زنجانی حسنلویی نماینده‌ی مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: در سال ۷۷ شاهد دو اقدام بودیم یکی قبل از سال ۷۷ و دیگری بعد از سال ۷۷، قبل از سال ۷۷ ما شوراهایی داشتیم، محلی و روستایی که بسیار فی سبیل الله کار می کردند واقعا دلسوز انقلاب بودند و بی وقفه تلاش های فراوانی به عمل آوردند.

 

قانونی که مصوب شده بود برای مدیریت شهری کافی نبود

 

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: اما در سال ۷۷ اصلاحاتی به وجود آمد و رئیس جمهور وقت برای خودشیرینی خود بین آحاد مردم اصلاحاتی در قضیه قوانین شوراها بوجود آوردند و این را بدانید همه مشکلات فعلی شوراهای شهر و روستا مربوط به اجرای ضرب العجلی این قانون ناقص و ابتر در آن زمان است.

 

زنجانی حسنلویی افزود: نگاه ما به شورا باید به این شکل باشد که شوراهای شهر و روستا تعیین می شود تا خدمات فنی و مدیریتی و بهینه سازی امورات شهری و روستایی را برای مردم ارائه دهند.

 

وی افزود: ما در یک مدت خاص نتوانستیم شوراها را مدیریت کنیم و قانونی که مصوب شده بود برای مدیریت شهری کافی نبود.

 

زنجانی اظهار کرد: اصلاحات اساسی در مجلس شورای اسلامی درباره قوانین ناقص انتخابات شوراهای شهر و روستا لحاظ کرده ایم تا خلأهای قانون شوراهای شهر و روستا از بین برود.

 

برخورد جدی با انتخابات زود هنگام

 

وی با اشاره به سوال دانشجویان در مورد تبلیغات زود به هنگام بعضی کاندیداها تاکید داشت: در همین جا به کلیه ی کاندیداهای شورای شهر استان اعلام می کنم هر شخصی اگر اقدام به تبلیغات زود هنگام کرده است، این را بداند این عمل در نظر ما تخلف محسوب می شود و همین موضوع را در حین بررسی صلاحیت ها لحاظ خواهیم کرد.

 

نماینده مردم نقده و اشنویه درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: این که می گویید قانونی وجود ندارد که اگر در شورا مشکلی ایجاد شد به آن رسیدگی شود یک حرفی بسیار غلط است.

وی افزود: هر مشکلی که در شوراها به وجود بیاید، در دادگستری ها، شوراهای حل اختلاف مورد بررسی قرار می گیرد و برای اثبات این قضیه ما ده نفر از شوراها را به دلیل نداشتن صلاحیت کافی اخراج کرده ایم به چند نفر تذکر کتبی داده ایم و حتی تعدادی را محکوم به برگرداندن اموال کرده ایم.

 

وی در پایان گفت: توصیه می کنم همه در انتخابات شرکت کنید چرا که انتخابات یک تکلیف شرعی است و اگر کوتاهی کنیم بدین معنا است که به اسلام جفا کردیم

ارسال نظرات