مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه امام سجاد(ع)در گفتگو با بسیج عنوان کرد:
مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه امام سجاد علیه السلام استان هرمزگان گفت :روحیه سازش ناپذیری امام علی (ع)با معاندان محور سیره و اندیشه امام خمینی( ره ) است.
کد خبر: ۹۳۳۸۸۸۶
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ،حجت الاسلام والمسلمین موسی پولادی اظهارداشت :یکی از صفات بارز امام علی علیه السلام، روحیه صلابت و مقاومت و سازش ناپذیری با دشمنان دین و امت اسلامی بوده که نمونه های بسیار فراوان از پایمردی و استقامت او در تاریخ اسلام ثبت گردیده است.


وی تصریح کرد :در دوران خلافت، آن امام بزرگوارهرگز با خواستهای نامشروع سه گروه موافقت نکرده و حفظ مصالح امت اسلامی را بر همه چیز مقدم داشت. تا آخر در برابر سه پدیده شوم، ناکثین، قاسطین و مارقین، مقاومت نمود، پس علی علیه السلام با انحرافات گوناگون مقابله کرده و در برابر خواستهای باطل و نامشروع هیچ کسی تسلیم نگردید.


حجت الاسلام والمسلمین پولادی تاکید نمود :این روحیه ارزشمند و الهی حضرت امیر علیه السلام، در سیره علمی و عملی امام خمینی (ره)جلوه های بسیار روشن و انکارناپذیر داشته است، زیرا او در تمام عمر با برکت خود هرگز با دشمنان اسلام و امت اسلامی، و قاسطین، مارقین و ناکثین زمان خود سازش نکرده و مصلحت اسلام را بر همه چیز مقدم داشت، و در این زمینه می گوید: پیشوای بزرگ ما حضرت علی علیه السلام، سکوت را در مقابل ستمکاران جایز نمی دانست و عمر خود را در پیکار با ستمگران که خود را مسلمان معرفی می کردند به سر بردند.


مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد علیه السلام استان هرمزگان بیان داشت :امام راحل (ره) بدین لحاظ در برابر مرفهین بی درد و طاغوت زمان و یاغیان عصر خود چون علی علیه السلام می اندیشید و همانند او با شدت عمل می کرد و هرگز از موضع اسلامی خود عقب نشینی نمی نمود.


حجت الاسلام والمسلمین موسی پولادی ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) نه تنها یک عالم دینی بلکه یک مصلح دینی، سیاسی و اجتماعی بود و این کلام امیر مؤمنان سرلوحه کار او در همه موارد اصلاح گریهای دینی، سیاسی و اجتماعی او بود که فرمود: انما یقیم امرالله، من لا یصانع، و لا یضارع و لا یتبع المطامع .


مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه امام سجاد علیه السلام یاد آورشد : این کلام حضرت امام (ره)بسیار زیبا و برای همیشه زنده است که فرمود: موقعی می رسد که دستورات الهی در ابعاد مختلف در یک جامعه زمین می خورد و محجور می گردد، تنها کسی می تواند آن را احیاء نموده و از محجوریت رها کرده و در متن زندگی مردم باز گرداند که در زندان این سه صفت ناپسند اسیر نباشد: یکی این که گرفتار مصانعه نباشد یعنی روحیه سازش کاری و ملاحظه کاری و ظاهرسازی نداشته و اهل معامله گری سیاسی نبوده و واقع بین باشد. دیگر این که کسی که می خواهد اصلاحاتی را در جامعه ای پدید آورد باید خودش مشابه و همرنگ و گرفتار صفات ناپسند همان مردم نباشد. و نقاط ضعف را که باعث بیماری اجتماعی آن ملت گردیده، دچار آن نگردیده باشد. سوم آنکه اسیر طمع نباشد. زیرا کسی می تواند مردم را آزاد و اصلاح کند که خود آزاداندیش بوده و از اسارت همه آرزوهای زودگذر دنیا و هواهای نفسانی از جمله طمع آزاد باشد.

ارسال نظرات