رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت و گو بابسیج:

پیشگیری از پیک‌های بعدی کرونا با اجرای دور جدید طرح شهید سلیمانی

ساری-رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به همراهی‌های سپاه استان و بسیج شهرستان‌ها، اشاره کرد و افزود: امیدواریم در اجرای مرحله جدید شاهد پیک‌های دیگر کرونا نباشیم.
کد خبر: ۹۳۳۸۹۳۱
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، نشست هم اندیشی، هم افزایی و بررسی آخرین وضعیت طرح شهید سلیمانی به منظور مقابله هدفمند و کنترل حداکثری شیوع ویروس کرونا در پیک چهارم کووید ۱۹ با حضور دکتر نمکی "وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی"، سردار سلیمانی "رئیس سازمان بسیج مستضعفین"، دکتر رئیسی"سخنگوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا" و دکتر چشمی "مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی" به صورت ارتباط تصویری با فرماندهان سپاه‌های استانی و مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در سازمان بسیج مستضعفین برگزار که با حضور سردار مسلمی"فرمانده سپاه کربلا"، دکتر جلالی "رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل"، دکتر موسوی "رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان " و سرهنگ، ولی اللهی " معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه استان" در سالن جلسات ستاد سپاه کربلا این ارتباط تصویری برقرار شد.
 
پیشگیری از پیک‌های بعدی کرونا با اجرای دور جدید طرح شهید سلیمانی

دکتر موسوی در حاشیه این نشست، در گفت و گو با خبرنگار بسیج در ساری با اشاره به مرحله جدید طرح شهید سلیمانی، گفت: آنچه که قراره در این طرح اتفاق بیفتد، دروهله اول تشدید نظارتها، و نکته دوم قرنطینه و جلوگیری از انتقال کرونا و همکاری‌های گسترده برای واکسیناسیون عمومی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به همراهی‌های سپاه استان و بسیج شهرستان‌ها، اشاره کرد و افزود: امیدواریم در اجرای مرحله جدید شاهد پیک‌های دیگر کرونا نباشیم.

دکتر موسوی در ادامه با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، خاطرنشان کرد:   بیماری کرونا   با توجه به ماهیتی دارد باید تحت کنترل باشد لذا بعد از پایان ماه مبارک که احتمال تجمعات می باشد باید در این زمینه دستورالعمل ستاد کرونا را اجرا کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از پایان فاز اول واکسیناسیون پرسنل بهداشت و درمان هم خبر داد و گفت: فاز دوم واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال است که در استان در حال اجرا می‌باشد و در مراحل بعدی هم واکسیناسیون عمومی صورت خواهد گرفت.

دکتر موسوی در بخش‌های دیگری از سخنان خود به اهداف طرح شهید سلیمانی پرداخت و افزود: بیماریابی فعال با همکاری سپاه و بسیج انجام شد؛ لذا در تست‌های سریع کرونا، در پیک سوم، مازندران بالاترین تست را داشت.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران  بااشاره به قرنطینه بیماران ادامه داد: بسته‌های معیشتی هم در طول طرح برای نیازمندان تهیه و توزیع شد.

به گفته دکتر موسوی در بخش مرگ و میر و کرونایی استان مازندران پایین‌تر از سطح متوسط کشوری بود.

انتهای پیام/
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها