در نشست مجازی معاونت تربیت و آموزش بسیج اساتید استان آذربایجان غربی مطرح شد:
نشست تخصصی با موضوع دولت تراز در بیانیه گام دوم انقلاب به همت معاونت تربیت و آموزش بسیج اساتید استان آذربایجان غربی بصورت مجازی برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۳۹۰۲۵
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، نشست تخصصی بسیج اساتید استان آذربایجان غربی با موضوع دولت تراز در بیانیه گام دوم انقلاب به همت معاونت تربیت و آموزش بسیج اساتید استان آذربایجان غربی روز شنبه مورخه 11 اردیبهشت به صورت مجازی  برگزار شد.
در این جلسه منصوری عضو قرارگاه بیانیه گام دوم جامعه مدرسین گفت: مسئله بیانیه گام دوم در اصل ریشه و نگاه در گفتمان‌سازی دارد و این گفتمان‌سازی خود یک نگاه علمی،فکری و اندیشه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین اسوه برابری، وحدت می باشد که نیاز به سیستم و الگو دارد، گفت:مردم باید به سمت امت گرایی حرکت کنند در این چهل سال دولت و مردم  در تراز بیانیه گام دوم باید دارای نگاه هدفی باشند و به سمت برابری و برادری حرکت کنند که در این صورت می‌شویم امت گرا ، ملت گرا و امت محور.

  منصوری ادامه داد:امت‌ها نباید در حاشیه باشند باید وارد میدان شوند انتخاب فرد اصلح و اینکه دولت و ملت چگونه حرکت کنند راهش توجه و عمل به بیانیه گام دوم انقلاب می باشد. باید نگاه جریان‌شناسی،گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری داشته باشیم.

وی افزود: بر اساس بیانیه گام دوم فردی که می‌خواهد سکاندار هدایت این جامعه و قوه اجرایی یک کشور را برعهده بگیرد باید خودسازی و خود ساختگی داشته باشد و مردم نیز باید خودساخته و خودسازی داشته  باشند و انقلاب را برای برابری و برادری بینند نه برای پست و مقام.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه بیانیه حضرت آقا در چهار بخش قابل تعریف است، اضافه کرد: اگر در این چهار بخش ما به وظایف خودمان و دولتی که می‌آید به وظایف خود عمل نمایند فاصله‌ای بین بایدها و نبایدها و واقعیت به وجود نمی‌آید.

 منصوری افزود:دولت جوان حزب‌اللهی مد نظر حضرت آقا یعنی جوانی که هیچ وابستگی به خانواده، مقام و اطرافیان نداشته باشد.

وی گفتدولت تراز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید به نفع مردم باشد. دولت‌ها باید بر اساس مباحث و آموزه‌های قرآنی حرکت کنند

عضو قرارگاه بیانیه گام دوم جامعه مدرسین، تاکید کرددولت اسلامی یعنی اسلام ناب نه اسلامیکه سیاست زده شده باشد بلکه دولتی که بر اساس قرآن، سنت و شرع حرکت می‌کند نه اسلام انگلیسی و آمریکایی.وی در تعریف سیاست گفت: سیاست یعنی اندیشه و فکر و نگاه ایجاد مالکیت بر اساس اسلام و قرآن است.

وی تاکید کرد: جوان انقلابی صرفا جوان سنی نیست  بلکه جوان، جوانمردی و جوانمرد بودن شرط است لذا جوانمردان امروز و جوانان گذشته باید جوانمردی کنند و جوانان را در رسیدن به تمدن نوین اسلامی  یاری دهند و  از این جریان و فکر حفاظت و صیانت بکنند.

منصوری با اشاره به اینکه با جریان‌سازی،گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری می توان از انقلاب صیانت کرد و بیانیه گام دوم را پیاده کرد گفتمردم باید  در مباحث سیاسی ،اخلاقی، فکری گذشته شناخت درستی داشته باشند و کسی هم که سکان هدایت قوه مجریه را در اختیار می‌گیرد نیز باید چنین راهبردی داشته باشد. ما باید گفتمان ساز باشیم، گفتمان مطالبه‌گری می‌آورد و باعث می شود که یک فکر رایج به مطالبه تبدیل شود و این مطالبه به عمل نزدیک می‌شود . 

انتهای پیام/

منبع: دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج آذربایجان غربی

ارسال نظرات