خبرهای داغ:
تعدادی از گروه‌های جهادی استان فارس در نشست با نمایندگان استان به بیان نظرات و خواسته‌های خود پرداختند.
کد خبر: ۹۳۳۹۰۶۲
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، در نشست جمعی از گروه‌های جهادی با اعضای مجمع نمایندگان استان فارس با حضور ابراهیم عزیزی، جعفر قادری، روح‌الله نجابت از نمایندگان شیراز و زرقان و حجت‌الله فیروزی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی برگزار و گروه‌های جهادی به بیان نظرات خود پرداختند.

اسماعیل قزل سفلی، مسئول بسیج سازندگی استان فارس در این نشست با بیان اینکه در استان فارس بیش از 3500 گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی سازماندهی شدند، اظهار داشت: این گروه‌ها با رویکرد مسئله محور در عرصه‌های مختلف به ویژه در حوزه تامین آب، هم آب شرب و کشاورزی، در حوزه زیرساخت‌های اشتغال، در حوزه ابنیه‌سازی، در حوزه راه، در حوزه ارتقاء سطح بهداشت و سلامت در تقویت حوزه‌های فرهنگی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و کمک به کاهش آلام مردم در جای‌جای استان و حتی خارج از استان مشغول خدمت‌رسانی هستند.

وی با بیان اینکه امروز در سیستان و بلوچستان، کرمان، بندرعباس و در استان‌های مختلف گروه‌های جهادی استان فارس فعال هستند، گفت:  گروه‌های جهادی در مواقع خاص، زودتر از همه وارد منطقه می‌شوند و دیرتر از همه خارج می‌شوند.

 فعالیت بیش از 11 هزار جهادگر استان فارس در مقابله با کرونا  

مسئول بسیج سازندگی استان فارس اضافه کرد: در مقابله با کرونا بچه‌های جهادی پرچمدار اقدام مقابله با کرونا بودند؛ از ضدعفونی معابر شروع‌ شد و تا تولید ماسک ادامه پیدا کرد، با بسته‌های معیشتی این کار گسترش پیدا کرد؛ وقتی که کادر پزشکی به این بچه‌ها نیاز پیدا کردند، در قالب طرح همیار بیمار وارد بیمارستان‌ها شدند، خطرپذیری که در تغسیل کرونایی و تدفین متوفیان کرونایی بود را هم پذیرفتند و هیچ خللی در استان فارس به وجود نیامد.

قزل سفلی ادامه داد: در بحث کرونا بیش از 11 هزار جهادگر به صورت میانگین از ابتدا تا امروز مشغول فعالیت در عرصه‌های مختلف فعال بوده و هستند.

وی با بیان اینکه برای افزایش اعتبارات محرومیت‌زدایی و افزایش اعتبارات استان در بودجه 1400، نماینده‌های استان فارس زحمات زیادی کشیدند،  تصریح کرد: باید گفت با این تلاش‌ها، فصل جدیدی در بودجه به وجود آمده و آن‌هم دستگاه اجرایی را در دو جا مکلف می‌کند؛ یک بخشی از اجرای پروژه‌ها را به بچه‌های گروه‌های جهادی که تاییدیه از سازمان بسیج سازندگی گرفتند واگذار کنند و این برای اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی بعد از وزارت جهاد سازندگی به وجود می‌آید تا از ظرفیت بچه‌های جهادی به صورت تخصصی و مسئله‌محور و هم به صورت هدفمند در رفع محرومیت‌ها از آن استفاده کنیم.

 حمایت‌های جدی مجلس از کارگاه‌های تولیدی 

جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت: تلاش ما در مجلس شورای اسلامی و مجمع نمایندگان این است که بتوانیم از فرصت‌ها در جهت محورمیت‌زدایی استفاده کنیم و امسال  در جهت حمایت از بسیج سازندگی، بودجه‌های خوبی گذاشته شد. 

وی با بیان اینکه در قوانین باید بتوانیم حمایت‌های جدی از کارگاه‌های تولیدی داشته باشیم و با کمک شرکت‌های دانش بنیان بتوانیم خلا موجود در کشور را جبران کنیم، افزود: بودجه اطراف شهرها تعیین تکلیف شده است و امسال اعتبارات جدید دیده شده است.

وی گفت: در ارتباط به بحث‌های کلی و کلان انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس، یک کمیته در استان تشکیل دادیم و باید در جای‌جای استان صنایع بزرگ را سازماندهی کنیم و طرح‌های مختلف از جمله در پالایشگاه‌های پتروشیمی و نفتی، معدنی، نفت و گاز و پتروشیمی داریم و سعی می‌کنیم خطوط ریلی و بزرگراه‌ها، آزاد راه شیراز به بوشهر، شیراز به عسلویه و 10 تا 12 از شهرستان‌ها را به خطوط ریلی وصل کنیم.

 حاشیه‌نشینی در شهرها و روستاها هیچ متولی ندارد 

ابراهیم عزیزی دیگر نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس نیز با ابراز امیدواری از استمرار این جلسات، اظهار داشت: در موضوع حاشیه‌نشینی، کسب‌وکار، بیکاری و غیره مجلس شورای اسلامی قوانینی در دست کار و بررسی دارد که اگر این‌ها مصوب شود، حرکت مجلس به این سمت سوق می‌گیرد.

عزیزی گفت: تلاش مجلس حمایت از معیشت مردم، کاهش تبعیض و عدالت و شفافیت  انضباط مالی است؛ در همین راستا در مجلس، در ساختار بودجه و سلامت خانواده، لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملی اقداماتی انجام شد.

وی با بیان اینکه الزام دولت به پرداخت یارانه‌ها از دیگر کارهای این دوره از مجلس است، تصریح کرد: 7 میلیون نفر از سهام عدالت محروم شده بودند و مجلس یازدهم مصوب کرد تا ثبت نام کنند.

13 هزار میلیارد جهت اشتغال سرپرستان خانوار، رایگان شدن برق و گاز  و آب محرومان، اختصاص 150 هزار میلیارد تومان برای کارگران و گروه‌های مختلف اجتماعی که حقوقشان متزلزل و آسیب دیده بودند، اختصاص 2 هزار میلیارد تومان برای انتقال گاز به مناطق محروم، کاهش 30 درصدی سقف حقوق مدیران، مالیات بر خودروهای لوکس، ویلاهای بالای 10 میلیارد، لغو معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها، کاهش 20 درصدی سهم مالیاتی تولیدی‌ها؛ تقویت بیمه محصولات کشاورزی، قیر رایگان برای راه‌های روستایی از محل تبصره 16، 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات کم سود برای راه‌اندازی تولیدی، انعقاد تفاهم‌نامه با هزار میلیارد تومان برای اشتغال بین بسیج سازندگی، ستاد اجرایی، کمیته امداد و بنیاد مستضعفان از جمله مصوبات مجلس یازدهم است که عزیزی به آنها اشاره کرد.

وی با بیان اینکه حاشیه‌نشینی در شهرها و روستاها که هیچ متولی هم ندارد و سبب مشکلاتی برای شهرها و حتی روستاهای حاشیه شهرهای بزرگ شده‌ است، گفت: باید مشکلات روستاها و اشتغال روستا را حل کنیم تا بتوانیم مهاجرت را کم کنیم تا حاشیه‌نشینی کمتر شود.

 توانمندسازی اقتصادی گروه‌های جهادی 

در ادامه جلسه گروه‌های جهادی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند، عقیل فیاضی، مسئول گروه جهادی حرکت‌المحرومین در این جلسه گفت: توانمندسازی اقتصادی گروه‌های جهادی و هدایت تسهیلات و حمایت‌های مالی به سمت این گروه لازم است.

وی با بیان اینکه در شیراز 25 گروه وجود دارد که به صورت پایلوت فعالیت خود را شروع کرده‌اند، افزود: ما نیاز داریم که مجلس در حوزه مجوزها قوانین را تسهیل کند و فعالیت ستاد جهش تولید و اتفاقات باید در میدان هم دیده شود.

نجمه اشرفی، نماینده گروه جهادی نادیان هم اظهار داشت: مردم از شنیده نشدن و دیده نشدن در بین مسئولین ناراضی هستند، مردم گله‌مند هستند، اما گلایه نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام ایمنی از گروه جهادی شهید مسرور هم در ادامه اظهار داشت:  در سطح کلان کشور و در سطح وزارت باید خیلی بیشتر از این از ظرفیت گروه‌های جهادی استفاده شود تا شاهد تاثیرات بلند مدت زیاد آن‌هم باشیم.

به گفته ایمنی اداره‌های اجرایی استان فارس و کشور، کف میدان گروه‌های جهادی را می‌خواهند؛ چون کم خرج و پرخروج هستند؛ ولی در تصمیم مدیریتی این گروه‌‌ها هیچ جایگاهی ندارند و کف میدان‌ترین گروه‌ها هستند و از مهارت‌ها و مشکلات، بیشتر از همه باخبر هستند.

 الزام حضور بسیج سازندگی در ستاد مدیریت بحران  

مظفر حیدری نماینده گروه جهادی راه سرخ هم گفت: دید عملگی نسبت به گروه‌های جهادی وجود دارد، واگرچه یک ید اجرایی برای ستاد مدیریت بحران کشور هستند بنابراین در ستاد مدیریت بحران باید بسیج سازندگی جایگاه داشته باشد.

وی تصریح کرد: گروه‌های جهادی در تمام مشکلات به صورت جهادی ورود کردند اما به نظرم مدیریت آنچنانی بر گروه‌ها وجود ندارد. یک نهاد حکومتی باید بیاید و این گروه‌ها را حمایت کند.

طاهری، از گروه جهادی امام حسین(ع) هم در ادامه این جلسه اظهار داشت: گروه‌های جهادی و بسیج همواره در سفرهای سخت در راستای محرومیت‌زدایی هستند و این موضوع، بیمه را برای گروه‌های جهادی ضروری کرده‌ است.

به گفته وی اشتغال‌زایی در راستای مسائل عمرانی و صنایع دستی گروه‌های جهادی وارد شده است که مجلس شورای اسلامی باید در راستای حمایت از این گروه‌ها، مصوبات و قوانینی تصویب کند.

حجت‌الاسلام درستکار، نماینده گروه جهادی جهادگران انقلابی فسا و دبیر مجمع جهادی استان فارس هم اظهار داشت: زمانی که برخی مسئولین از کرونا فرار می‌کردند، گروه‌های جهادی در بین مردم و برای مقابله با مبارزه با کرونا بودند.

وی گفت: استفاده از ظرفیت جهادگران با توان علمی و نخبه، در کادر اداری جمهوری اسلامی، شناسنامه حقوقی شهدا و جانبازان جهادگر به قانون تبدیل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار