خبرهای داغ:
استاندار خوزستان گفت: با کمک استان‌های معین و تأمین مرغ از آنها، آرامش به بازار مرغ برگشته و حواله مرغ برای فروشگاه‌ها نیز آماده شده است.
کد خبر: ۹۳۳۹۱۳۱
|
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان خوزستان متاسفانه در طی یک ماه گذشته با مشکل جدی توزیع، کشتار و تولید مرغ رو به رو بود که این موضوع در دو هفته گذشته به جز در زمینه توزیع، نوسان قیمت نیز به شدت آزار دهنده بود.

وی افزود: با گسترش این مشکل و دامنه دار بودن آن در کل استان، مجبور به کمک گرفتن از استان‌های همسایه یعنی بوشهر، لرستان و ایلام جهت تامین مرغ بازار استان و استفاده از ذخیره مرغ منجمد کشور شدیم.

استاندار خوزستان گفت: با تصمیمات اتخاذ شده و همچنین تصمیمات جدید وزارت جهاد کشاورزی یعنی اختصاص 700 تن حواله مرغ منجمد به استان خوزستان که 500 تن آن در حال حمل است و 200 تن آن در تلاش هستیم به زودی حمل شود آرامش نسبی را به بازار مرغ استان بازگرداند که در تلاش هستیم این آرامش بیشتر و گسترده‌تر شود.

 

وی در ادامه بیان داشت: با وجود این تصمیمات و کمک استان‌های معین می‌توان آرامش نسبی فعلی بازار مرغ استان را تا مدت‌ها به حد مطلوبی رساند و مشکل توزیع و کمبود و نوسان قیمت را حل نمود.

استاندار خوزستان در خصوص بازار دیگر محصولات حیاتی استان گفت: در حال حاضر بازار خوزستان در زمینه توزیع سه محصول شکر، برنج و روغن در وضعیت مناسبی است و ما نگرانی از این موضوع چه در زمینه توزیع و چه در زمینه قیمت گذاری نخواهیم داشت.

وی در ادامه اظهار داشت: همچنین به پیشنهاد برخی از فروشگاه‌های زنجیره در استان مصوب شد به آنها جهت تامین مرغ بازار خود از استان‌های همجوار حواله اختصاص یابد تا خود با هزینه خود خرید، حمل، انتقال و فروش آن‌ها را در استان برعهده بگیرند.

سلیمانی دشتکی در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار استان با انتقاد از قیمت‌گذاری در بازار سیمان استان بیان داشت: در حال حاضر اختلاف قیمت موجود درب کارخانه تا بازار در محصول حیاتی ساختمان سازی یعنی سیمان اصلاً قابل پذیرش نیست و هیچ توجیهی پذیرفتنی نیست.

وی در انتها گفت: جهت بازگرداندن آرامش به بازار سیمان استان به سازمان صمت و تعزیرات تا روز شنبه زمان داده شده است که قیمت گذاری این محصول به حد تعادل و متناسبی بازگردانده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها