خبرهای داغ:
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به پهلوگیری ۲ کشتی حامل روغن خام خوراکی در بندر امام خمینی گفت: کار تخلیه محموله این ۲ کشتی که ظرفیت هرکدام ۲۵هزار تن است آغاز شده است.
کد خبر: ۹۳۳۹۱۳۲
|
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، به نقل از اداره غله، امید جهان نژادیان با اشاره به پهلوگیری 2 کشتی حامل روغن خام خوراکی در بندر امام خمینی اظهار داشت: کار تخلیه محموله این 2 کشتی که ظرفیت هرکدام 25هزار تن است آغاز شده است.

وی افزود: روغن خام خوراکی پس از تخلیه از کشتی‌ها به صورت مستقیم توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به کارخانه‌های تصفیه روغن سراسر کشور ارسال می‌شود.

این مقام مسئول گفت : بیش از 90درصد روغن خوراکی مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین و تنها حدود 10 درصد آن در داخل تولید می‌شود.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به اینکه چند محموله روغن خام خوراکی در حال حمل توسط کشتی به بندر امام خمینی است افزود: واردات کالا‌های اساسی از این بندر طبق برنامه تنظیمی از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به صورت روان جریان دارد.

بنا بر اعلام اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان هم اکنون حدود 3.8میلیون تن کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی (ره) و کشتی‌های پهلو گرفته نگهداری می‌شود که به تدریج توسط ناوگان ریلی و حمل و نقل جاده‌ای به مناطق مختلف ارسال خواهند شد.

شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران متولی واردات گندم، برنج، روغن نباتی و شکرخام است و واردات نهاده‌های دامی و طیور برعهده شرکت پشتیبانی امور دام کشور است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها