خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در سال گذشته و امسال بیش از چهار هزار و ۳۵۰ نیروی رسمی از محل ماده ۲۸ و تربیت معلم به مجموعه آموزش و پرورش این استان اضافه شده است.
کد خبر: ۹۳۳۹۱۳۴
|
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۵

به گزارش خبرنگار بسیج ، کوروش مودت عصر امروز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش دزفول که در سالن جلسات سپاه برگزار شد، اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش در همه شهرستان‌های استان خوزستان وجود دارد که در این راستا مدیران همواره با به‌کارگیری معلمان حق التدریسی، آزاد، رسمی و اضافه کار تا حد زیادی این کمبود را جبران کرده‌اند تا کلاس درسی بدون معلم نباشد.

وی با اشاره به مساعدت‌های وزیر آموزش و پرورش برای رفع مشکل کمبود معلم در خوزستان، افزود: در سال گذشته و امسال بیش از چهار هزار و ۳۵۰ نیروی رسمی از محل تربیت معلم و ماده ۲۸ به مجموعه آموزش و پرورش خوزستان اضافه شده است؛ همچنین به تازگی آزمون برگزار شده است و امیدوار هستیم که بتوانیم بخشی از این کمبود را از این طریق و بخشی را نیز با به‌کارگیری نیروهای سرباز معلم برطرف کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص تقاضای مدیر آموزش و پرورش دزفول مبنی بر انتقال نیروهای بومی دزفول که در شهرهای همجوار مشغول تدریس هستند، گفت: این معلمان اگر متقاضی این امر باشند ما نیز موافقت خواهیم کرد.

مودت در خصوص نبود مدرسه و زمین برای احداث مدرسه در برخی مناطق دزفول نیز عنوان کرد: این موضوع توسط اداره کل نوسازی مدارس خوزستان پیگیری خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان همچنین با صدور مجوز برای ایجاد رشته‌های جدید کار و دانش و فنی و حرفه‌ای در دزفول موافقت کرد.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش خیران مدرسه‌ساز در این استان، گفت: خوزستان از نظر خیران مدرسه‌ساز در کشور دارای رتبه دوم است؛ ضمن اینکه در طرح آجر به آجر نیز از نظر تعداد و میزان اعتبار رتبه اول را در کشور به دست آورده است که لازم است از این ظرفیت ارزشمند به درستی استفاده شود.

مودت در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات متعدد کیفیت بخشی و ارتقا بخشی در سطح آموزش و پرورش استان، گفت: ثمره این امر در کنکور، شاخص‌های علمی و المپیادها مشاهده شده است به گونه‌ای که این استان در زمینه پذیرش رتبه‌های زیر هزار کنکور رشد ۳۷ درصدی و در المپیادها نیز رشد ۱۳۸ درصدی داشته است.

وی با اشاره به تحصیل یک میلیون و هفت هزار دانش آموز و فعالیت ۶۴ هزار پرسنل فرهنگی در خوزستان، افزود: پنج هزار و ۵۵۱ ساختمان در حوزه آموزش و پرورش در خوزستان وجود دارد که حفظ، نگهداری و رسیدگی به این مجموعه بزرگ نیازمند یک کار مدیریتی قوی و منسجم است.

مودت با اشاره به تعامل سازنده مجمع خیران مدرسه‌ساز و سازمان نوسازی مدارس خوزستان، از توجه ویژه استاندار خوزستان و فرمانداران شهرستان‌ها به عنوان رؤسای شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان‌ها در اجرای مصوبات این شورا قدردانی کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها