خبرهای داغ:
مدیر آموزش و پرورش دزفول گفت: دزفول با کمبود ۱۲۰ مدرسه مواجه است که ضرورت دارد این کمبود با همت و همکاری دولت و خیران مدرسه‌ساز برطرف شود.
کد خبر: ۹۳۳۹۱۳۵
|
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۶

به گزارش خبرنگار بسیج ، رضا محمدی خباز عصر امروز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش دزفول که با حضور مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش خوزستان در سالن جلسات سپاه برگزار شد، اظهار کرد: یازده منطقه در دزفول از جمله کوی انقلاب، کوی رسالت، کوی سعدی، کوی بهمن، کوی مدرس، کوی ولی‌آباد، کوی پیام نور و کوی زیباشهر نه تنها فاقد مدرسه هستند بلکه زمینی برای احداث مدرسه در این مناطق نیز در اختیار ما نیست.

وی با بیان اینکه به طور کلی دزفول با کمبود ۱۲۰ مدرسه مواجه است، گفت: خیران مدرسه‌ساز دزفول در سطح کشور زبانزد بوده‌اند اما نباید انتظار داشته باشیم تمام مشکلات توسط خیران رفع شود؛ بنابراین دولت نیز باید توجه بیشتری به این امر داشته باشد.

مدیر آموزش و پرورش دزفول عنوان کرد: دزفول در آغاز سال تحصیلی جاری با کمبود ۵۰۰ تا ۷۰۰ معلم یعنی ۱۸ هزار ساعت درس در هفته و ۷۰ هزار ساعت در ماه مواجه بود اما با برنامه‌ریزی‌های صحیحی که صورت گرفت و کروکی‌هایی که انجام شد حتی یک کلاس درس بدون معلم نماند و کلاس‌های درس در دزفول به جای ۱۵ شهریور از اول شهریور آماده شدند.

محمدی خباز از بازنشسته شدن حدود ۷۰۰ معلم در دزفول در سال آینده خبر داد و اضافه کرد: این در حالی است که در سال جاری نیز با کمبود حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ معلم مواجه بودیم و از سویی بر اساس پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم، مشخص شد که شاید ۱۰۰ تا ۱۵۰ نیروی جدید به سیستم آموزش و پرورش دزفول اضافه شود که این میزان یعنی فقط یک دهم کمبودها جبران خواهد شد؛ بنابراین امیدوار هستیم که اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در راستای رفع این مشکل همکاری لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به ساماندهی بیش از دو هزار معلم در روستاها و مناطق محروم و حاشیه‌ای دزفول، گفت: امسال حتی یک معلم حق التدریسی و یا اضافه کار در روستاهای دزفول نداشتیم و کمبودها را به مرکز شهر منتقل کردیم که این امر دلایل متعددی را از جمله اجرای عدالت و جلوگیری از ورود دانش آموزان مناطق روستایی و محروم به شهر و ایجاد اعتماد به نفس بین دانش آموزان روستایی و خانواده آنها داشت.

محمدی خباز یادآور شد: با توجه به کمبود قابل توجه معلم، سال تحصیلی آینده سال بسیار سختی خواهد بود و به همین دلیل از دی‌ماه سال گذشته برنامه‌ریزی‌های لازم برای مهرماه سال ۱۴۰۰ در حال انجام است که اگر با کمبود یک هزار و ۵۰۰ معلم مواجه شویم، از پیش اقدامات لازم انجام شده تا کلاسی بدون درس نماند که در این راستا لازم است از تمام ظرفیت‌ها و تجارب استفاده شود.

مدیر آموزش و پرورش دزفول بیان کرد: تعدادی از معلمان ساکن دزفول در شهرهای همجوار مشغول تدریس هستند که با توجه به کمبود معلم در این شهر، تقاضا داریم که اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با انتقال آنها به دزفول موافقت کند.

فوت ۸ فرهنگی در دزفول بر اثر کرونا

محمدی خباز در ادامه با بیان اینکه دزفول دارای ۸۰ هزار دانش آموز و حدود پنج هزار معلم است، افزود: ۴۰۰ مدرسه در دزفول وجود دارد که قدمت ساختمان برخی از این مدارس مربوط به ۵۰ تا ۸۰ سال پیش است؛ همچنین میان ۸۰ تا ۹۰ مدرسه نیز به صورت دو شیفت فعالیت می‌کنند.

محمدی خباز گفت: اداره نوسازی مدارس و خیران مدرسه‌ساز همواره برای نوسازی و احداث مدارس همکاری می‌کنند اما واقعیت این است که اگر روند بخواهد به شکل لاکپشتی پیش برود در زمانی که آخرین مدرسه کلنگی دزفول نوسازی می‌شود، اولین مدرسه نوسازی شده مجدداً کلنگی خواهد شد که این رویه باید بهبود یابد.

وی همچنین یادآور شد: با وجود شرایط کرونایی فقط یک سوم نیروهای ستادی آموزش و پرورش باید در محل کار حاضر شوند اما کارکنان اداره ایثار می‌کنند و به منظور برنامه‌ریزی برای سال تحصیلی آینده در اداره حضور می‌یابند؛ معلمان نیز به دلیل آموزش مجازی نه تنها در ساعات کاری بلکه در تمام ساعات شبانه‌روز با دانش آموزان و خانواده آنها ارتباط دارند و در این زمینه خوش درخشیده‌اند.

محمدی خباز همچنین گفت: تاکنون هشت نفر از فرهنگیان دزفول بر اثر ابتلاء به کرونا جان خود را از دست داده‌اند که این امر بسیار ناراحت‌کننده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بین ۶۰ تا ۷۰ درصد سرویس‌های بهداشتی در مدارس روستایی دزفول معیوب هستند، گفت: یک فرد نیکوکار تاکنون هزینه تعمیر ۹۸ سرویس بهداشتی معیوب را تقبل کرده و کار انجام شده است؛ ضمن اینکه ۱۷ هزار مترمربع رنگ‌آمیزی و ۵۰ هزار مترمربع ایزوگام در مدارس روستایی و حاشیه‌ای دزفول با همت نیکوکاران انجام شده است.

مدیر آموزش و پرورش دزفول، از راه‌اندازی مجدد هنرستان کشاورزی دزفول بعد از ۱۴ سال خبر داد و افزود: این هنرستان آماده پذیرش دانش آموزان در رشته‌های امور باغی، امور زراعی، امور دامی و تعمیر و نگهداری ماشین آلات کشاورزی است.

محمدی خباز با تأکید بر لزوم توسعه و تجهیز رشته‌های جدید کار و دانش و فنی و حرفه‌ای در هنرستان‌های دزفول، عنوان کرد: پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی هنرستان تخصصی رشته حسابداری و بورس، راه‌اندازی هنرستان تخصصی تعمیر تلفن ثابت و همراه و توسعه رشته‌های تأسیسات سرمایشی و ماشین‌های بنزینی صورت گرفته است که تقاضا داریم که اداره کل آموزش و پرورش خوزستان مجوز این رشته‌ها را برای دزفول صادر کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها