خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی آبادان گفت: جرایم خشن در آبادان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۲ درصد و جرایم عادی ۹ درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۹۳۳۹۱۳۸
|
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰

به گزارش بسیج سرهنگ حسین زلقی روز دوشنبه در نشستی با نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگرچه به لحاظ ارتقای امنیت شاهد پیشرفت قابل ملاحظه‌ای هستیم اما تا رسیدن به نقطه مطلوب و مورد نظر شهروندان فاصله داریم.

وی با اشاره به اینکه عمده جرایم خُرد در شهرستان آبادان ناشی از ساماندهی نشدن معتادان متجاهر است افزود: ۹۷ درصد سرقت‌های خرد در آبادان از سوی معتادان متجاهر انجام می‌شود و ضروری است نسبت به ساماندهی آنان اهتمام جدی انجام شود.

زلقی، به کشفیات کالای قاچاق خارجی در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: هدف از ایجاد مناطق تجاری، توسعه و رشد اقتصادی از طریق سرمایه گذاری خارجی در حوزه تولید و صادرات است، اما این مناطق بیش از آنکه تولید و صادرات را تقویت کنند به معبری برای تسهیل در امر واردات و گسترش پدیده قاچاق مبدل شده‌اند.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر اقداماتی بری ممنوعیت واردات و مبارزه با قاچاق کالا صورت گرفته است، اما به دلیل مستثنی بودن این مناطق از بسیاری از قوانین جاری در حوزه تجارت، همچنان این پدیده در مناطق آزاد تجاری به قوت خود باقی است.

فرمانده انتظامی آبادان در ادامه ، تیراندازی‌های غیرمجاز در آیین‌های عزا و شادی را بزرگترین چالش اجتماعی در این شهرستان برشمرد و افزود: ریشه کن شدن تیراندازی‌های غیرمجاز ناشی از رسومات غلط ، همت دستگاه قضا در برخورد قاطع با عاملان تیراندازی و دارندگان سلاح غیرمجاز ، حمایت نمایندگان و سایر مسوولان، سران عشایر ، افراد بانفوذ ، اصحاب رسانه و حمایت عموم شهروندان را می‌طلبد و معتقدم حذف این فرهنگ غلط به مثلث همت ، حمیت و حمایت نیاز دارد.

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز با تجلیل از نیروی انتظامی در سطوح مختلف امنیت و سلامت گفت: طبق گزارشات دریافتی، خوشبختانه آبادان جزو سه شهر امن استان خوزستان است و عملکرد ارایه شده از سوی شما نیز مبین همین موضوع است و این تلاش ستودنی است.

سید محمد مولوی با تاکید بر برقراری امنیت در آبادان ادامه داد: با توجه به امکانات موجود در تلاش برای مجهز کردن شهرستان، هوشمند سازی تجهیزات و تشکیل اتاق مانیتورینگ در مرکز شهر و خطوط صفر مرزی هستیم.

وی افزود: این موضوع در اولویت کاری نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی قرار دارد و مکاتباتی در این خصوص انجام شده اما این موضوع نیازمند سیر مراحل قانونی و تایید ستاد کل نیروهای مسلح است.

دیگر نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز امنیت و آرامش را ۲ مولفه اصلی پیشرفت و توسعه همه جانبه و پایدار بیان کرد و گفت: در مجلس شورای اسلامی پیگیر مشکلات مرتبط با ناجا بوده و هستیم و تمام تلاش خود را در جهت برطرف ساختن آنها به کار می‌گیریم و نیز هم افزایی لازم را در همکاری با فرماندار و سایر مسوولان شهری خواهیم داشت.

جلیل مختار افزود: ریشه کن کردن معضلات تیراندازی و رفع چالش‌های اجتماعی نظیر ساماندهی معتادان متجاهر و همچنین ایجاد حاشیه امن اقتصادی برای مردم که یکی از موارد برقراری امنیت در جامعه است در ارتقای امنیت شهروندان نقش اساسی دارد که در اولویت مجلس است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها