گزارشی از تلاش گروه جهادی شهید علیپور حوزه کوثر تبریز در پخت غذای گرم؛

سردار سلیمانی؛ تبرک سفره های افطاری

تبریز- سردار سلیمانی این مرد میدان چه شب و روزها که تلاش نکرد تا مردم نه تنها ایران که منطقه در امنیت باشند و امروز نامش آرام و قرار دل هاست از درمان کرونایی تا غذای افطاری.
کد خبر: ۹۳۳۹۲۷۲
|
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸

خبرگزای بسیج- گروه استان ها، رقیه غلامی: غذای افطاری که خیلی از نیازمندان مناطق محروم چند روزی است سفره های افطاری خود را با آن و به نام شهید سردار سلیمانی معطر می کنند، سفره هایی که به همت بسیجیان گروه جهادی حوزه کوثر سپاه تبریز گشوده شده است.

فرمانده حوزه کوثر سپاه تبریز در این خصوص می گوید: پنجمین مرحله کمک های مومنانه این حوزه به همت گروه جهادی شهید علیپور به پویش پخت غذای نذری اختصاص یافت و با کمک هایی که مردم و خیران داشتند توانستیم شش هزار پرس غذای گرم را آماده کنیم.

وقتی سفره افطاری متبرک به نام سردار سلیمانی می شود

فاطمه صمدزاده می افزاید: این شش هزار پرس در سه روز متوالی و روزانه دوهزار پرس پخت و در مناطق محروم حوزه استحفاظی و هدف حوزه کوثر به خانوارهای نیازمندی که طی طرح سردار سلیمانی شناسایی شده است توزیع می شود.

وی ادامه می دهد: از برکات مهم طرح سردار سلیمانی علاوه بر شناسایی بیماران کرونایی و افراد پرخطر در معرض بیماری، شناسایی نیازمندان و افراد نیاز به درمان و اشتغال بود که تاکنون توانستیم برای چندین بیمار خدمات درمانی و زنان سرپرست خانوار اشتغال ایجاد کنیم.

به راستی که نام سردار امروز چون خود ایشان گره گشاست، هرجا که نیاز است بسیجیان چون ایشان وارد عرصه کارزار می شوند و آستین همت بالا می زنند تا باری از دوش مردم بردارند و گره از کار بگشایند.

مسئول گروه جهادی شهید علیپور حوزه کوثر سپاه تبریز نیز از نیت خود برای تهیه این اطعام چنین می گوید: پیش از آغاز ماه رمضان نیت داشتیم برای افراد محروم منطقه هدف خود غذای افطاری ساده تهیه و توزیع کنیم ولی طبق مکاتباتی که با بنیاد علوی شد حکمت خداوند چه بوده است که زنگ زدند 700 کیلو برنج آماده شده است.

وقتی سفره افطاری متبرک به نام سردار سلیمانی می شود

فرزانه اسدزاده اضافه می کند: کار ردیف کردن غذا آن هم با 700 کیلو برنج سخت به نظر می آمد ولی بهرحال با کمک اعضای گروه و پویش آن ها در اینستا برای اطعام نیازمندان مبالغی نیز کمک نقدی برای تهیه خورشت آن ها جمع آوری شد.

وی ادامه می دهد: پس ار کمک های مردمی و خیرین با همکاری بسیجیان و هماهنگی های صورت گرفته در دانشگاه تبریز، قرار شد شش هزار پرس غذای گرم در سه نوبت و هر نوبت دوهزار پخته شده و بین نیازمندان شناسایی شده توزیع شود.

وقتی سفره افطاری متبرک به نام سردار سلیمانی می شود

اسدزاده در ادامه با اشاره به فعالیت گروه جهادی خود نیز بیان می کند: گروه جهادی ما در خصوص مباحث آموزشی و کمک به کودکان جا مانده از تحصیل فعال است و در این خصوص با معلمان جهادی تلاش دارد مباحث آموزشی را به کودکان خانواده های نیازمند ارائه دهد.

گفتگویم که تمام می شود با همه دغدغه هایی که از صبح برای کار و مشغله زیاد داشتم فکر می کنم که چگونه یک آن نام سردار سلیمانی آن هم سالروز شهادت علی(ع)؛ این یار یتیمان مرا از پای میز کار به سلف غذاخوری دانشگاه تبریز کشید تا شاهد تلاش روزه داران بسیجی برای تهیه غذای افطاری هم نوعان خود باشم، سرداری که امروز هم در صحنه مبارزه با کرونا مرد میدان است و نامش تبریک نان سفره های نیازمندان.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار