خبرهای داغ:
در روزهای پرتلاطم کرونایی؛

جامعه خیرین حضرت نبی اکرم(ص)، پشتوانه برقرار محرومین

مدیرعامل موسسه جامعه خیرین حضرت نبی اکرم(ص) گفت: موسسه جامعه خیرین حضرت نبی اکرم(ص)، از سال ۹۱ آغاز به فعالیت کرده که بخشی از جامعه معلولین کم توان ذهنی، معلولین جسمی بدسرپرست و بی سرپرست، را تحت پوشش دارد.
کد خبر: ۹۳۳۹۲۷۷
|
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹

به گزارش بسیج، خیر و نیکی در فرهنگ ایرانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. در فرهنگ ایرانی اسلامی، عمل نیک تا ابد همراه انسان خواهد بود. نیکی به همه لازم است و اثرات نیکی آنچنان است که دشمنان را در زمره دوستان قرار می دهد و تیرگی را از دل می زداید.

در دیدگاه فرهنگ ایرانی اسلامی، بهترین مردم کسی است که نفع بیشتری به همنوعان می رساند. میزان خیر و نیکی ملاک نیست، بلکه وسعت دید و همت افراد مهمتر است. احسان و نیکی چاره دفع بلا و داروی دردهاست. ایثار و انفاق همچون زراعت دانه های پاک در زمین حق است که نه تنها این زراعت ضرر ندارد بلکه از کاشتن هر دانه صدها دانه برداشت می شود.

فرد نیکوکار، کار نیک را برای به دست آوردن پاداش انجام نمی دهد، اما با این وجود، احسان و انفاق بهترین سرمایه برای جهان باقی است. «ما نقص مال من الصدقات قط انما الخیرات نعم المرتبط»

یکی از اقدامات مهم بشر ایجاد ظرفیتی در قالب موسسات خیریه است که افراد خیر با هدفی مشترک جهت یاری افراد نیازمند و آسیب پذیر، اقدامات مختلفی را انجام می دهند که این امر به فرهنگی قوی در سال های اخیر به ویژه در ایام کرونا تبدیل شده و هر کس با هرآنچه در توان دارد، بخشی از دارایی خود را برای تأمین نیازهای افراد کم بهره اجتماع، به اشتراک می گذارد.

در استان قزوین نیز با همین هدف، موسسات خیریه مختلفی با اهداف و جامعه هدف مختلف در حال فعالیت هستند. جامعه خیرین حضرت نبی اکرم(ص) یکی از موسسات فعال در حمایت از اقشاری است که به تنهایی قادر به تأمین نیازهای مادی و معنوی خود نیستند و در این زمینه توانسته با اجرای طرح های مختلف به همراهی خیرین سخاوتمند، نور امیدی در دل این افراد ایجاد نماید.

علی والدی مدیرعامل موسسه خیریه جامعه خیرین حضرت نبی اکرم(ص) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، با اشاره به تأسیس این موسسه بیان کرد: موسسه خیریه جامعه خیرین حضرت نبی اکرم(ص)، از سال ۹۱ با مجوز رسمی اداره کل بهزیستی استان قزوین تاسیس شد که بخشی از جامعه معلولین کم توان ذهنی، معلولین جسمی بدسرپرست و بی سرپرست، مددجویان تحت پوشش این موسسه می باشند.

مدیرعامل موسسه خیریه جامعه خیرین حضرت نبی اکرم(ص) با اشاره به تنوع خدمت در این موسسه خیریه تصریح کرد: فعالیت موسسه خیریه جامعه خیرین حضرت نبی اکرم(ص) از ابتدای تأسیس در حوزه های تحصیلی دانش آموزی و دانشجویی، کمک هزینه جهیزیه، کمک هزینه درمان، مسکن، کمک هزینه سفر اربعین و برپایی موکب و کمک های معیشتی و نیز کمک به نیازمندان معلول و ایتام بوده که این خدمات همچنان ادامه دارد.

وی گفت: اقدامات خوبی از زمان تاسیس این موسسه، در ایام و مناسبت های خاص تقویمی در راستای کمک به جامعه هدف انجام شده و امسال با توجه به شرایط خاص کرونایی، نوع خدمات موسسه نبی اکرم(ص) متفاوت بوده است و در همین راستا خدمات متنوعی ارائه شده است.

والدی اظهار کرد: همچنین در شرایط خاص کرونایی و همزمان با ماه مبارک رمضان، این خدمات به صورت تهیه و توزیع کارت های خرید ویژه ماه مبارک رمضان می باشد که در همین راستا مبلغ ۶۶۰ میلیون ریال اعتبار لازم جمع آوری و هزینه شده است که با مساعدت یکی از فروشگاه های معتبر استان قزوین، جامعه هدف این موسسه، با در دست داشتن این کارت ها می توانند به اندازه اعتبار کارت از این فروشگاه، مایحتاج خود را خرید نمایند.

مدیرعامل موسسه خیریه جامعه خیرین حضرت نبی اکرم(ص) با اشاره به اقدامات نوروز ۱۴۰۰ عنوان کرد: همزمان با فرارسیدن ایام سال نو، جامعه خیرین حضرت نبی اکرم(ص) با تهیه و توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی کامل که ارزش هر بسته ۴۵۰ هزار تومان بود، ضمن حفظ حرمت مددجویان، گام بلندی در راستای لبیک به منویات مقام معظم رهبری و دست گیری از محرومین و آسیب دیدگان جامعه برداشت.

والدی همچنین ضمن اشاره به چشم انداز پیش روی موسسه در سال‌جاری گفت: اولویت اول موسسه در حال حاضر بحث رسیدگی به درمان، معیشت و پوشاک معلولین کم توان ذهنی، بدسرپرست و بی سرپرست و افراد نیازمند است.

به گزارش بسیج؛ در این دنیای فانی، آنها که دغدغه مند انسانیت هستند، بی دریغ آنچه را که خداوند به آنها ارزانی داشته به همنوعان خود می بخشند و انفاقشان فی سبیل الله و با نیت قرب الهی است و این بخشش و انفاق، معامله با خداوند است.

بی شک موسسات خیریه نقش مهمی در رفع محرومیت و مشکلات بخش بزرگی از اقشار آسیب پذیر جامعه داشته اند و گزافه نیست اگر بگوییم موسسات خیریه، بازوی پرتوان دولت در رفع نیازهای قشر محروم و کم بهره جامعه هستند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار