زاهدان-مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه سلمان گفت: انسان در آفرینش شب قدر خود سهم اساسی دارد، ارزش شب قدر هر انسانی به صفای دل و مراتب معرفت اوست.
کد خبر: ۹۳۳۹۴۲۹
|
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹

حجت الاسلام ابراهیم بامری، در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان درباب فضیلت شب قدر گفت: تقدیر مقدرات در شب نوزدهم و تحکیم آن در شب بیست و یکم و امضاء آن در شب بیست و سوم است.
 
مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان افزود: چنانکه از آیه‌های "سوره قدر"، بروشنی فهمیده می‌شود، در هر سال شبی هست، که از هزار ماه، به ارزش، و قدر و فضیلت، برتر است؛ و این شب، در هر سال، هست؛ و در هر سال، یک شب، شب قدر است.
 
وی با اشاره به این مطلب که در این شب، فرشتگان به همراه روح خویش به زمین می‌آیند، و هر امر و فرمان و تقدیری، که از سوی خدا معین شده است، برای یک سال، تا شب قدر سال آینده، فرود می‌آورند، ادامه داد: حضرت علی(ع) با همه وجود و خالصانه از حریم دین خدا حمایت کرد لحظه‌ای در آسایش نبود مخصوصا در ایام پر مخاطره حکومت عدل گسترش که نظیر آن وجود نداشته است.

این مسئول بیان کرد: وقتی که انسان در تاریکی مطلق شب قرار می‌گیرد متفطن نکته‌ای نیکو خواهد شد و آن اینکه توجه او به بدن بسیار اندک و ناگاه متوجه درون خود شده و در خواهد یافت که حقیقت وجودیش غیر از بدن است، همه این عناصر بستری را مهیا می‌سازد که آدمی با معبود و محبوب خویش به راز و نیاز بپردازد و از انس با او خوشدل و مسرور گردد؛ و شب قدر به مثابه‌ی عالیترین و راقی‌ترین شب‌های سال است.
 
حجت الاسلام بامری ادامه داد: این شب ها هم عنایت حضرت رب الارباب فراهم و هم نزاهت و قداست آن حتی فرشتگان مقرب پروردگار را که از عالم ملکوت به هیچ وجه دست نمی‌کشند متوجه عالم ماده می‌کند.

وی علاوه بر ارزش و قیمت بی نظیری که شب قدر دارد بیان کرد: مقدر شدن سرنوشت آدمیان بر اهمیت آن افزوده است و تقدیر نیکوی انسان مرهون اعمال نیک او در گذشته است و البته پشیمانی از عمق جان نسبت به کرده‌ها و ناکرده ها دارد.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه سلمان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: انسان نیز در آفرینش شب قدر خود سهم اساسی دارد، ارزش شب قدر هر انسانی به صفای دل و مراتب معرفت اوست، چه بسیار انسان‌ها که با کمال تاسف در این شب‌ها با دل‌هایی سیاه و مالامال از خودخواهی به خواب سنگین غفلت فرو می‌روند و نسبتی با شب قدر نمی‌یابند. 
ارسال نظرات