به مناسبت هفته معلم، جمعی از مسئولان ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان با حضور در اداره آموزش و پرورش عشایری استان از مقام معلم تجلیل کردند.
کد خبر: ۹۳۳۹۵۳۶
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از چهارمحال و بختیاری؛ در این دیدار که با حضور فرمانده و  جمعی از کارکنان ناحیه عشایری در فضای باز و رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد، حجت الاسلام قربانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج عشایری ضمن گرامیداشت ایام مبارک ماه رمضان و هفته عقیدتی  سیاسی در سپاه و بسج و هفته معلم و بزرگداشت یاد و نام استاد مطهری، از مقام شامخ معلم تجلیل کرد و بااشاره به فرمایشات امام راحل(ره) که معلمی شغل انبیاست، بر اهمیت جایگاه و نقش معلمان در رشد و بالندگی نوجوانان و جوانان تاکید کرد.

سرهنگ پاسدار علی اصغر ایزدی نیز در دیدار با رئیس و کارکنان آموزش و پرورش عشایری استان، ضمن گرامیداشت ایام لیالی قدر ماه مبارک رمضان و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و معلمان شهید، روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج را تبریک گفت.

ایزدی در خصوص اهمیت کار فرهنگی و مقام معلم با اشاره به روایتی از امام علی علیه السلام گفت: وقتی پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم می خواست به سمت یمن نیرویی اعزام کند به من فرمودند: یا علی جان دست به سلاح نبر مگر اینگه قبلش کار فرهنگی را شروع کنی چرا که اگر یک نفر به واسطه کار فرهنگی تو راه حق را پیدا کند از آنچه خورشید به آن می تابد پاداشش بیشتر و حتی ارزش آن از حکومت هستی بالاتر است.

وی با اشاره به سخنی از شهید مطهری معلمان را جزء چهار گروه خانواده، معلمان، روحانیت و مسئولین فرهنگی جامعه دانست که در تربیت و پایبندی نسل جدید به دین و شریعت نقش مهم و حیاتی دارند.

ایزدی با اشاره به تعامل خوبی که بین اداره آموزش و پرورش عشایری و ناحیه مقاومت بسیج عشایری وجود دارد از شناسایی دانش آموزان معسر، نیازمند و بیمار با همکاری اداره آموزش و پرورش عشایری خبر داد و گفت: با شناسایی این دانش آموزان، کمک به روند درمان و تهیه امکانات تحصیلی و زندگی آنان در قالب کمک های مومنانه با همکاری و مساعدت سپاه و بسیج و خیرین صورت می پذیرد.

در این برنامه از فرهنگی بسیجی علی خالدی پدر شهید امید خالدی و حسن افضلی پور برادر شهید راه محمدی افضلی پور به نمایندگی از خانواده شهدای عشایرو حاتم خالدی رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری به نمایندگی از 600 فرهنگی در مناطق عشایری تجلیل و تقدیر به عمل آمد. 

ارسال نظرات