خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد:
همدان-امام جمعه همدان جریان مقاومت را زمینه‌ساز عقب‌نشینی اسراییل دانست وگفت: برخی از افراد که میدان را نفی می‌کنند و تنها تاکید بر انجام مذاکره دارند، پیشنهاد می‌دهیم با مذاکره و دیپلماسی مسئله یمن را حل کنند.
کد خبر: ۹۳۳۹۵۶۱
|
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲

جریان مقاومت زمینه‌ساز عقب‌نشینی اسراییلبه گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر امروز در جلسه بزرگداشت روز قدس، با بیان اینکه احساس مسئولیت و حساسیت نسبت به سرنوشت جامعه مسلمین یکی از آموزهای دینی است، اظهار داشت: به تعبیر پیامبر گرامی اسلام(ص) اهتمام به امر مسلمین امری ضروری و لازم است.

وی با اشاره به اتفاقات چند روز گذشته و انتشار صوت وزیر امور خارجه، عنوان کرد: در این چند روز دوگانگی بین دیپلماسی و میدان و مقاومت مطرح شده که نه تنها این موضوع بلکه هر دو قطبی‌سازی کار شایسته‌ای نیست.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه میدان و دیپلماسی مکمل یکدیگر هستند، گفت: اگر به درستی به این موضوع نگاه کنیم، همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند، میدان زمینه را برای دیپلماسی فعال فراهم می‌کند و این دو در ارتباط با هم هستند.

وی با بیان اینکه جریان قدس و فلسطین تجربه‌ای 70 ساله از تقابل بین دیپلماسی و میدان است، مطرح کرد: در طول این سال‌ها به خوبی مشخص شد که دیپلماسی بدون مقاومت و در نظر نگرفتن میدان جواب نخواهد گرفت، بنابراین خوب است که از تجربه فلسطین در بحث دیپلماسی و میدان بهره بگیریم.

شعبانی جریان مقاومت را زمینه‌ساز عقب‌نشینی اسراییل دانست و گفت: برخی از افراد که میدان را نفی می‌کنند و تنها تاکید بر انجام مذاکره دارند، این پیشنهاد را می‌دهیم که با مذاکره و دیپلماسی مسئله یمن را حل کنند.

وی با اشاره به اینکه ملت مظلوم یمن 7 سال در بدترین شرایط زیر بمباران نیروهای ائتلافی قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: فلسطین تجربه ملتی است که هم دیپلماسی، مذاکره و سازش را داشته و هم میدان را و لازم است که امروز از این تجربیات استفاده کرد.

شعبانی در ادامه با گرامیداشت روز قدس، ابراز کرد: اینکه برگزاری مراسم روز قدس و راهپیمایی در امسال به دلیل شرایط موجود فراهم نیست، نباید ما را از توجه به فضای عمومی جامعه غافل کند و باید به درستی این روز در جامعه تبیین کرد.

وی فلسطین را نماد مقاومت برشمرد و گفت: گروه سرودها در سطح شهر در این روز ضمن ایجاد یک نشاط اجتماعی می‌توانند با استفاده از اشعار خود مواضع جریان فلسطین را احیا کنند.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به سالروز بمباران روز قدس در همدان و شهادت نمازگزاران همدانی در این روز، مطرح کرد: صدا و سیما همدان باید گزارش خوبی در رابطه با این موضوع تهیه کند و این اتفاق مهم در همدان را در سطح ملی معرفی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات