مسئول بسیج سازندگی سپاه آذربایجان شرقی:

تهیه و توزیع یک میلیون و 700 هزار بسته معیشتی در سال 99

تبریز- مسئول بسیج سازندگی سپاه آذربایجان شرقی با بیان اینکه کار اساسی بسیج سازندگی با توجه به شرایط کشور رزمایش کمک مومنانه است، از تهیه و توزیع یک میلیون و 700 دهزار بسته معیشتی در سال 99 خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۹۵۸۶
|
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد اسکمدری در جمع خبرنگاران به مناسبت سالروز تاسیس بسیج سازندگی با اعلام این خبر افزود: رزمایش کمک های مومنانه امروز به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شده و حساسیت مردم را نسیت به همنوعان خود برانگیخته که این دستاورد بزرگی است.

وی ارزش کمک های مومنانه را سال گذشته را نردیک 300 میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: علاوه بر بسته های معیشتی، تهیه غذای گرم، ذبح قربانی، تهیه و اهدای پوشاک، اهدای جهیزیه به نوعروسان، اهدای تبلت به دانش آموزان و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد  از دیگر کمک های مومنانه مردم است.

اسکمدری به اجرای طرح سلیمانی نیز برای شناسایی بیماران کرونایی نیز اشاره و اظهار کرد: این طرح در سه محور نظارتی، مراقبتی و حمایتی با همکاری دستگاه های دیگر اجرا می شود که بسیج سازندگی محور حمایتی آن را بر عهده دارد.

وی افزود: عملکرد تیم های حمایتی تهیه مایحتاج خانواده ها و دیگر خدمات حمایتی است که تاکنون دوهزار و 521 تیم در استان در قالب تیم های حمایتی فعالیت داشته و 66 هزار 758 بسته معیشتی نیز به خانوارهای نیازمند توزیع کرده اند.

اسکندری بار بیشتر کارهای بسیج سازندگی را بر روش گروه های جهادی در عرصه های مختلف عمرانی، خدنماتی، محرومیت زدایی، اموزش و ... خواند و گفت: حدود سه هزار و 500 گروه جهادی جغرافیا و محله محور در اطلس جهادی کشور ثبت شده است که در آن نوع و نحوه فعالیت ها قابل مشاهده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار