خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در کمتر از ۶ ماه فعالیت سامانه اطلس جهادی ۱۲ هزار گروه جهادی در آن ثبت شده است.
کد خبر: ۹۳۳۹۷۶۰
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سردار محمد زهرایی در نشست خبری با اصحاب رسانه در شیراز با تصریح بر اینکه شبکه‌های بسیج در دنیا بی‌نظیر است و گروه‌های جهادی را مولفه قوی شدن انقلاب اسلامی در گام دوم دانست و اظهار داشت: صندوق‌های قرض‌الحسنه، بسترساز بانکداری اسلامی است و این صندوق‌ها در بسیج با سرمایه مردم، بدون یک ریال کمک دولتی فعال شده‌اند.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی با ثبت در سامانه اطلس جهادی ارتقا می‌گیرند و سطح‌بندی می‌شوند گفت: در کمتر از شش ماه فعالیت این سامانه امروز 12 هزار گروه جهادی ثبت شده و 50 هزار گروه جهادی شناسه‌دار، 92 قرارگاه جهادی استانی و 8 قرارگاه ملی جهادی داریم.

زهرایی با تاکید بر اینکه به دنبال تخصصی کردن گروه‌های جهادی هستیم، افزود: اقشار تخصصی بسیج را پای کار آوردیم که در 1400 بسیج محلات، جامعه زنان و جامعه پزشکی اقشاری هستند که پای کار هستند.

وی ماموریت دوم بسیج سازندگی را محرومیت‌زدایی دانست و ادامه داد: 195 هزار پروژه کوچک زودبازده تاکنون در کشور کار شده است.

ثبت ۱۲ هزار گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی/ تاسیس  190 هزار کارگاه اقتصاد مقاومتی در هفت سال گذشته

مسئول بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه تا سال گذشته بسیج سازندگی همه جور محرومیت‌زدایی می‌کرد، تصریح کرد: از سال پیش با تدوین طرح جامع محرومیت‌زدایی مردم پایه که محدود به بستر کار (طرح روستاهای پایلوت و محلات حاشیه شهر) و مسکن محرومین، جاده، کارگاه زیرساخت اشتغال است 15 هزار پروژه تخصصی انجام شد.

به گفته زهرایی در سال جاری بودجه خوبی برای بسیج سازندگی در نظر گرفته شده و همچین آب و راه روستایی و نیز متوازن‌سازی و 6 درصد پول قیر به بسیج سازندگی اختصاص داده شده است که دست این سازمان را برای ارائه خدمات تخصصی، بازتر می‌کند.

وی ادامه داد: در مسکن محرومین هم 50 هزار واحد مسکونی مددجویی کمیته امداد شروع شده است که پیش‌بینی می‌شود 2 سال طول بکشد.

1000 واحد محل سکونت در حاشیه چابهار، امداد و نجات و اسکان موقت در سی‌سخت از جمله خدمات دیگری است که زهرایی به آن اشاره کرد.

وی افزود: بالغ بر 190 هزار کارگاه اقتصاد مقاومتی در هفت سال گذشته تاسیس شده است.

زهرایی با اشاره‌ به تدوین نقشه راه پنج ساله بسیج سازندگی با مولفه‌های جهادی، اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی، تصریح کرد: بسیج سازندگی بدون گروه‌های جهادی معنا ندارد.

وی گفت: در زلزله فردوس، گروهی تحت عنوان «گروه جهادی» با مدیریت مقام معظم رهبری برای کمک به زلزله زدگان و رفع محرومیت از منطقه زلزله زده اعزام شد که جهادی، با اردوهای جهادی شروع شد، به گروه و جریان جهادی، و بعد به فناوری انقلاب تبدیل شد که نمونه فناوری جهادی، اربعین، یا راهیان نور است.

مسئول بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه جریان جهادی به عنوان فناوری انقلاب، مسیر خود را در جبهه‌سازی انقلاب ادامه می‌دهد، به تقدیم 45 شهید جهادی تاکنون اشاره کرد و گفت: از آنجا که هنوز این شهدا در قانون جایگاهی ندارند، به دنبال ثبت شهدا و جانبازانی هستیم که در حین ماموریت جهادی، مجروح یا شهید می‌شوند.

به عقیده مسئول بسیج سازندگی کشور خدمت‌رسانی در کشور، نیاز به مدیریت واحد دارد. بسیج و سپاه به مدلی به عنوان مدل قرارگاهی رسیده است. در سی سخت، قرارگاه محلی تشکیل شد و در سرپل ذهاب هم اسکان موقت و اسکان دائم با متولی‌گری اداره مسکن، طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در کرونا، از دیگر خدمات گروه‌های جهادی است.

به گفته وی در طرح شهید سلیمانی و رزمایش کمک مومنانه، 15 میلیون بسته معیشتی، همراه با بیش از یک میلیون تبلت و نوشت افزار و بسیاری از خدمات دیگر ارائه شده که کمک مومنانه را از رزمایش به نهضتی ملی و مردمی تبدیل کرده است.

زهرایی اظهار داشت: سال 79 همزمان شد با حرکت خودجوش گروه های جهادی که آن زمان حدود 40 گروه بودند. بسیح سازندگی در ادامه تفکر جهادی تاسیس شد که خود، شعبه عظیمی از کار برای رسیدن به قله‌های رفیع مدنظر انقلاب است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر توسعه کمی و کیفی فعالیت های بسیح سازندگی و گروه‌های جهادی تاکید فرمودند، گفت: بسیج سازندگی، فرمان معجزه گونه مقام معظم رهبری بود، همانگونه که بسیج، فرمان معجزه گونه امام راحل بود.

زهرایی افزود: بسیج، تشکیلات انقلاب است، یعنی وزارتخانه ندارد، وارداتی یا خودساخته نیست، بلکه انقلاب برای گسترش دستاوردهای خود، شبکه‌سازی و منویات امام امت، بسیج را تاسیس کرده است.

مسئول بسیج سازندگی کشور منطق بسیج را منطق تهدید و فرصت دانست و تاکید کرد: هر جایی که تهدیدی برای انقلاب باشد، بسیج آنجا حضور دارد.

وی بسیج را تبیین بخش مردم سالاری دینی عنوان کرد و گفت: عرض و طول بسیج، عرض و طول انقلاب است.

ثبت ۱۲ هزار گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی/ تاسیس  190 هزار کارگاه اقتصاد مقاومتی در هفت سال گذشته

زهرایی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که بسیج را پاره تن مردم عنوان کردند تاکید کرد: بسیج خلق‌کننده حماسه‌های بی‌بدیل و تئوری خدمت بی‌منت به ولی نعمتان که همان مردم هستند است.

وی با تاکید بر اینکه بسیج معتقد است که مردم اصل هستند و به وکالت از عامه مردم، عده‌ای در قالب دولت و سازمان‌ها کار انجام می‌دهند، گفت: خطای محاسباتی که امروز در برخی از دستگاه‌های اجرایی وجود دارد، همین مسئله است که فکر می‌کنند آنها اصل و مردم فرع هستند.

مسئول بسیج سازندگی کشور ادامه داد: بسیج امتداد مردم است و به عبارتی بسیج حلقه میانی میان امام و امت است. مدل امامت هم در انقلاب، کاملا مشخص است؛ مدل زعامت بر قلب‌ها است.

به گزارش بسیج، در پایان این نشست، از مجله منهای نفت که به معرفی شهدای جهادی می پردازد، رونمای شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها