خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

دامنه رسالت بسیج سازندگی جغرافیای جهان اسلام و مقاومت اسلامی است

آیت اله عابدینی در دیدار مسئولان بسیج سازندگی استان گفت: دامنه رسالت بسیج سازندگی با نگاه اسلام و رهبری، جغرافیای جهان اسلام و مخصوصاً مقاومت اسلامی است.
کد خبر: ۹۳۳۹۸۱۱
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار مسئولان بسیج سازندگی استان قزوین که به مناسبت روز بسیج سازندگی انجام شد، اظهار کرد: اینکه شما عزیزان در راستای رسالت‌هایی که بر عهده دارید، کارهای اثرگذاری انجام داده و حرفی برای گفتن دارید، بسیار ارزشمند و دلگرم کننده است و بدانیم کسانی که نزد خدا عمل دارند، با کسانی که عمل ندارند، برابر نیستند.

وی افزود: برخی هستند که حرفی برای گفتن ندارند چرا که اقدام و عملی انجام نداده‌اند و برخی نیز نه تنها اقدام و عملی در راستای پییشرفت و توسعه کشور و حمایت از محرومان و مستضعفان انجام نداده‌اند، بلکه کارهایشان کشور را به عقب برده و تلاش کرده‌اند نقاط قوت کشور را تضعیف نمایند!

امام جمعه قزوین ادامه داد: دامنه رسالت بسیج سازندگی با نگاه اسلام و رهبری، جغرافیای جهان اسلام و مخصوصاً مقاومت اسلامی است و هر کجای دنیا عده‌ای زیر سلطه و ستم باشند می‌باید مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند چرا که دین در این راستا به ما سفارش جدی کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: دست همه محرومان از هر دین و آئینی را بگیریم و پس از آن که دست آن‌ها را گرفتیم اسلام را نیز به آنها معرفی کنیم، همان کاری که سردار سلیمانی انجام داد و دست ایزدی‌ها و مسیحی‌ها را گرفت و آنها را دلبسته خودش کرد.

امام جمعه قزوین با تسلیت ایام شهادت امیرالمؤمنین(ع) بیان کرد: در زندگی دینی باید تمام عناصری که امیرالمؤمنین (ع) در وصیت نامه خودشان مطرح کرده‌اند را مورد توجه قرار دهیم؛ حضرت فرموده کسانی که سنخیتی با علی دارند و این حرف‌ها به گوششان می‌رسد را در بر می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: یکی از مواردی که امام علی(ع) مورد توجه قرار می‌دهند، تقواست و تأکید شده است همه کارها را با محور تقوا انجام دهیم. شما عزیزان در خدمت‌رسانی به مردم و دست‌گیری از محرومان، تقوا را در نظر بگیرید؛ هم باید خودمان متقی باشیم و هم با این محور رسالت‌های خود را پیش ببریم.

وی عنوان کرد: امیرالمؤمنین(ع) سفارش بسیاری درباره یتیمان کرده‌اند و فرموده‌اند یتیمان معیشت و فرهنگ و ایمان لازم دارند و می‌باید هر دوی این معانی مورد توجه قرار گیرد و مبادا غدایی که به فقرا می‌دهید سهمیه بندی باشد، با آنها مانند فرزندان خودتان رفتار کنید.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: امام علی(ع) فرموده قیمت انسان فقط بهشت است و هر چیزی را به قیمت از دست دادن بهشت معامله می‌کنید، ضرر کرده‌اید؛ هر کجا هستید دشمن ستمگران و یاور مظلومان باشید و هر کسی که صحبت‌های من را می‌شود، وصی من است، یعنی این وصیت‌ها شامل حال او می‌شود.

امام جمعه قزوین ادامه داد: استحکام روابط یکی دیگر از سفارش‌های امیرالمؤمنین(ع) است، یعنی از صمیم دل با یکدیگر برادر باشند و همانند دو برادری باشید که عمیقاً دلسوز یکدیگر هستید.

وی اظهار کرد: امام علی(ع) فرموده یتیمان را دریابید و با آنها سهمیه‌بندی رفتار نکنید، مبادا فرهنگ و ایمانشان بخاطر حضور کمرنگ شما، دچار آسیب شود. حضرت درباره همسایه‌ها با هر دین و آئینی سفارش کرده‌اند، همانطور که سردار سلیمانی دست ایزدی‌ها و مسیح‌‌ها را نیز گرفت. امیرالمؤمنین(ع) آنقدر درباره همسایه سفارش کرده‌اند که گویی همسایه جزو کسانی هستند که ارث می‌برند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: در وصیت نامه امیرالمؤمنین(ع) آمده خانه خدا را تنها نگذارید چرا که خداوند نظر لطفش را بر می‌دارد. حضرت تأکید کرده که حتماً اهل گذشت باشید و دست و دلباز باشید و روابط خود را با یکدیگر قطع نکنید و مبادا امربه معروف و نهی از منکر را رها کنید چرا که بدترین‌هایتان بر شما مسلط می‌شوند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار