مراسم مجازی مکتب حاج قاسم، مقاومت فلسطین و بیداری اسلامی در آستانه روز جهانی قدس به همت معاونت فرهنگی هنری سپاه امام صادق (ع) و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۴۰۰۴۰
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در این مراسم ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس گفت: در عصر حاضر که می‌توان آن را قرن بیداری نامید امت مسلمان ایران به برکت انقلاب اسلامی و رهبری‌های پیامبر گونه امام خمینی (ره) به عنوان پیشتاز این حرکت در بهمن سال ۱۳۵۷ پرچم بیداری را بر بام جهان به اهتزاز درآورد.
امروز جنبش‌های آزادی‌خواهی قلب آمریکا را نشانه رفته است
سردار علی رزمجو افزود: این انقلاب بزرگ با ویژگی‌های شور، شعور، ایثار، فداکاری و شجاعت به جهان صادر شد که خوشبختانه تا امروز آثار این شجره طیبه در کشورهای اسلامی به حرکت درآمده است و جنبش های متعدد آزادی‌خواهی و اسلام‌خواهی قلب آمریکا و اروپا را نشانه رفته است.
وی اضافه کرد: پس از رحلت امام خمینی (ره) نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان علمدار این بیداری، راه را با جدیت، شجاعت و تأسی از نیروی لایزال الهی و امدادهای غیبی هدایت و راهبری فرمودند و همواره این بیداری اسلامی و رسالت بزرگ رهبری را در جهان به خوبی ایفا نمودند.
فرمانده سپاه استان بوشهر در ادامه با اشاره به نقش شهید سلیمانی در بیداری اسلامی یادآور شد: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی چون در مکتب امام خمینی رحمة الله علیه و رهبر معظم انقلاب اسلامی و در نهاد مولود این دو مکتب یعنی سپاه پرورش یافته بود در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستاد و پیروزی‌های بزرگ و مکرری را رقم زد و برای عزت مسلمین و بیداری اسلامی به خصوص در فلسطین، جانش را فدا کرد.
فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام اذعان کرد: رویه مبارزه و جهادی شهید سلیمانی مبتنی بر تکلیف الهی بود به طوری که در مکتب امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، طاغوت و طاغوتیان، استکبار جهانی، رژیم غاصب صهیونیستی، داعش و منافقین را خوب شناخت لذا در بیرون از مرزهای جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران در مقابل آن‌ها موضع گرفت و با همه آن‌ها مبارزه کرد و بدین ترتیب بیداری اسلامی را بسط و گسترش داد.
سردار رزمجو تصریح کرد: علّت دشمنی استکبار جهانی با شهید سردار سلیمانی هم برگرفته از دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی این شهید و مبارزه و جلوگیری از سلطه‌گری‌های آن‌ها در جهان اسلام بود.
وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی حاج قاسم سلیمانی را خطرناک‌ترین مرد میدان در مقابل خود می‌دید چرا که وی در شکل‌گیری بیداری اسلامی و حرکت به سمت آزادی قدس شریف دشمنان را آواره و سرگردان و از مسیر حرکت بیداری اسلامی خاصیت استکبار را بی‌رنگ کرده بود.
رزمجو اضافه کرد: شهید سلیمانی جهان اسلام را با ساماندهی در محورهای مقاومت آماده ادامه انقلاب برای آزادی قدس شریف کرد.
عضو شورای تأمین امنیت استان بوشهر گفت: امروز دنیا می‌داند که تجدید زندگی اسلام در جهان به ویژه در فلسطین مدیون انقلاب اسلامی و حماسه آفرینی‌هایی است که شهید سلیمانی و همرزمانش در این مسیر خلق کردند و بعد از شهادت خویش به ارمغان آوردند.
این یادگار دوران دفاع مقدس اظهار کرد: امروز خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی و حماسه‌آفرینی نیروی قدس سپاه تحت فرماندهی شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، اقشار مختلف و مذاهب متعدد برای رسیدن به پیروزی نهایی، وحدت، کارآمدی و همبستگی در مقیاس جهانی را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند و در یک بسیج عمومی آگاهی‌های چند برابری نسبت به گذشته پیدا کرده و در مقابل به ناکارآمدی شیوه‌های غرب و رژیم صهیونیستی دست پیدا کرده‌اند.
فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در پایان اظهار امیدواری کرد: امروز راهبردهای دشمن شکست خورده است و در مقابل آن چهره تابناک انقلاب اسلامی با عزت‌تر و مقتدر از گذشته در مقیاس جهانی باقی مانده است.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز در این مراسم گفت: امروز ما بیش از هر زمانی به راه، روش و مکتب شهید سلیمانی نیازمندیم که این شهید بزرگوار، خود شاگرد مکتب حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.
حجت الاسلام یوسف جمالی اظهار کرد: مکتب شهید سلیمانی دارای شاخص‌هایی مانند دین محوری، ولایت‌مداری، روحیه انقلابی، ایثار، گذشت و بصیرت است که مسلماً تفکرات لیبرالی و مانند آن که با این شاخص‌ها مشکل دارند به دنبال به حاشیه راندن این نوع تفکر و مکتب هستند امّا با یاری خداوند متعال این راه روزبروز برفروغ‌تر می‌شود.
فرماندهان نواحی مقاومت و مسئولین شوراهای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر استان بوشهر به صورت تصویری در این مراسم مجازی حضور داشتند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها