خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی آذربایجان غربی گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۷۶۰ هزار بسته معیشتی توسط بسیج سازندگی استان توزیع شده است.
کد خبر: ۹۳۴۰۲۱۹
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵

 احمد رحمانی امروز در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، ضمن اشاره به اینکه در سالروز تشکیل بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری قرار گرفته ایم، اظهار کرد: گروه‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی استان با شیوع ویروس کرونا تاکنون ۷۶۰ هزار بسته معیشتی در بین آسیب دیدگان این بیماری و نیز مناطق محروم توزیع کرده است..

وی ارزش ریالی هر بسته معیشتی را بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود: توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق محروم توسط گروه‌های جهادی در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری ادامه دارد.

رحمانی با اشاره به فعالیت ۳۷۰۰ گروه جهادی در استان، گفت: هم اکنون سه هزار و ۷۰۰ گروه جهادی در استان فعال است، که در هر گروه جهادی بین ۱۴ تا ۲۲ نفر عضو هستند و در واقع بیش از ۳۷ هزار نفر در آذربایجان غربی در گروه‌های جهادی حضور دارند

1500 واحد مسکن مددجویی توسط بسیج سازندگی آذربایجان غربی احداث شد

 وی با بیان اینکه از زمان فعالیت گروه‌های جهادی در استان تاکنون ۵۰۰ واحد مددجویی برای کمیته امداد امام خمینی (ره) و 1 هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی استان احداث و تحویل داده شده است، عنوان کرد: از زمان تأسیس سازمان بسیج سازندگی در طول ۲۰ سال فعالیت‌های زیادی در جهت محرومیت زدایی و سازندگی در استان آغاز شده و ادامه دارد.

رحمانی از اعزام گروه‌های پزشکی تخصصی به مناطق محروم استان خبر داد و اضافه کرد: در گروه‌های جهادی اقشار مختلف مردم و از هر تخصصی اعم از کشاورز، طلبه، پزشک و دانشجویی وجود داشته و خوشبختانه در این رابطه هیچ گونه کمبودی وجود ندارد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت‌های این سازمان با شیوع ویروس کرونا، گفت: از زمان مشاهده این بیماری گروه‌های جهادی بسیج سازندگی به عنوان اولین سازمان یاری دهنده در تمامی بخش‌های پزشکی، سمپاشی، گندزدایی، آموزش و … در کنار مردم بوده است

4  هزار پایگاه جهادی آماده خدمات رسانی به مردم آذربایجان غربی در مناطق مختلف است

 رحمانی با اشاره به تشکیل چهار هزار پایگاه جهادی به همراه گروه‌های جهادی فعال در استان گفت: این پایگاه‌ها و گروه‌های جهادی در بخش‌های مختلف پزشکی، توزیع بسته‌های معیشتی، کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه، اهدای جهیزیه در کنار فعالیت‌های عمرانی در راستای محرومیت زدایی و سازندگی استان گام برمی دارند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی آذربایجان غربی با اشاره به ایجاد کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی در استان همزمان با شیوع ویروس کرونا، افزود: با بروز این بیماری بسیاری از کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی تشکیل و یا برخی کارگاه‌های تولیدی تغییر کاربری داده و با تولید و توزیع ماسک رایگان در جهت جلوگیری از این بیماری منحوس تلاش کرده است.

 وی گفت: از سوی دیگر تیم‌های پزشکی نیز برای کمک به کادر پزشکی اعلام آمادگی کرده و تعدادی از گروه‌های جهادی که در گذشته آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند، آمادگی کامل خود را برای استقرار در بیمارستان‌ها از نظافت تا جا به جایی بیماران اعلام کرده‌اند.

توزیع ۷۶۰ هزار بسته معیشتی در آذربایجان غربی توسط گروه‌های جهادی آذربایجان غربی

 رحمانی با اشاره به توزیع ۷۶۰ هزار بسته معیشتی همزمان با شیوع بیماری کرونا در استان گفت: همچنین هزار و ۸۰۰ سری جهیزیه در بین زوج‌های مناطق محروم تهیه و توزیع شده و این روند همچنان در استان ادامه دارد.

 وی افزود: گروه‌های جهادی زیر نظر مرکز مطالعات و حرکت‌های جهادی استان بوده و تا هر زمانی که نیاز باشد سازماندهی گروه‌های جهادی برای کمک در راستای مبارزه با کرونا انجام می‌شود.

 مسئول بسیج سازندگی آذربایجان غربی تهیه دام سبک و سنگین برای مناطق محروم و نیازمند استان، توزیع کپسول اکسیژن، توزیع ماسک رایگان، تهیه جهیزیه، اهدای بسته معیشتی، اعزام گروه‌های پزشکی را از دیگر خدمات سازمان بسیج سازندگی در استان برشمرد.

17 اردیبهشت سالروز تأسیس بسیج سازندگی است.

انتهای پیام

 

ارسال نظرات