خبرهای داغ:
سرهنگ هزارخانی اظهار داشت: در راستای استمرار اجرای رزمایش مواسات و کمک مومنانه و بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته در ماه مبارک رمضان امسال ۷۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان کرمانشاه توزیع شد.
کد خبر: ۹۳۴۰۲۴۴
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرگزاری بسیج از کرمانشاه اظهار کرد: در راستای استمرار اجرای رزمایش مواسات و کمک های مومنانه و بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته در ماه مبارک رمضان امسال ۷۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان کرمانشاه توزیع شد که در مرحله اول به تعداد ۶ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع گردید و در  مرحله دوم توزیع کمک های مومنانه ویژه ماه مبارک رمضان همزمان با میلاد مبارک امام حسن مجتبی (ع) و دهه کرامت و مرحله سوم نیز ایام لیالی قدر گردید.

وی خاطر نشان کرد: این ۶ هزار بسته سبد کالا شامل حبوبات، برنج، روغن، ماکارونی، رب گوجه، تن ماهی، روغن مایع به ارزش هر بسته ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است که با مشارکت سپاه و بسیج، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد مستضعفین انجام گرفت.

وی بیان داشت: همچنین در طول ایام ماه مبارک رمضان امسال ۱۵ هزار پرس غذای گرم با همکاری سپاه و کمیته امداد امام خمینی (ره) بین نیازمندان توزیع گردید.

سرهنگ هزار خانی گفت: طرح کمک های مومنانه در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) از سال گذشته به دنبال فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سطح کشور به دبیری سپاه و عضویت ستاد اجرایی فرمان امام، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد مستضعفان و زیر مجموعه بنیاد علوی و سایر دستگاه های مرتبط شکل گرفت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه هدف از برگزاری این رزمایش ها را جلب اطمینان خاطر مردم عنوان کرد و گفت: مردم اطمینان داشته باشند که در شرایط سخت همواره پشتیبان و حامی آنها هستیم و خیرین نیز بدانند حمایت‌های آنها به دست اهلشان خواهد رسید.

تحقق شعار در گرو نگاه جهادی مدیران است

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت گروه های جهادی این سازمان با لبیک به سخنان بنیانگذار انقلاب اسلامی مبنی بر کمک به مناطق محروم و همچنین توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جوانان اوقات فراغت خود را به کار جهادی در مناطق محروم سپری کنند گفت:گروه های جهادی استان کرمانشاه از سال‌ها پیش تشکیل و در تمام طول سال با حضور در منطقه‌های محروم اقدام به فعالیت جهادی می‌کنند.

سرهنگ هزارخانی با بیان اینکه خدمات این گروه‌ های جهادی آرامشی بر آلام محرومان استان است گفت: دلیل کمک‌رسانی به مردم لبیک به فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.

وی بیان کرد: ما از ابتدای کرونا تا کنون یک روز و یک لحظه از بحث امداد و کمک به مردم غافل نشدیم و در شرایط کنونی خیلی از مسئولین و مدیران استانی به این امر واقف شده‌اند که باید در کنار گروه‌های جهادی به خدمت‌رسانی به مردم مشغول شوند و فهمیدند که گروه‌های جهادی به عنوان یک بازوی توانمند می‌تواند در امر خدمت‌رسانی به مردم نقش داشته باشد.

هزارخانی با اشاره به فعالیت گروه جهادی خشت های مهربانی در استان بیان کرد: در بهمن ‌و اسفندماه امسال اقداماتی از قبیل ساخت سرپناه برای خانواده یتیم شهرستان ایرانشهر و روستاهای باغ طیفون، اهدای کیک تولد به فرزندان خانواده‌های محروم در روز مادر، خرید دام و احشام دامداری خانواده یتیم روستای ینگیجه، خرید تبلت برای دانش‌آموز محروم روستایی، توزیع چهل پک کامل ارزاق زمستانه برای خانواده‌های ایتام، خرید البسه و کفش عید برای کودکان یتیم و محروم، کاشت 70 نهال در روز درختکاری از سوی گروه جهادی خشت‌های مهربانی انجام شده است. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه در سطح کشور پنج قرارگاه عمرانی-فرهنگی وجود دارد که یکی از آنها تحت عنوان قرارگاه حاج احمد متوسلیان در استان کرمانشاه قرار گرفته است گفت: 750 نفر در قالب 9 گروه جهادی در منطقه زلزله‌زده سرپل‌ذهاب حضور پیدا کرده‌اند و این گروه‌های جهادی بصورت خودجوش مشغول به فعالیت کارهای فرهنگی، عمرانی و خدمات پزشکی هستند.

وی با اشاره به اینکه از فعالیت‌های خوب این گروه جهادی اشتغالزایی بوده که جوجه‌های محلی را در اختیار اهالی روستاها قرار می‌دهند که پرورش دهند تا هم از گوشت و هم از تخم آن استفاده کنند عنوان کرد: تنها با نگاه جهادی و انقلابی می‌توانیم مشکلات را مرتفع و شعار سال را محقق کنیم و به شکوفایی اقتصادی در سطح روستاها و در مجموع در کشور برسیم.

ارسال نظرات