مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا خبر داد:

از اشتغالزایی ۴ هزار نفر تا راه اندازی ۵۰۰ واحد تولیدی در سال ۹۹ / اجرای ۲۷۰۰ پروژه در سال ۱۴۰۰

ساری- مهندس اقبال پور از اجرای دو هزار ۷۰۰ پروژه محرومیت زدایی و عمرانی در سال جدید هم خبر داد و افزود:این پروژه‌ها با اعتبار بالغ بر ۳۶۰ میلیارد در حال اجرا می‌باشد.
کد خبر: ۹۳۴۰۵۵۱
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵
خبر
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی، نشست خبری مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا با اصحاب رسانه امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت در محل این سازمان قشری برگزار شد.
 
مهندس محمد مهدی اقبال پور مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا در این نشست ضمنگرامیداشت یاد و خاطره شهدای کربلای خان طومان، و قبولی طاعات وعبادات، با اشاره به اینکه بسیج سازندگی در حوزه‌های توسعه و پیشرفت در کشور و نیز خدمت رسانی به محرومین در کنار دیگر دستگاه‌ها و نهادها، مشغول فعالیت است، گفت: بدنه وهسته اصلی بسیج سازندگی گروه‌ها و نیرو‌های جهادی هستند.

مهندس اقبال پور از فعالیت ۱۵۰۰ گروه جهادی در مازندران خبر داد و افزود: این گروه‌های جهادی در ۲۲ رشته تخصصی فعال بوده و در نقاط محروم در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا در ادامه  با تصریح بر اینکه حیطه کاری جهادگران  بسیار وسیع می‌باشد، خاطرنشان کرد:الحمدالله در کل کشور نیرو‌های جهادی به صورت شبکه‌ای در حوزه‌های خدمات رسانی مشغول فعالیت هستند.

مهندس اقبال پور  به نامگذاری سال ۱۴۰۰ هم اشاره و اضافه کرد: در چند سال اخیر مقام  معظم هبری سال ها را به صورت متوالی به نام تولید نامگذاری کردند لذا نقطه کلیدی و مهم حل مسائل کشور، تولید است چرا که تولید در داخل کشور باعث رفاه و در سطح جهانی نیز باعث قدرت می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا با بیان این مطلب که ایران کشور پهناوری است، گفت: موتور محرکه تولید در چند بخش بوده، که یکی از آن بازار است؛ لذا با جمعیتی که ایران دارد، در بخش بازار به صورت داخلی و خارجی مهم‌ترین عرصه را دارد.
 
مهندس اقبال پور با تاکید براینکه اگر بتوانیم حوزه صادرات را وسعت بدهیم، بخشی از مشکلات حل خواهد شد، اضافه کرد: مسیر اقتصاد همواره از تولید میگذرد و تولید هم دارای دوبال صنعتی و کشاورزی است؛ لذا در استان مازندران در حوزه کشاورزی باید نسبت به حوزه صنعتی روی آن بیشتر کار شود.
 
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا بخش دیگر موتور محرکه تولید را  نیروی انسانی برشمرد و ادامه داد:چهل میلیون نفر در کشور نیروی انسانی  در سن اشتغال قرار دارند که در مازندران یک و نیم میلیون نفر نیروی کار وجود دارد؛ لذا ۱۵ میلیون نفر در کشور تحصیلات دانشگاهی دارند که در نیروی انسانی میتواندد کمک کار باشند.
 
مهندس اقبال پور در ادامه با اعلام اینکه ۵ هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد، اضافه کرد: جوانانی که در این شرکت‌ها فعالیت می‌کنند تمام پروژه‌ها را در حوزه‌های مختلف را با موفقیت اجرا کردند و پروژه‌ای نبوده که بدست این جوانان حل نشده باشد.
 
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا با بیان اینکه ۲۰۰ شرکت دانش بنیان در استان مازندران، وجود دارد، به سومین موتورمحرکه تولید، هم اشاره و خاطرنشان کرد: فن آوری و تکنولوژی در تولید بسیار مهم است. وقتی مواد خام از چرخه فناوری عبور کند دارای ارزش افزوده بوده و برای کشور دارای اهمیت است؛ لذا کشور در این حوزه چه از لحاظ اساتید دانشگاهی و مراجع فنی و مهندسی قدرتمند است.
 
مهندس اقبال پور با اشاره به چهارمین عامل موتور محرکه تولید، گفت: در حوزه سرمایه هم کشوری قوی هستیم که اگر سرمایه‌ها به سمت تولید نرود، به سمت تورم رفته و برای کشور مشکل ایجاد می‌کند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا در ادامه سخنان خود با بیان اینکه باید مطالبه کرد که بخشی از سرمایه‌ها در بانک‌ها به سمت تولید برود، افزود: ما به دنبال ایجاد ۸۸ مشاغل خرد صنایع تبدیلی، کشاورزی و قطب سازی در کشور و استان هستیم که این مشاغل مسیر تولید را هموار می‌کنند.
 
خبر
 
مهندس اقبال پور در بخش دیگری از سخنان خود به منابع طبیعی ایران هم اشاره و اضافه کرد: ایران دارای ۱۳ اقلیم جغرافیایی و استان مازندران نیز بالای ۱۰ اقلیم را پوشش می‌دهد؛ لذا کشور در حوزه معادن و نفت و گاز در جهان در رتبه برتر قرار دهد.
 
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا با تصریح بر اینکه ایران با داشتن تمام موتور‌های محرکه تولید، اما چرا مشکلات اقتصادی دارد، افزود: برخی از قوانین دست و پاگیر در حوزه تولید و صادرات باید  به نفع مردم و اقتصاد اصلاح شود.
 
مهندس اقبال پور ادامه داد: یکی از مطالبه ما از دولت آینده این است که در حوزه صادرات نیاز به  ۵۰ میلیارد دلار هستیم تا صادرات صورت بگیرد؛ لذا نیاز است مدل اداری شکسته شده و با مدل جهادی وارد جنگ اقتصادی شویم.
 
 مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا به مهارت آموزی در مدارس تاکید کرد و گفت:مدارس فنی حرفه‌ای باید به صورت شبانه روزی کار کند و ما وقتی برای تلف کردن نداریم.
 
مهندس اقبال پور در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های بسیج سازندگی سپاه کربلا پرداخت و افزود: حضور بسیج سازندگی در محلات و روستاها، فعال است و یکی از نیاز‌های مهم تولیدی، ایجاد راه روستایی، است؛ لذا بسیج سازندگی در تامین آب شرب و آب کشاورزی و دام، اصلاح زمین‌های کشاورزی، ساخت سردهنه ها، عمرانی، دیوار‌های حفاظتی، ساخت پل، ساخت مراکز آموزشی، درمانی، ورزشی و خدماتی و نیز در بحران‌ها هم به صورت واکنش سریع وارد عرصه شده است.

 مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا  به کمک‌های مومنانه هم اشاره و خاطرنشان کرد:فراخو ان عمومی مبنی بر فرمان رهبر معظم انقلاب در کشور براه افتاد، و کار رزشمندی با هم افزایی همه دستگاه‌ها و نهادها، نهضت کمک مومنانه براه افتاد.
 
مهندس اقبال پور از افتتاح ۸۰ واحد مسکونی محروم تا پایان عید فطر خبر داد و گفت: این ۸۰ واحد، از ۵۰۰ واحد مسکن محروم در سال ۹۹ بود، که در عید فطر به اتمام می‌رسد؛ لذا یک هزار واحد مسکونی هم با کمیته امداد قرارداد بستیم که تا پایان سال تمام می‌شود. همچنین ۲۵۰ واحد مسکونی محروم هم بعد از ماه رمضان در مناطق محروم چابهار توسط فرماندهی سپاه کربلا کلنگ زنی خواهد شد.
 
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا به خدمات رسانی این سازمان در حوزه معیشت هم اشاره و اضافه کرد:  ۸۵۰ هزار بسته معیشتی در سال ۹۹ بین نیازمندان توزیع و همچنین ۱۸ هزار سری جهیزیه به نوعروسان اهدا، شد.
 
مهندس اقبال پور با اشاره به محرومیت زدایی در حوزه آموزش، مهارت افزایی و اشتغالزایی گفت: در سال ۹۹، بالغ بر ۹ دهکده اقتصاد مقاومتی راه اندازی شد و  در سال ۱۴۰۰ نیز ۱۲ دهکده اقتصادی در شهرستان‌ها راه اندازی می‌شود. همچنین در سال ۹۹ دوره‌های آموزش و مهارتی برای ۱۵ هزار نفر برگزار شد.
 
به گفته مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به ۱۰ هزار نفر ارائه شد.

مهندس اقبال پور از احداث ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در سال گذشته هم خبر داد وگفت: ۵۰ کیلومتر لوله گذاری و نیز ۱۵ مخزن بتنی و پلاستکی نیز برای تامین آب شرب، احداث شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا با بیان اینکه یک هزار و ۳۰۰ صندوق مردم یار و اشتغالزا، ایجا شد، خاطرنشان کرد: برای چهار هزار نفر نیز به طور مستقیم اشتغالزایی شد.

 مهندس اقبال پور در ادامه از اجرای دو هزار ۷۰۰ پروژه محرومیت زدایی و عمرانی در سال جدید هم خبر داد و افزود:این پروژه‌ها با اعتبار بالغ بر ۳۶۰ میلیارد در حال اجرا می‌باشد.
 
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا  در ادامه از راه اندازی ۵۰۰ واحد راکد و نیمه فعال به چرخه تولید هم خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال جدید به ۷۰۰ واحد تولیدی خدمات ارائه می‌شود.
 
مهندس اقبال پور به زارعت چوب هم اشاره و اضافه کرد:بسیج سازندگی از سوی زارعت چوب ستاد استانداری مجری طرح زارعت چوب در اراضی نیرو‌های مسلح شده است که مقرر شد تا پایان اسفند ماه سال جاری ۳۰۰ هزار اصل نهال را در اراضی نیرو‌های مسلح کشت کند  که در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲ میلیون اصل نهال غرس شود.
 
 انتهای پیام/
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها