دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه بزرگ‌ترین خیانت، خیانت به امت مسلمان است، گفت: بدترین گناه این است انسان نسبت به مسؤولیتی که به‌عنوان امانت به او سپرده‌شده، خیانت کند.
کد خبر: ۹۳۴۰۶۳۴
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی امروز در مراسم معنوی روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان با اشاره به اینکه خداوند انسان‌ها را امین دانسته و امانت‌های بزرگی به ما سپرده است، اظهار کرد: انسان‌ها هم باید امانت‌دارخوبیباشند و باید نسبت به امانتی که اشخاص به ما می‌سپارند، حساس باشیم و به آن‌ها برگردانیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از نکته‌هایی کهامیرالمؤمنین (ع) مورد تأکید قرار می‌دهند، مسؤولیت یک امانت است، گفت: همه مسؤولیت‌ها درنظام اسلامیازجمله، وکالت، وزارت، امامت جماعت و جمعه، نمایندگی مجلس، قوای قضائیه، مقننه و مجریه به‌عنوان امانت هستند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه به امیرالمؤمنین (ع) افتخار می‌کنیم و از خدای متعال برای ارتباط و اتصال با این خاندان امانت‌دار، شاکر هستیم، افزود: نباید به کاری که بر عهده ما گذاشته‌شده، به‌عنوان طعمه نگاه کنیم بلکه مسؤولیت یک امانتی بر گردن انسان است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نباید امانتی که به عهده ما گذاشته‌شده را سبک بشماریم، گفت: اگر این نگاه را نسبت به مسؤولیت هم داشته باشیم، می‌توانیم درست عمل کرده و به سعادت برسیم.

رمضانی با اشاره به اینکه رأس اسلام و برترین ایمان، امانت است، بیان کرد: حضرت علی (ع) در نامه به برخی از کارگزاران خود می‌فرمایند: «هر شخصی، کاری که به‌عنوان امانت دانسته شده را سبک شمرده و به آن خیانت کند و جان و دین خود را از خیانت پاک نکند، در این جهان، خار و رسواشده و در آخرت نیز خارتر و رسواتر می‌شود».

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه بزرگ‌ترین خیانت، خیانت به امت مسلمان است، افزود: بدترین گناه این است انسان نسبت به مسؤولیتی که به‌عنوان امانت به او سپرده‌شده، خیانت کند.

وی مسؤولیت را یک فرصت طلایی دانست که به انسان داده‌شده و تصریح کرد: انسان اگر نتواند این امانت را حفظ کند، فرصت تبدیل به تهدید شده و در دنیا و آخرت گرفتار می‌شود و همه باید بدانند که مسؤولیت، دوران گذار دارد، همیشگی نیست و از انسان گرفته می‌شود.

نماینده مردم گیلان درمجلس خبرگان رهبریبا اشاره به اینکه انسان باید بهترین استفاده را از فرصت و زمان مسئولیت ببرد، بیان کرد: اگر انسان، نتواند این امانت را به سرمنزل مقصود رسانده و به‌نوعی خیانت کند، اولین آثار این اقدام ناپسند به خودش بازمی‌گردد.

وی به تبعات خیانت در جامعه اشاره کرد و گفت: خیانت‌درامانت علاوه بر آثار منفی بر شخص، آثار منفی برای جامعه و آن جایگاه مسؤولیتی خواهد داشت و کسانی که می‌خواهند به‌عنوان کاندیدا‌های ریاست جمهوری، شورا‌های اسلامی شهر و مجلس شرکت کنند، بایدآن رابه‌عنوان امانت ببینند و قدردان این فرصت باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات