کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با «بسیج»:

مردم با مشارکت حداکثری در انتخابات اقتدار ایران را به رخ می‌کشند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: ملت عزیز ما با مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخابی هدفمند اقتدار ایران را به رخ جهانیان خواهند کشاند.
کد خبر: ۹۳۴۰۸۲۲
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
خرسند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ بیان داشت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید نمودند؛ که این موضوع با روشنگری، تشویق، ترغیب و آگاه سازی مردم و کلیه آحاد جامعه صورت می‌پذیرد.

وی  افزود: رای دادن و شرکت در انتخابات یک تکلیف می‌باشد و این حقی است که بر گردن همه ما مردم  قرار گرفته لذا  باید خوب و درست تصمیم گیری نماییم چرا که انقلاب ما به وسیله خون پاک شهدا پابرجا و استوار مانده است.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: به طور کلی انقلاب‌ها در جهان به دو صورت شکل می‌گیرند؛ که در انقلاب ما هدایت نظام را امام راحل بر عهده گرفتند و انقلاب اسلامی را به تمام جهان عرضه داشتند و اینگونه بیداری اسلامی صورت گرفت.

خرسند با اشاره به اینکه سه نوع تفکر در اداره حکومت‌ها به کار گرفته می‌شود که شامل سکولار، مدرنیته و تمدن اسلامی است؛ یادآور شد: انقلاب اسلامی ما از سال ۱۳۴۲ جرقه خورد و استارت‌های اولیه خود را آغاز نمود که در واقع ولایت فقیه حکومت و نمونه حکومت را عرضه داشت. 

وی تصریح کرد: تفکرسکولار، دسته اول تفکرات، در واقع این تفکر اعتقاد به این موضوع دارد که، دین توانایی اداره حکومت را ندارد و اداره کنندگان این حکومت‌ها بر این باورند که مانمی‌توانیم همه امور را خودمان به دست بگیریم؛ زیرا این موضوع از توانایی ما خارج می‌باشد و سیاست را از دین جدا می‌دانند.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: دسته دوم، تفکر مدرنیته می‌باشد که بر این باورند، اسلام توانایی اداری حکومت را دارا است اما محدودیت‌هایی وجود دارد. اما از غرب و تکنولوژی وابسته به غرب نیز باید استفاده کرد و بیشتر تفکرات غربی داشته و گرایش بسیاری به غرب دارند و بر این باورند که باید بیشتر با غرب تعامل داشته باشیم و به غرب متمایل باشیم.

وی در بیان ویژگی حکومت اسلامی گفت: سومین تفکر، تفکر اسلام ناب محمدی و همان تمدن اسلامی می‌باشد و این نگاه معتقد است که اسلام حساب و کتاب دارد و در انتها به ظهور حضرت مهدی (عجل الله فرجه الشریف) منتهی می‌شود و این امانت را به صاحب اصلی یعنی حضرت مهدی ارواحنا فداه می‌سپاریم.

وی اشاره داشت: حافظه‌ها باید قوی شوند و تیزبینانه تاریخ را تورّق بنماییم، چرا که سردمداران عالم با مرور زمان، موضع‌گیری‌ها و ایدئولوژی هایشان متناسب با شرایط و منافعشان تغییر می‌کند، این در حالی میباشد که سخنرانی‌های امام خمینی (رحمة الله علیه) در سال ۱۳۴۲ همان سخنرانی‌های ایشان در سال ۱۳۴۸ می‌باشد و ادبیات فقط متفات شده است  و برای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز همین موضوع صدق می‌کند.

خرسند مطرح کرد: در واقع انقلاب ما دنبال رو انقلاب پیامبر (صلی الله علیه) می‌باشد که از بعثت ایشان شروع شد و انشاالله بتوانیم این امانت را به دست صاحب و متولی اصلی آن حضرت صاحب الامر مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برسانیم و هر کدام از ما باید یک گوشه کار را در دست بگیریم و مسئولیت‌های خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم تا به فرموده مقام معظم رهبری لبخند را بر لبان حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بنشانیم؛ زیرا، نظام ما نظامی الگویی و ارزشی می‌باشد و آن را باید به تمام جهان عرضه نماییم.

وی به دو استراتژی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اشاره کرد، که اولین موضوع حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری می‌باشد و دومین موضوع اینکه انتخابی هدفمند و هوشمند داشته باشیم.

این کارشناس سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: ما به شخص رای نمی‌دهیم؛ بلکه تفکر و ایده در این عرصه بسیار با اهمیت می‌باشد، ما باید کارنامه افراد را مطالعه نماییم و کلیه زوایا را در این امر بسیار مهم در نظر بگیریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها