تلاش دشمنان برای عدم مشارکت مردم در انتخابات

شاهرود_فرماندار شهرستان شاهرود گفت: دشمنان نظام اسلامی و رسانه‌های آن‌ها با برجسته کردن برخی مشکلات تلاش می‌کنند مردم را از مشارکت در انتخابات ناامید کرده و حضور آن‌ها را بی نتیجه جلوه دهند.
کد خبر: ۹۳۴۰۸۵۴
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
تلاش دشمنان برای عدم مشارکت مردم در انتخابات/مردم مانند قبل هوشمندانه عمل خواهند کردبه گزارش خبرنگار بسیج، ابوطالب جلالی در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر و شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود در حسینیه امام خمینی (ره) دفتر امام جمعه شاهرود اظهار کرد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی را باید تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان اجرا کرده و در برابر آن پاسخگو باشند.
فرماندار شهرستان شاهرود با بیان اینکه اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی برای دستگاه‌های اجرایی تکلیف است، افزود: عمل نکردن به مصوبات یک تخلف آشکار است.
به گفته وی، حسب مورد چنانچه دستگاهی مصوبه‌ای را اجرا نکرد باید در نشست بعدی دعوت شده و پیرامون موضوع توضیح دهد.
جلالی ادامه داد: تمامی دستگاه‌های اجرایی در کنار ماموریت‌های تعریف شده خود یک پیوست فرهنگی دارند که باید بیشتر به آن بپردازند.
معاون استاندار سمنان با بیان اینکه از زمان آغاز روند اجرایی انتخابات تاکنون مسایل به طور دقیق بررسی و در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: از ۱۸ اسفند سال گذشته و حتی قبل از آن همه مراحل اجرایی با دقت تمام پیش برده شد و این کار خدشه‌ای به سایر فعالیت‌ها در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی وارد نکرده است.
وی با بیان اینکه ثبت نام برای انتخابات شورا‌های شهر و روستا در دوره ششم دستکم به اندازه تعداد دوره‌های پنجم و چهارم بود، تصریح کرد: ثبت نام کنندگان در حوزه روستایی نسبت به دوره‌های قبل افزایش قابل توجهی داشت.
جلالی تعداد ثبت نام کنندگان در حوزه روستایی را ۶۱۱ تن اعلام کرد و اظهار داشت: این تعداد ثبت نام کننده در دوره‌های پنجم ۱۴۳ و در دوره چهارم ۵۱۲ تن بود، تعداد ثبت نام کنندگان این دوره نشان دهنده مشارکت حداکثری مردم در انتخابات خواهد بود.
فرماندار شهرستان شاهرود ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی و رسانه‌های آن‌ها با برجسته کردن برخی مشکلات تلاش می‌کنند مردم را از مشارکت در انتخابات ناامید کرده و حضور آن‌ها را بی نتیجه جلوه دهند.
جلالی افزود: در حوزه عملیات روانی که دشمن انجام می‌دهد برخی از داخل کشور هم آنان را همراهی می‌کنند، اما به طور یقین مردم به مانند انتخابات قبل هوشیارانه عمل خواهند کرد.
به گفته وی، پیشینه شهرستان شاهرود نشان می‌دهد حضور حداکثری در انتخابات را خواهیم داشت، اما باید نشست با نخبگان و افراد صاحب نظر و مرجع برای انتخاب اصلح انجام شود.
وی با بیان اینکه برخی می‌خواهند ناکارآمدی را فقدان دستاورد القاح کرده و به نظام نسبت دهند، افزود: در حوزه سیاسی فرمانداری شهرستان به نوبه خود تکلیف دارد برنامه مناسبی برای گروه‌های سنی داشته باشد و همچنین دستگاه‌های نظارتی هم مسایلی از جمله پدیده‌های نوظهور را مورد رصد قرار می‌دهند.
جلالی با اشاره به اینکه سپاه ناحیه شاهرود در ارتباط با ناهنجاری‌ها در حوزه گردشگری طرحی ارائه کرده است، ابراز کرد: مسوولان شهری و دستگاه‌های اجرایی باید مراقبت بهتر و جدی تری در حوزه گردشگری داشته باشند در پارک‌ها و فضا‌هایی بیرونی شهر نگرانی‌هایی وجود دارد.
فرماندار شهرستان شاهرود ادامه داد: براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا برای تمامی شهرستان‌هایی که در وضعیت قرمز و نارنجی هستند، ممنوعیت سفر اعمال می‌شود.
وی با بیان اینکه شهرستان شاهرود هم، چون در وضعیت نارنجی قرار دارد، طرح ممنوعیت سفر اجرا خواهد کرد، افزود: از هفته گذشته نیروی انتظامی محدودیت‌هایی برای ورود به شهر در دستور کار خود قرار داده است.
رضا مهدیان رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود هم در این نشست گفت: یکی از مصوبات نشست قبلی شورای فرهنگ عمومی تهیه فهرست تولید کنندگان شهرستان برای معرفی به شهروندان بود که اداره صنعت، معدن و تجارت همکاری‌های لازم را نداشت.
مهدیان از عدم حضور برخی مسوولان شهرستان در نشست ماهانه شورای فرهنگ عمومی گلایه کرد و افزود: راه اندازی کمیته‌های تخصصی شورای فرهنگ عمومی در دستور کار است.
در این نشست موضوعاتی از جمله عید سعید فطر و نقش فرهنگی و معرفی کنگره آیت الله العظمی شاهرودی، انتخابات و الزامات فرهنگی و گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد مورد بررسی قرار گرفت.
ارسال نظرات