خبرهای داغ:
رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار با بیان اینکه تشخیص اولویت جامعه برعهده ولی امر مسلمین است گفت: مشکلات کشور راه حل دارد و راه حل آن انتخاب قوه مجریه توانمند، خوش فکر ولایتمدار است.
کد خبر: ۹۳۴۰۹۱۹
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ حجت‌الاسلام مهدی طائب در سلسله نشست های تخصصی دولت جوان حزب الهی که به همت بسیج اساتید استان اصفهان و دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه میمه برگزارشد با مقایسه شرایط حکومت حضرت علی(ع) با شرایط امروز جامعه اظهار کرد: امیرالمومنین(ع) فرمودند دو گروه دارای اکثریت اثرگذاری در جامعه پشتم را شکستند گروه اول علمایی بودند که با وجود اینکه حق را می شناختند اما خلاف آن با مردم صحبت می کردند و گروه دوم کسانی بودند که گوش هایشان از شنیدن حرف حق سنگین بود.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار با بیان اینکه حلقه اتصال سیاسی امام با مردم جامعه نماز جمعه بود افزود: به دلیل وسعت جغرافیایی حکومت اسلامی آن روز، مطالب حاکمیتی در نماز عبادی سیاسی جمعه به مردم گفته می شد اما علمای بلاد اسلامی با وجود اینکه می دانستند امام حق است به خاطر منافعشان برخلاف آن با مردم صحبت می کردند و با اینکه می دانستند حضرت علی(ع) در راه اندازی هیچ کدام از جنگ ها مقصر نیست به جای گفتن حقیقیت، حضرت علی(ع) را عامل جنگها به مردم معرفی می کردند.

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) با اینکه نماد حق طلبی است ولی در نتیجه کار این دو گروه شهادت در محراب عبادت و سپس تشییع و خاکسپاری مظلومانه و غریبانه و بیش از 80 سال مخفی ماندن قبر آن حضرت شد. چون علمایی که حق و حقیقت را به گوش مردم می رساند نبود.

* تشخیص اولویت جامعه برعهده ولی امر مسلمین است

حجت الاسلام طائب با بیان اینکه وظیفه تشخیص اولویت جامعه برعهده ولی امر مسلمین و امام جامعه است خاطرنشان کرد: امروز ما هم با این دو گروه در کشورمان مواجهه هستیم وزیر امور خارجه کشورمان یک فرد سیاسی سالیان زیادی است که حضرت اقا را می شناسد و عمق سیاست فهمی و اعلمیت ایشان آشنا است اما در مصاحبه می گوید ما در مذاکره و دیپلماسی گیر مقاومت هستیم از این حرف دوگانه سازی دیپلماسی و مقاومت برداشت می شود.

وی با تاکید بر اینکه دشمن هرگاه در جبهه نبرد موفقیت داشته باشد زیر مذاکره می زند اما اگر در زمین نبرد توانمندی را از دست داده باشد یکهو اعلام مذاکره می کند افزود: آقای ظریف خوب می داند و می فهمد هرگاه در عرصه مقاومت دست برتر داشته باشیم پیروز هستیم اما اگر در جبهه مقاومت دست برتر را از دست دهیم به موجودی ضعیف تبدیل شده دیگر حتی مذاکره هم نمی کنند بلکه همانند اوائل انقلاب که قدرت دفاعی قوی نداشتیم کسی مثل صدام را هشت سال به جان ما می اندازد این یک فرمول ساده عالم سیاست است.

فرمانده قرارگاه عمار افزود: گروه دوم جامعه هم کسانی هستند که می دانند احمدی نژاد در برابر رهبر انقلاب مقاومت کرده و حرف قبول نمی کند اما با ادعای ولایت پذیری تاکید حضرت آقا برای وارد نشدن احمدی نژاد به انتخابات را امر ارشادی می دانند در حالی که در عالم سیاست امر ارشادی بر امر مولوی ارجحیت دارد.

* تفاوت امر مولوی و امر ارشادی در عالم سیاست

وی افزود: امر مولوی دستوری است که علت ملاکش برای عقل روشن نیست ولی خدا می داند اگر ملاکی که خدا می داند برای عقل روشن باشد عقل نیازی به دیدن خدا ندارد و انجام می دهد و با توجه به اینکه هر آنچه خدا دستور داده به مصلحت بندگانش بوده و سبب رشد وجودی انسان می شود بنابراین نافرمانی خدا نیز بر آخرت فرد اثرگذار است در حالیکه امر ارشادی برای عقل معلوم است ولی انسان غافل است عوامل ارشادی حضرت آقا ملاکش روشن است فقط باید از چنبره استبدادی که فرد برای خود ساخته خارج شود.

حجت الاسلام طائب در تفاوت حکومت حضرت علی(ع) و جامعه امروز ما ابراز کرد: در حکومت حضرت علی(ع) این دو گروه در اکثریت بودند و خارج از این دو گروه بسیار اندک شمار بودند و اغلب آنها را هم در صفین از دست داد از قبیل مالک اشتر، عمار یاسر و…  عالم بودند ولی متنتک، اما در جامعه ما آن دو گروه در اکثریت نیستند چون جامعه ما از عالمان غیر متنتک زیادی همچون اساتید دانشگاه ها و غیره برخوردار است و نشانه آن هم مراسم تشییع بی نظیر شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی حرف آقای ظریف را ادامه همان حرفی دانست که گفته می شد بر روی موشک ها مرگ بر اسرائیل ننویسید تا ما مذاکره کنیم و هشت سال است که در لایه های درونی خود این حرف را می زدند اما جرات علنی کردن آن را نداشتند.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار گفت: تشییع چندین میلیونی شهید حاج قاسم سلیمانی به معنی آن بود که برخلاف جامعه امیرالمومنین(ع) جامعه ما افراد عالمی که حق را می فهمد، امام زمانش را درک می کند و می تواند برای مردم بازگو کند فراوان داریم و این فراوانی باعث همبستگی شده است.

وی با بیان اینکه فراوانی اهل صبر و بصیرت در جامعه ما روند صعودی داشته است خاطرنشان کرد: حرکت انقلاب یک قله و افقی دارد حضرت آقا در بیانیه گام دوم انقلاب به آن افق اشاره دارند تمدن بزرگ و ظهور افق حضرت آقا برای انقلاب اسلامی است و این یعنی اقدام عملیاتی برای گام دوم انقلاب.

* تحقق گام دوم انقلاب نیازمند همراهی قوای سه گانه است

حجت الاسلام طائب ملزومات تحقق گام دوم انقلاب را همراهی قوای سه گانه عنوان کرد و افزود: برخی افراد همانند آقای ظریف بواسطه اظهاراتش مناسب تحقق بیانیه گام دوم نیستند ایشان معتقد است که در برابر دشمن باید مقاومت را رها کرد و ایستاد و مذاکره کرد چون خواسته دشمن این است، علاوه بر آن در خصوص وجود نفوذی در تیم مذاکره کننده نیز گفته دری نجف آبادی اصلا جاسوس نبوده و بدون اشاره به چرایی دریافت این مبلغ از سوی آمریکا گفته این یک میلیارد و 700 میلیون دلار را همین اقای دری نجف ابادی احیا کرده است، در حالی که آمریکا این پول را برای آزادی جیسون رضاییان پرداخت کرد تا برگردد و به کارهایش ادامه دهد.

وی با بیان اینکه وقتی آنها برای آزادی یک جاسوس چنین مبلغی را پرداخت می کنند یعنی اینکه آنها به دنبال این هستند که ما سر جای خود بایستیم و حرکتی نداشته باشیم خاطرنشان کرد: حضرت امیر(ع) می فرمایند هیچ قوم و گروهی نایستاد تا دشمن به سمت او بیاید و در خانه با او بجنگد الا اینکه خوار و ذلیل شد آمریکا هم دست از جنگ با ایران بر نداشته است

فرمانده قرارگاه عمار ابراز کرد: گفتند تحریم ها را ترامپ وضع کرده نه سیستم حکومتی آمریکا و با رفتنش هم تمام می شود اما همه دیدند که بایدن که بر سر کار آمد هیچ کدام از تحریم ها هم لغو نشد تازه پیشنهاد مذاکره برای امور جدید هم داد.

وی با بیان اینکه ما برای رسیدن به گام دوم انقلاب، همراهی هر سه قوه را  لازم داریم تاکید کرد: بین سه قوه، قوه مجریه جایگاه بالایی در اقدام و عمل دارد اما این قوه مجریه و این سبک مدیران با سن 70 و 80 سال نمی توانند خیز حرکت فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را پشتیبانی کنند.

حجت الاسلام طائب با تاکید بر اینکه تا زمانی که ما در آمادگی کامل نظامی هستیم هرگز مشکل نظامی نخواهیم داشت تصریح کرد: دولت جوان انقلابی یعنی آماده سازی مجموعه اجرائیات برای تحقق گام دوم انقلاب.

وی افزود: حضرت آقا شعار سال را رفع موانع تولید ریل گذاری کردند یعنی کشورمان قدرت تولید دارد اما آمدند و جلوی تولید را گرفتند ایشان فرمودند این مشکلات راه حل دارد یعنی این مشکلات عمدی است عمل نمی کنند کشور ما کمبود کالا ندارد و این گرانی ها هم بی مورد است بنابراین بهترین راه حل مشکلات، انتخاب قوه مجریه توانمند، خوش فکر و ولایت مدار است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها