زنجان-كسب و كارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر دنیا محسوب می شوند .
کد خبر: ۹۳۴۰۹۳۹
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ کسب و کار‌های خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر دنیا محسوب می‌شوند.

مشاغل خانگی فرصتی برای رفع معضل بیکاری و ایجاد شغل‌های جدید است و میتواند علاوه بر اینکه در رشد و توسعه اقتصادی تاثیر گذارد، در زمینه توسعه اجتماعی نیز باعث تغییرات مثبت شود.

در این راستا صندوق‌های قرض الحسنه بسیج سازندگی با سرمایه‌های اندک، اما موثر مردم راه اندازی و پشتیبانی می‌گردد.

صندوق قرض‌الحسنه کوثر روستای قره گل و روستای یاستی قلعه شهرستان ماهنشان نیز نمونه‌ای از این صندوق‌های موثر است.

راه اندازی مشاغل خانگی متنوع در زمینه‌های صنایع دستی، تولید و خدمات کشاورزی، دامپروری و شیلات، زنبورداری و تولید عسل توسط ۶۰ خانوار از خانواده‌های روستا‌های قره گل و یاستی قلعه ثمره فعالیت این صندوق‌ها بوده‌است.

سعیدی پور؛ فرمانده پایگاه شهید جوزی روستای یاستی قلعه در گفت و با خبرنگار بسیج زنجان با تقدیر از ابتکار صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج سازندگی گفت:کار‌های خوبی برای کمک به تامین معیشت خانواده‌های روستا از طریق صندوق شده است.

نجفی؛ از کارآفرینان روستایی عضو صندوق قرض‌الحسنه روستای یاستی قلعه است که در حوزه پرورش زنبور عسل و تولید و بسته‌بندی، صادرات عسل یک واحد تولیدی کوچک مکانیزه دایر کرده است. وی که عسل‌های تولیدی واحد خود را به کشور امارات نیز صادر می‌کند، می‌گوید:صندوق قرض‌الحسنه ظرفیت بسیار خوبی را در اختیار جوانان و خانواده‌های با انگیزه قرار می‌دهد که می‌تواند هدایت مناسبی را در عرصه اقتصادی خانواده‌ها داشته باشد.

خانم مرادی؛ از اهالی روستای قره گل که دارای مهارتی خاص در خیاطی است و با حمایت صندوق قرض‌الحسنه روستا تجهیزات مناسبی را تهیه کرده است گفت:با پشتیبانی و هدایت تخصصی می‌تواند علاوه بر تامین معیشت خانواده خود متربیانی را نیز در روستا تربیت کند.

فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان نیز در حاشیه بازدید از صندوق‌های قرض الحسنه به خبرنگار بسیج زنجان گفت: مشاغل خانگی گنجی پنهان در اقتصاد است.

وی با بیان اینکه مشاغل خانگی به خوداشتغالی گره خورده است، تصریح کرد:خوداشتغالی فرصتی خوب و یکی از گزینه‌های جدی در اشتغال است و می‌تواند یکی از زمینه‌های اشتغال در عصر جدید باشد، اما ظرفیت آن برای اشتغال زایی و رفع بیکاری شناخته شده نیست.

فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان افزود: صندوق ها‌ی قرض الحسنه بسیج سازندگی به منظور توسعه کسب و کار‌های خانگی و کارآفرینی خانگی، اقدامات فرهنگی، اجتماعی، آموزشی را شروع کرده اند که نیازمند توجه و حمایت مضاعف مسئولین و متولیان امر را می‌طلبد.
 
ارسال نظرات