آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: تبلیغات دینی و مذهبی در جامعه ما فراگیر و گسترده نیست.
کد خبر: ۹۳۴۰۹۵۱
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج ، آیت‌الله محمدرضا ناصری، صبح امروز در دیدار با فرمانده و مسئولان عقیدتی سیاسی سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اینکه بر اساس آیه قرآن، دشمنان اسلام لایزال با اسلام و مسلمین سر جنگ دارند، اظهار داشت: اگر ضعیف باشیم خیلی زود از میدان به در می‌رویم و اگر قوی باشیم و نتوانند از طریق نظامی حریف شوند، جنگ را در سایر جبهه‌ها دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن جنگ را در جبهه‌های رسانه‌ای دنبال می‌کند، افزود: صد‌ها شبکه فارسی زبان علیه مسلمانان و اسلام در حال برنامه سازی هستند و در شرایطی که به زعم خود به دنبال حقوق بشر هستند، بدترین جنایت‌ها را در حق مسلمین انجام می‌دهند.

ناصری بیان کرد: ما در هر زمینه‌ای قدرت و توانمندیمان بالا برود، در همان زمینه دشمن را سر جای خود می‌نشانیم، اما همانطور که در قرآن نیز آمده، دشمن دست بردار نیست.

تاکید قرآن بر توانمند شدن مسلمین در برابر دشمن

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه این دشمنی در مورد انقلاب نیز وجود دارد و بر اساس تاکید و سفارش قرآن، ما باید در برابر این دشمن توانمند شویم، افزود: توانمندی تنها در قدرت نظامی و دفاعی خلاصه نمی‌شود بلکه توانمندی اقتصادی، بصیرتی، علمی و … نیز حائز اهمیت است.

ناصری ادامه داد: بصیرت مردم قدرت بسیاری به دنبال می‌آورد، زیرا مردم بصیر، دشمن را می‌شناسند، به وسوسه‌های او توجه نمی‌کنند و در برابر توطئه‌هایش مقاومت می‌کنند.

وی با اشاره به نقش و اهمیت عقیدتی سیاسی سپاه بیان کرد: بر اساس سفارش قرآن، حرکت‌ها باید فراگیر باشد و همه امکانات و ظرفیت‌ها در مسیر رشد و تربیت انسان‌ها قرار گیرد.

عقیدتی سیاسی سپاه کار جدی روی اقشار مختلف به ویژه سربازان را آغاز کند

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه در فراگیر کردن اسلام باید از مکتب شهید مطهری درس بگیریم، افزود: شهید مطهری مسائل اساسی اسلام را مطرح می‌کرد و اخلاق، معنویت، صلابت، عشق به خدا و بی‌ریایی او بسیار سازنده بود.

ناصری ادامه داد: اکنون نیز عقیدتی سیاسی سپاه باید با درس گرفتن از مکتب شهید مطهری، کار جدی روی اقشار مختلف به ویژه سربازان پادگان‌ها را آغاز کند تا پس از دو سال، از سربازان و حتی خانواده‌های آن‌ها انسان‌هایی با تقوا، بصیر و متعهد بسازد.

وی تاکید کرد: باید تبلیغات اسلام را گسترده کنیم و راه آن این است که در بین اقشار مختلف ورود کنیم و این اقدام را از سربازان آغاز کنیم.

امام جمعه یزد یادآور شد: در حال حاضر فعالیت‌ها و تبلیغات برای اسلام چندان فراگیر نیست و سپاه و بسیج باید در این زمینه ورود کنند، و با امر به معروف و نهی از منکر در مسیر فراگیر کردن تبلیغات اسلامی قدم بردارند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه مخاطب باید گسترش پیدا کند، تصریح کرد: باید عقل و فکر این جامعه مخاطب را رشد دهیم و ایمانشان را تقویت کنیم و در کنار آن، از همه نیرو‌ها باید یک مبلغ کاربلد تربیت کنیم.

شیخ غلامرضا فقیه خراسانی اسلام را روستا به روستا تبلیغ کرد

ناصری از شیخ غلامرضا فقیه خراسانی به عنوان یک الگوی قابل تحسین در تبلیغ دین اسلام یاد کرد و گفت: مرحوم شیخ غلامرضا فقیه خراسانی به تمام روستا‌های استان یزد به رغم کهولت سن، بیماری سل و نبود وسیله نقلیه سر زده و به هر طریق ممکن خود را به روستا‌ها می‌رساند تا بتواند ضمن اشاعه اسلام واقعی، مسائل احکام مردم را پاسخ دهد.

وی تاکید کرد: این عالم والامقام باید در امر تبلیغ دین سرمشق و الگوی همه ما باشد تا بتوانیم در مسیر گسترده و فراگیر کردن تبلیغات اسلامی قدم برداریم.
ارسال نظرات