برگزاری مراسم گرامیداشت مقام معلم و تقدیر از اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود

شاهرود_مراسم گرامیداشت مقام شامخ معلم و تقدیر از اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۴۰۹۷۵
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
برگزاری مراسم گرامیداشت مقام معلم و تقدیر از اساتید دانشگاه صنعتی شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم گرامیداشت مقام شامخ معلم و تقدیر از اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود با حضور رئیس و اعضای هیات رئیسه دانشگاه به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد.
در این مراسم ایزدی فرد معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، ضمن تسلیت لیالی قدر و شهادت استاد فرزانه مرتضی مطهری، دانشگاه را سومین نهاد بزرگ اجتماعی و محلی برای ساختن آینده کشور برشمرد و مهمترین کارگزاران تعلیم و تربیت را اساتید دانشگاه عنوان کرد و گفت: ایجاد روحیه تاب آوری و کوشش برای به ثمر نشستن استعداد‌های بالقوه جوانان و استحکام بخشیدن به هویت و ارتقا آموزش و تلاش جهت ماموریت گرا شدن دانشگاه‌ها از جمله وظایف اساسی اساتید دانشگاه‌ها است.
وی در ادامه به بیان گزارشی از وضعیت دانشگاه در سالی که گذشت پرداخت و با اشاره به جایگاه خوب دانشگاه در بین دانشگاه‌های صنعتی کشور به حضور بیش از ۸ هزار دانشجو و ۳۳۰ عضو هیات علمی، تعداد دروس ارائه شده در سال ۹۹، ثبت درخواست ها، پیاده سازی پیشخوان خدمت، ارتقا مرتبه اساتید از مرتبه استادیاری به دانشیاری در سال ۹۹ و وضعیت استخدامی اعضای هیات علمی اشاره نمود و همچنین به بیان پیشنهاداتی در خصوص حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی پرداخت.
محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود نیز در این مراسم، ضمن گرامیداشت هفته معلم، از زحمات رئیس مرکز آموزش‌های مجازی دانشگاه، همکاران مرکز کامپیوتر و همچنین زحمات معاون سابق آموزشی و تحصیلات تکمیلی تشکر نمود و از قبول زحمت دکتر ایزدی فرد در کسوت این معاونت قدردانی کرد.
فاتح به همدلی و همبستگی موجود در بین اعضای هیات علمی دانشگاه اشاره نمود وبا بیان همراهی جهت ساخت خوابگاه دختران، کمک به زلزله زدگان کرمانشاه و سیل بلوچستان، خاطر نشان کرد: اکثریت قاطع اعضای هیات علمی دانشگاه با مشارکت و حمایت به موقع از اقدام وزیر علوم در خصوص دوره‌ای کردن مدیریت در استان از استقلال دانشگاه دفاع نمودند و این نقش آفرینی در عرصه‌های دیگر نیز موجب دستاورد‌های کلان خواهد شد.
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره به اینکه این دانشگاه به عنوان تنها شهرستانی است که به صورت دوره‌ای با مرکز استان دانشگاه معین خواهد بود، ابراز کرد: این مهم محصول جایگاه کنونی دانشگاه، مشارکت گسترده و همکاری اعضای هیات علمی است.
حجت الاسلام فندرسکی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی شاهرود نیز در این نشست ضمن گرامیداشت یاد شهید دکتر مرتضی مطهری، با اشاره به سوره بقره و اعتراض ملائکه به خلقت انسان به بیان توضیحاتی در خصوص ارزشی که علم به انسان می‌دهد پرداخت و ابراز کرد: همین علم است که می‌تواند جلو جنگ و خونریزی و فساد را بگیرد.
وی علم آموزی را سبب ارتقا جایگاه انسان برشمرد و با اشاره به بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای و امام خمینی (ره)، پیشرفت و عقب ماندگی هر کشوری را در گرو فعالیت معلمین عنوان نمود.
در این مراسم پس از پخش ویدیوی معرفی سامانه آموزش الکترونیکی LMS، همزمان با پخش کلیپی از اساتید بازنشسته دانشگاه از زحمات سی ساله اساتیدی، چون دکتر محمود رحیمی، دکتر اردشیر کرمی محمدی، دکتر پرویز امیدی، آقای حسن عرب، آقای امیر حسین امین قدردانی شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار