فعالیت ۱۱۷۲ گروه جهادی بسیج در استان بوشهر/ مقابله بسیج سازندگی با کرونا

بوشهر مسئول سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر گفت: در سال کرونایی که گذشت ماموریت اصلی این گروه های جهادی، انجام فعالیت در حوزه مقابله با ویروس کرونا بوده است.
کد خبر: ۹۳۴۱۰۰۱
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، ذوالفقار عباسی فر ظهر امروز در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت ۱۷ اردیبهشت‌ماه سالروز تأسیس بسیج سازندگی عنوان کرد: مخاطبان اصلی بسیج سازندگی عمدتاً جوانان و به‌ویژه دانشجویان هستند که در قالب گروه‌های جهادی فعالیت می‌کنند.
فعالیت ۱۱۷۲ گروه جهادی بسیج در استان بوشهر/ مقابله بسیج سازندگی با کرونا
وی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا نیمه اردیبهشت ماه خدمات مختلفی اعم از راه اندازی کارگاه تولید ماسک و انجام ضد عفونی ها و کنترل ورود و خروج و بعد که از این موارد گذر کردیم در حوزه تامین بسته های معیشتی، بسته های نوشت افزار، بسته های بهداشتی، جهیزیه و مواردی از این قبیل صورت گرفت.
مسئول سازمان بسیج سازندگی در بوشهر اظهار کرد: در سال ۹۹ تعداد ۲۷۲۳۱۰ بسته معیشتی به ارزش ۸۳ میلیارد و ۷۹۳ میلیون تومان توسط حوزه ها، پایگاه ها و دفاتر با همکاری نهاد های حمایتی مثل ستاد اجرای فرمان حضرت امام، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، خیرین و معتمدین توسط پایگاه ها جمع آوری، بسته بندی و میان افراد نیازمند نیازمند توزیع شده است.
فعالیت ۱۱۷۲ گروه جهادی بسیج در استان بوشهر/ مقابله بسیج سازندگی با کرونا
این مسئول خاطرنشان کرد: بسته های لوازم التحریر آموزشی به تعداد ۱۳۸۷۰ بسته و به ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان، توزیع حدود ۱۰۰۰ راس دام بین نیازمندان به ارزش یک میلیارد و ۴۸۸ میلیون تومان، اهدای ۲۸۱ فقره جهیزیه به ارزش ۱۲ میلیارد و ۶۴۵ میلیون تومان که ۶۳ مورد آن در ابتدای سال جاری توزیع شد؛ هدایای نقدی و کارت هدیه به تعداد ۱۹۸۱ مورد، اطعام نیازمندان و... که در مجموع فعالیت گروه های جهادی در این ۱۵ ماه اخیر در حدود ۱۴۸میلیارد و ۷۶ میلیون تومان بوده است.
فعالیت ۱۱۷۲ گروه جهادی بسیج در استان بوشهر/ مقابله بسیج سازندگی با کرونا
عباسی فر با اشاره به فعالیت های عمرانی عنوان کرد: فعالیت گروه های جهادی شامل پروژه های کوچک عام المنفعه در روستاها و مناطق کم برخوردار، تکمیل مساجد، حسینیه ها، غسالخانه، آب انبار و مواردی از این قبیل است. برای مثال در مواردی بخشی از پروژه توسط خیرین، معتمدین و هیئت امنای مساجد و مراکز فرهنگی تامین شده و سعی شده کار با همکاری متولیان آن مناطق کم برخوردار و با دقت و حساسیت خاصی انجام شود.
فعالیت ۱۱۷۲ گروه جهادی بسیج در استان بوشهر/ مقابله بسیج سازندگی با کرونا
وی تاکید کرد: در سال ۹۹ پروژه های بسیج سازندگی شامل ۵۵۶ پروژه کوچک زودبازده و عام المنفعه به ارزش ریالی حدود ۲۱ میلیارد و ۷۵۲ میلیون تومان بوده که ۳۷۷ پروژه از این تعداد احداث مسکن مددجویی با همکاری مجموعه کمیته امداد استان بوده است. بقیه موارد نیز شامل تکمیل مساجد، تکمیل خانه های نیازمندان، احداث آب انبار، احداث غسالخانه، کمک به راه اندازی کارگاه های اقتصاد مقاومتی، تهیه مخزن ذخیره آب و مواردی از این دست بوده است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ گروه های جهادی متشکل از ۱۱۷۲ گروه در اقشار مختلف بسیج، و غالبا با یک رویکرد علمی و دانشگاهی مانند بسیج دانشجوئی، بسیج فرهنگیان، بسیج طلاب، بسیج دانش آموزی، بسیج جامعه پزشکی، با همین حوزه فعالیت در زمینه ارائه خدمات و مقابله با ویروس کرونا، تهیه، بسته بندی و توزیع بسته های معیشتی دهه اول و دوم ماه مبارک رمضان، فعالیت کرده‌اند. ان شالله بتوانیم در عید فطر نیز یک عیدانه خوب به افراد نیازمند بدهیم.
وی با اشاره به پروژه های کوچک و ظرفیت قانونی مجموعه گفت: ۱۲ پروژه در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و بحث پشتیبانی ها و مانع زدایی ها داریم که در جهت افزایش تولید ۱۰ مورد احداث جاده بینل مزارع در روستاهایی چون چاه پیر در تنگستان، ریز در شهرستان جم، آباد و سعدآباد در شهرستان دشتستان، فاریاب در شهرستان دشتستان، انگالی در بوشهر، لاور و سنا در دشتی، روستای محمدی در گناوه، بردخون و آبدان در دیّر هر کدام به طول تقریبی ۱.۵ کیلومتر احداث می‌شود.
ذوالفقار عباسی فر بیان کرد: سعی شده در هر فعالیتی در حوزه احداث و خدمات رسانی به عنوان یک مجموعه مکمل در کنار دستگاه بهره بردار قرار بگیریم تا انحراف به حداقل ممکن برسد و خدایی نکرده، دوباره کاری وجود نداشته باشد و بتونیم از ظرفیت مجموعه سپاه بهره بگیریم تا حداکثر بهره وری حاصل شود.
این مسئول توضیح داد: در سال جاری و در حوزه آب و راه روستایی، در راستای اجرای پروژه های محرومیت زدایی در بحث تسهیلات اشتغال زا، متناسب با زمان اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده که با توجه به برش استانی اطلاع رسانی خواهد شد.
فعالیت ۱۱۷۲ گروه جهادی بسیج در استان بوشهر/ مقابله بسیج سازندگی با کرونا
وی افزود: سازمان بسیج سازندگی که به دستور مقام معظم رهبری تأسیس شده توانسته آثار و برکات زیادی را در جامعه به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار از خود برجای بگذارد. اجرای پروژه‌های زودبازده و عام المنفعه در کنار دستگاه‌های اجرایی از رسالت‌های این نهاد است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی در استان بوشهر عنوان کرد: در حال حاضر ۱۱۷۲ گروه جهادی فعال در استان در سامانه اطلس ثبت شده‌اند.
به گفته عباسی فر اعتبار پروژه های مشترک با قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ۲۴ میلیارد بوده که این پروژه ها عام المنفعه و زودبازده و عمدتاً در راستای حمایت از صنایع تبدیلی و کمک به اقتصاد مقاومتی هستند.
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری ایسنا
ارسال نظرات
آخرین اخبار