امام جمعه شهرستان قشم گفت :تبیین شاخص‌های اصلح از مهمترین وظایف رسانه ها در انتخابات است.
کد خبر: ۹۳۴۱۰۴۰
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳

حجت الاسلام میثم تارم در گفت وگو با  خبرگزاری بسیج هرمزگان ، افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری، منظور از دولت جوان، انتخاب فرد جوان نیست بلکه انتخاب افرادی است که شور و نشاط جوانی داشته باشند و با روحیه و انگیزه کافی به مشکلات کشور بپردازند.


وی ادامه داد: این انتخابات از چند جهت مهم و اثر گذار است که مهمترین آن اولین انتخابات ریاست جمهوری در گام دوم انقلاب است و جوانان می‌توانند این انتخابات را به نام خود به ثبت برسانند.


امام جمعه قشم تصریح کرد: پس از ۴۳ سال از عمر انقلاب، حضور پرشور و با عظمت مردم در پای صندوق‌های رای، پس از ترور ناجوانمردانه سردار شهید قاسم سلیمانی، تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا، نشان از اعتماد و اعتقاد مردم به انقلاب اسلامی است و به همه دشمنان با صراحت اعلام می‌کند که در مقابل فشارها باز هم می‌ایستند.


وی اظهار کرد: دشمنان انقلاب برای تحریم و جلوگیری از حضور حداکثری در تلاشند و همه رسانه‌های خود را در این راه بسیج کرده‌اند تا انقلاب اسلامی را نظامی غیرکارآمد و تاریخ گذشته معرفی کنند.

حجت الاسلام تارم افزود: در مقابل بسیاری از دوستان این نظام، نهضت‌های مقاومت در منطقه و جهان، حرکت‌های بیداری اسلامی و مسلمانان جهان به حضور مردم در انتخابات امسال چشم دوخته و برای تقویت خود به این حضور نیازمندند.

وی ادامه داد: انتخابات علاوه بر تاثیرات ملی، بر کشورهای دیگر نیز تاثیر دارد و بسیاری از کشورها پس از انتخابات ایران، برای انتخابات بعدیِ خود برنامه ریزی می‌کنند.


وی افزود: از سوی دیگر، دولتی که با رای حداکثری و حضور پررنگ مردم بر سرکار آید، در سیاست خارجی، تعاملات بین المللی و مذاکرات حساس با پشتوانه مردم کشور، عنصری قوی شناخته شده و امنیت و اقتدار را برای کشور به ارمغان می‌آورد.


تارم در مورد نقش رسانه‌ها و نخبگان جامعه در معرفی کاندیدای اصلح نیز گفت: رسانه‌ها و نخبگان به ویژه دانشگاهیان و اهل تفکر جامعه، در مدت زمان اندک معرفی کاندیداهای ریاست جمهوری باید سوابق و توانایی کاندیداها را به مردم انتقال دهند.


وی، ۲ نقش برای رسانه‌ها در انتخابات برشمرد و افزود: اولین نقش رسانه‌ها دعوت به حضور حداکثری در انتخابات است که باید با تهیه مطالب و نشان دادن برجستگی‌ها و ثمرات انقلاب، مردم را در این روز سرنوشت ساز به پای صندوق رای بیاورند.


حجت الاسلام والمسلمین دکترتارم ادامه داد: نقش دوم رسانه‌ها نیز راهنمایی، معرفی و اعلام شاخص‌های انتخاب صحیح است که تحلیل‌ اطلاعات، اطلاع رسانی به موقع و معرفی کاندیدای توانمند را نیز در پی دارد.


امام جمعه قشم تصریح کرد: در شعارهای انتخاباتی این رسانه‌ها هستند که می‌توانند ابتدا به عنوان تحلیلگر شعار و کاندیدا عمل کرده و سپس مطالبه‌گر شعار منتخبان باشند.

 

ارسال نظرات