خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان خبر داد
همدان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه ۳۰ هزار نفر از افراد پرخطر استان را واکسینه کردیم، گفت: پایلوت فاز سه واکسن پاستور هستیم.
کد خبر: ۹۳۴۱۰۵۴
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲

همدان پایلوت فاز سه واکسن پاستوربه گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر رشید حیدری مقدم در شورای اداری استان همدان با بیان اینکه اگر بخواهیم بحث اپیدمی کرونا در دنیا را به شکل گسترده نگاه کنیم دو اتفاق در این مقوله افتاد، اظهار داشت: کرونا بشر را دوباره به خدا برگرداند و بشر این استنباط را داشت که اگر تکنولوژی، پول و امکانات داشته باشد می‌تواند از همه سدها عبور می‌کند که کرونا خلاف آن را ثابت کرد.

وی با بیان اینکه همه دنیا یکسان تحت تأثیر قرار گرفت، گفت: حوزه سلامت دنیا به وسیله یک متر یکسان اندازه‌گیری شد و در تاریخ این کشور خواهد ماند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه سه مرحله برای مدیریت کرونا در استان مطرح کردیم تا بتوانیم پروتکل‌های درمانی را بر مبنای آن انجام دهیم، تصریح کرد: در پیک اول ۴۲۵ نفر، در پیک دوم ۶۳۰ نفر، در پیک سوم یک هزار و ۲۵۰ و در پیک چهارم یک هزار و ۷۵۰ نفر بیمار بستری شدند که می‌طلبید استراتژی ما برای هر موج تغییر کند.

وی با بیان اینکه همدان مرجعیت پزشکی غرب را دارد و بین ۱۸ تا ۲۵ درصد بیماران استان از استان‌های همجوار هستند، عنوان کرد: این اطمینان را می‌دهم حتی یک بیمار در بیمارستان‌ها هم نبوده که ارائه خدمت نداشته باشیم.

حیدری مقدم با بیان اینکه در استان همدان از موج دوم به بعد ۵ هزار و ۲۰۰ لیتر در دقیقه اکسیژن در کل بیمارستان‌ها می‌دادیم، گفت: بعد از موج دوم تاکنون این مقدار به ۱۶ هزار و ۳۰۰ لیتر در دقیقه افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه ۱۴ دستگاه اکسیژن‌ساز، ۷ دستگاه سی تی اسکن و یک دستگاه ام آر آی اضافه کرده‌ایم، گفت: استان همدان قبل از طرح تحول نظام سلامت ۷۰ تخت داشت اما بعد اجرای  طرح ۱۴۰ تخت و اکنون این تعداد به ۲۹۰ تخت رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه ۳۰ هزار نفر از افراد پرخطر استان را واکسینه کردیم و پایلوت فاز سه واکسن پاستور هستیم، عنوان کرد: این امید را می‌دهم که در خرداد و تیر ماه واکسیناسیون وسیعی در سراسر کشور خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو دغدغه جدی در حوزه علمی در کشور وجود دارد که با خروج افراد باهوش از کشور در آینده نه چندان دور با بحران فقر جدی ژنتیکی مواجه خواهیم شد، تصریح کرد: این موضوع در هفته پژوهش سال ۹۳ اعلام شد و مسئولان خوششان نیامد و گفتند توهم علمی است اما واقعیت این است و هر چه دیرتر بپذیریم عوارض بیشتری خواهد داشت و سرمایه ژنتیکی ما از کشور خارج می‌شود.

حیدری با بیان اینکه اگر راهکار خود را تغییر ندهیم و ابزاری که برای مدیریت سلامت و علم پزشکی داریم، تغییر ندهیم با اطمینان می‌گویم در علوم پزشکی دوران طلایی ما افول می‌کند، گفت: در کشور فقط ۳۰ درصد افراد در برخی رشته‌ها پذیرش شدند و اگر فکری نکنیم بحران ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات