خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین

عرصه مدیریت در انقلاب اسلامی باید براساس شایسته‌سالاری دینی باشد

حجت الاسلام شجاعی گفت: عرصه مدیریت و مسئولیت‌ پذیری در انقلاب اسلامی باید براساس شایسته‌سالاری دینی و به دور از هرگونه سیاست‌زدگی و گرایشات جناحی باشد؛
کد خبر: ۹۳۴۱۰۶۵
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷

حجت الاسلام شجاعی مهر، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن(ع) به مناسبت هفته‌ی عقیدتی سپاه اظهار داشت: نمایندگان شورای اسلامی شهر و روستا وظیفه‌ قانون‌گذاری در حیطه شهر و روستای حوزه استحفاظی خود را به عهده دارند و پل ارتباطی مردم و حاکمیت و خط مقدم مواجهه و مراجعه به مردم جهت حل مشکلات مادی و معنوی آنها هستند.

این مقام مسئول در ادامه یادآور شد؛ شوراهای اسلامی شهر و روستا مهمترین عامل رضایت‌مندی،اعتماد اجتماعی و تقویت پشتوانه اجتماعی نظام می‌باشند. به این ظرفیتهای حداکثری و لایق باید توجه شود تا کرسی‌های مهم مدیریتی را در اختیار شما قرار دهیم.

به گفته‌ی وی؛ مهمترین شاخصه‌های یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری و شوراها؛ ایمان قوی، تعهد،عمل به دستورات اسلام، قرآن و مکتب اهل بیت می‌باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن(ع) بیان کرد: ولایت مداری، خدمتگذاری و کار جهادی و انقلابی، جوان شاداب، امیدآفرین و تحول‌گرا به عنوان مشخصه یک نامزد ریاست جمهوری است.

حجت الاسلام شجاعی مهر با تاکید بر مولفه تعهد نسبت به مردم و تخصص در حیطه مسئولیت خود بیان کرد: قانون‌مدار بودن و تلاش بی‌وقفه در انجام وظایف از دیگر معیارهای انتخاب نماینده اصلح می‌باشد.

به گفته‌ی وی؛ امروز کسانی که خودشان را در معرض رای مردم قرار می‌دهند؛ باید بدانند که مسئولیت‌ پذیری در اندیشه دینی و اسلامی و انقلابی،عرصه تکلیف‌مداری و احساس مسئولیت است و پایان آن مصداق آیه شریفه"وَقَفوا‌ انهُ مسئولون" می‌باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن(ع) یادآور شد: بنابر روایت امام صادق(ع)؛" در شب و روز آخر رمضان به اندازه همه‌ی شب و روز‌های ماه مبارک رمضان بندگانش را می‌بخشد"، حضرت در پاسخ به سوالی که پرسیده بود: آیا خداوند بندگانش را شب قدر می‌بخشد یا آخر ماه مبارک رمضان؟فرمودند"مگر نمی‌بینید که مزد کارگر را آخر کارش می‌پردازند؟!".

این مسئول خاطرنشان کرد: اهمیت انتخابات شوراها کمتراز ریاست جمهوری نیست. نباید وظایف شوراها را فقط به مدیریت شهر، جمع‌آوری عوارض شهری، پسماند و زباله، آسفالت کردن کوچه و خیابان و همچنین کمیسیون ماده ۱۰۰ محدود کرد.

حجت الاسلام شجاعی مهر اذعان کرد: اگرشوراها در ترازانقلاب اسلامی باشند و نمایندگان آن علیرغم وظایف عملی و اجرای وظیفه مدیریت فرهنگی و ریل‌گذاری و تصویب قوانین برای همه‌ ابعاد زندگی و بنابر فتوای اکثر علمای دینی ما اگر بدانند که شایسته تر از آنها برای مدیریت و مسئولیت وجود دارد ولی آن مسئولیت را بپذیرند مرتکب حرام شرعی شده‌اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن(ع) در پایان خاطرنشان کرد: عرصه مدیریت و مسئولیت‌ پذیری در انقلاب اسلامی باید براساس شایسته‌سالاری دینی و به دور از هرگونه سیاست‌زدگی و گرایشات جناحی باشد که در غیر این صورت فعل حرام صورت گرفته است که عواقب مادی و معنوی آن به عهده‌ی مسئولانی خواهد بود که با باندبازی و بکارگیری افراد نالایق، دین و دنیای مردم را بازیچه خود قرار و در روز حساب باید پاسخگوی خداوند، امام و شهدا و مردم باشند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها