رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: ۴۲ هزار گروه جهادی دارای مجوز و ۸۰۰ هزار جهادگر در کشور فعالیت دارند.
کد خبر: ۹۳۴۱۰۸۵
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، سردار محمد زهرایی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در ارومیه افزود: گروه‌های جهادی کشور در سال ۱۳۷۲ حدود ۴۹ گروه بود که تا امسال به بیش از ۵۹ هزار گروه جهادی شناسه دارافزایش یافته است که ۴۲ هزار مورد دارای مجوز فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در بحران کرونا هفت هزار گروه جدید جهادی تشکیل شد، بیان کرد: تهیه و توزیع ۱۹ میلیون بسته معیشتی، ۴۰ هزار سری جهیزیه، یک میلیون تبلت و لوازم التحریر، ۲۸ میلیون پرس غذای گرم و دارو و اکسیژن از مهمترین فعالیت‌های این قشر در یک سال گذشته بوده است.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه نقشه راه بسیج سازندگی به صورت پنج و ۱۰ ساله تدوین شده، ادامه داد: برای اینکه فعالیت‌های بسیج ساماندهی یابد، اطلس جهادی تهیه، تدوین و به صورت سامانه ثبت شده است و در این قالب اخذ مجوز فعالیت‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: مدرسه سازی، قنات سازی، امور فرهنگی و رسانه و مسجد سازی در این سامانه ثبت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۴ هزار پایگاه مقاومت در کشور فعال است و ۲۸ هزار گروه جهادی در این راستا تشکیل داده اند، افزود: اینان گروه‌های خدمت رسان محله محور هستند و دانشجو و دانش اموزان هم در آن‌ها فعالیت دارند.

سردار زهرایی ادامه داد: انجام پروژه‌های محرومیت زدایی زود بازده و کوچک جزو برنامه‌ها بوده است و ما موازی هیچ دستگاه اجرایی و رقیب هیچ پیمانکاری نیستیم.

وی گفت: امسال ۵۰ هزار میلیارد ریال برای گروه‌های سازندگی در حوزه راه روستایی با همراهی شورای برنامه ریزی استان‌ها اختصاص یافته است.

وی بیان‌کرد: همچنین ۷۰ هزار میلیارد ریال برای آب روستایی داده شده و ۳۰۰ هزار میلیارد ریال برای محرومیت زدایی در سایر عرصه‌ها در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: جبهه جهانی خدمت رسانی در حال تشکیل است و روز قدس از آن رونمایی شد.

سردار زهرایی امروز در نشست خبری که در سالن آمفی تئاتر ستاد فرماندهی سپاه شهدای استان برگزار شد، اظهار کرد: جبهه جهانی خدمت رسانی در حال شکل گیری است تا گروه‌های جهادی به صورت برون مرزی فعالیت کنند و در زمینه‌های مختلف اعم از آموزش، توانمندسازی، خدمت رسانی و کمک مومنانه وارد عمل می‌شوند.
وی با بیان اینکه این جبهه جهانی خدمت رسانی در صورت تقویت شدن به مولفه‌ای برای قوی شدن ایران اسلامی تبدیل خواهد شد، اضافه کرد: برادران ما در جبهه مقاومت برای برقراری امنیت با تمام توان تلاش کردند ما نیز باید در این عرصه وارد عمل شویم.
راه اندازی ۲۵ هزار صندوق قرض الحسنه در کل کشور این مسئول به اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی کوچک، زودبازده، محرومیت زدا، غیرانتفاعی و غالبا روستایی اشاره کرد و گفت: این سازمان رقیب دولت نبوده و در تلاش است که کنار آن باشد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور اضافه کرد: در اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی، ۱۰ هزار و ۲۸ روستا همچنین ۱ هزار و ۱۰۰ شهر دارای مناطقه حاشیه‌ای اولویت هستند.
وی به احداث ۵۰ هزار واحد مسکن مددجویی با مشارکت ارگان‌های مختلف، کمیته امداد امام خمینی و بنیاد مستضعفان و ... اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۳ هزار واحد مسکونی سهمیه این استان است.
این مسئول ماموریت دیگر سازمان را مردمی کردن اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: در این راستا ۲۵ هزار صندوق قرض الحسنه راه اندازی شده که توانسته اند ۷۰۰ تعاونی با رویکرد اشتغال ایجاد کنند.
زهرایی با اشاره به خدمت رسانی بسیج سازندگی در بلایای طبیعی و حوادث، خاطرنشان کرد: در زلزله کرمانشاه برای امداد و نجات، اسکان موقت و اسکان دائم قرارگاه‌های استانی شکل گرفت؛ برای اسکان موقت ۸ هزار کانکس نصب شده و جهت اسکان دائم هم ۲ هزار واحد مسکونی با کمک خیرین و بنیاد مسکن ساخته شد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور رزمایش کمک مومنانه را یکی از اقدامات فاخر در راستای خدمت رسانی به اقشار آسیب دیده از کرونا برشمرد و گفت: سال گذشته در ۵ مرحله ۱۵ میلیون بسته معیشتی، ۴۰ هزار جهیزیه، ۲۸ میلیون غذای گرم در سراسر کشور توزیع شد، ۵ هزار نفر زندانی جرایم مالی نیز آزاد کردیم.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تعداد گروه‌های جهادی دارای مجوز فعالیت را به ۵۲ هزار مورد در سال جاری برسانیم.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در حال حاضر بیش از ٨٠٠ هزار نفر جهادگر عضو گروه‌های جهادی بوده و در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

سردار زهرایی با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی در حوزه‌های فرهنگی، کشاورزی، عمرانی و توسعه افزود: فعالیت گروه‌های جهادی نشان داد که کشور نیازمند نیرو‌های متخصص در بخش‌های مختلف است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ٩٢ قرارگاه استانی و هشت قرارگاه ملی جهادی فعال داریم که فعالیت‌های کلی گروه‌ها را تبیین می‌کنند و امسال در صدد تشکیل مجامع جهادی در سطح استان‌ها هستیم.

وی تاکید کرد: راه‌اندازی جبهه گروه جهادی خدمات رسان برون مرزی و جهانی عملیات اجرایی خود را از روز قدس امسال آغاز کرده است تا بسیج در خارج از کشور و همکاری مردم همان کشور نیز خدمات جهادی انجام دهد.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: انجام پروژه‌های محرومیت زدایی کوچک در مناطق مختلف جزو دیگر اهداف این سازمان است.

سردار زهرایی بیان کرد: آبرسانی راه و مسکن روستایی و رسیدگی به مشکلات حاشیه نشین جزو برنامه‌های سال جاری سازمان بوده که در دستورکار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: این سازمان طی سال گذشته در ۱۵ هزار طرح توسعه و محرومیت زدایی مشارکت کرده و برای این طرح‌های ۹۶۷ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی تاکید کرد: بسیج سازندگی ایجاد فرصت شغلی و تثبیت شغل را اولویت خود دارد و طی سال گذشته توانسته ۱۱۲ هزار فرصت شغل را ایجاد کند.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در تلاش هستیم امسال ۲۰۰ هزار فرصت شغلی را در سطح کشور ایجاد کنیم.

سردار زهرایی توجه به اقتصاد مقاومتی را نیز جزو دیگر اقدامات شاخص اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ٢۵ هزار صندوق قرض الحسنه در کشور داریم که در این حوزه فعالیت می‌کنند.
ارسال نظرات