امام جمعه؛

با تخلف های انتخاباتی با جدیت برخورد شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مسوولان برگزاری انتخابات باید بدون مماشات از هرگونه تخلف انتخاباتی جلوگیری و با افراد متخلف به شدت برخورد کنند.
کد خبر: ۹۳۴۱۲۷۱
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در دیدار با معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام و مدیران زیرمجموعه این معاونت اظهار داشت: باید انتخاباتی سالم و با رعایت قانون برگزار شود و همچنین نباید فرآیند تایید یا رد صلاحیت نامزدهای انتخابات شورای اسلامی تحت تاثیر صاحبان نفوذ قرار بگیرد.

وی افزود: در انتخابات های گذشته مشاهده شده است که برخی نامزدها یا هواداران آنها با تطمیع افراد بی بضاعت آنها را به خرید رای ترغیب می کنند که این یک تخلف محرز و آشکار انتخاباتی است که نیابد در انتخابات پیش رو تکرار شود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: این نامزدهای انتخاباتی یا هوارداران آنها با ارتکاب اینگونه تخلف ها عزت نفس و شان خانواده های بی بضاعت را خدشه دار می کنند و آرای کسب شده از سوی آنها نیز سالم نیست.

وی تاکید کرد: نامزدی که با اینگونه آرای انتخاباتی پبروز میدان شود بدون شک بعد از پیرزوی به سمت تخلف های دیگر نیز گام خواهد برداشت و از اهداف تعریف شده که برای آنها انتخاب شده است دور خواهد ماند.

وی اضافه کرد: دشمنان سعی در القای نقاط ضعف نظام با بزرگنمایی برای مخاطبان دارند و این هجمه ها با هدف کاهش مشارکت مردم در انتخابات است در حالی که باید نخبگان، بزرگان ایلات و طوایف، رسانه های متعهد و دلسوز و صاحبان فکر و اندیشه مردم را برای حضور گسترده در انتخابات پیش رو ترغیب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار تاکید کرد: برگزیدگان انتخابات پیش رو باید با استفاده از ظرفیت های موجود و اتکا به خودباوری جامعه را به سمت پیشرفت سوق دهند و مردم نیز باید با بصیرت و آگاهی بهترین گزینه را انتخاب کنند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری ایلام و رییس ستاد انتخابات استان ایلام نیز گفت: مسوولان برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد در تلاش هستند این همه پرسی سالم و با رعایت اصل بی طرفی و در چارچوب قانون اجرا شود.

الیاس فتاحی یادآور شد: ایلام در انتخابات های گذشته هواره یکی از استان های برتر در زمینه مشارکت های گسترده مردمی بوده است که در انتخابات ۲۸ خرداد هم واجدان رای با حضور در شعب اخذ رای حماسه حضور خود را بار دیگر تکرار می کنند.

وی ادامه داد: تاکید و تلاش هیات های اجرایی، نظارت و بازرسان نیز بر برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم با رعایت قانون است و در این راستا باید ائمه جمعه و جماعات، صاحبان تریبون و رسانه ها نیز برای ایجاد شور انتخاباتی در بین مردم بیشتر ورود کنند تا مشارکت مردم با حداکثر واجدان شرایط اخذ رای باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار