همزمان با آخرین روزهای ماه مبارک رمضان نشست اعتقادی معنوی توسط حوزه مقاومت بسیج شهید باکری دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری ناحیه بسیج دانشجویی در بستر فضای مجازی برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۴۱۳۹۴
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست عقیدتی با موضوع روزه در اسلام با سخنرانی حجت الاسلام داودی در بستر فضای مجازی و به صورت زنده ویژه بسیجیان دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با همکاری ناحیه بسیج دانشجویی و حوزه مقاومت بسیج شهید باکری بر گزار گردید .

حجت الاسلام داودی در این نشست، گفت: ماه رمضان، ماه فرصت یابی است، ماه فرصت آشتی با خدا است؛ ماه ازدیاد تقوا و ماه تقویت اراده است. آن هایی که می گویند: به خدا قول می دهیم که دیگر گناه نکنیم، اما زیرش می زنیم؛ می توانند در این ماه عزیز اراده خود را تقویت کنند.

وی افزود: شما که روز ماه رمضان از حلال خدا اجتناب می کنی، پس می توانی از حرام خدا در غیر ماه رمضان هم اجتناب کنی. تو که اراده ات، اراده است به خصوص هنگام غروب که چشمت سیاهی می رود، نزدیک آب نمی روی! پس می توانی دنبال معصیت الهی نروی، می توانی دنبال لقمه حرام نروی، می توانی دنبال نگاه حرام نروی.

داودی در ادامه خاطر نشان کرد: حدیث از پیامبرصلی الله علیه وآله وسلم است که می فرماید: هرگاه «صائم»و روزه دار در جواب کسی که به او فحاشی می کند، بگوید: «إنّی صَائِمٌ، سَلامٌ عَلیک» ببخشید من جوابت را نمی دهم، فرمود: این در واقع حجابی از نور است که به شکل مانع و سدّی از رحمت خدا می آید و او را از آتش باز می دارد.می گوید: او خودش را کنترل کرد. ماه رمضان فرصت تقویت اراده، فرصت حسن خلق و حسن برخورد است.

وی افزود:در مورد عظمت ماه رمضان پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله و سلم فرمودند: اگر بنده ارزش ماه رمضان را می دانست، آرزو می کرد که سراسر سال رمضان باشد. لذا بزرگان ما مقید بودند روز اول ماه رمضان دو رکعت نماز شکر بخوانند که خدا را شکر زنده ماندند و ماه رمضان را درک کردند.

ارسال نظرات