خبرهای داغ:
جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قروین؛
حبیبی گفت: نکته قابل توجه و خوشحال کننده اینکه عوارض خاص و نگران کننده در تزریق واکسن هایی که صورت گرفته در استان مشاهده نگردیده است.
کد خبر: ۹۳۴۱۴۵۱
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قروین،‍ جلسه کمیته واکسیناسیون به ریاست حبیبی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار و با شفیعی فرماندار قزوین، مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان، نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی و دیگر مسئولان عضو کمیته در سالن جلسات حوزه معاونت سیاسی برگزار شد.

حبیبی جانشین ستاد پیشگیری از کرونا استان با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر و تقدیر از کادر بهداشت و درمان در بحث طرح واکسیناسیون بیان کرد: طرح واکسیناسیون توانسته است آرامش خوبی در جامعه ایجاد نماید و هر چقدر با سرعت بیشتری انجام شود قطعا کمک بیشتری خواهد کرد و با توجه به روند نزولی بستری و فوتی، این میزان واکسیناسیون هم می تواند به بهتر شدن شرایط کمک کند.

وی گفت: خبرهای خوبی با تولید واکسن داخلی در اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد روی خواهد داد. تاکنون ۲۸ هزار نفر توسط کادر بهداشت و درمان واکسینه شده اند و تعداد ۱۸ پایگاه با ۶۰ تیم در حال فعالیت بوده و روستاها با تیم‌های سیار اداره می شود.

حبیبی افزود: محور کار باید بر اساس فاز بندی سند ملی باشد و پایبندی به سند ملی با انحراف کمتری است. ضمن اینکه تاکنون انحرافی در بحث واکسن در استان مشاهده نشده است و در این جلسه مقرر شد که طرح واکسیناسیون ۷۵ ساله ها نیز آغاز شود که به نوعی هم باعث ایجاد آرامش در جامعه خواهد شد و هم باعث خواهد شد افراد ۸۰ سال نیز بیشتر برای واکسینه شدن ترغیب شوند.

فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا استان، در ادامه با اشاره به واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان یادآور شد: این کار تقریبا انجام شده و نکته قابل توجه و خوشحال کننده اینکه عوارض خاص و نگران کننده در تزریق واکسن هایی که صورت گرفته در استان مشاهده نگردیده است.

وی اضافه کرد: راه اندازی دو پایگاه تزریق واکسن خودرویی لازم است که انجام شود و اطلاع رسانی شود تا همشهریان در جریان باشند تا کسانیکه امکان پیاده شدن از خودرو را ندارند داخل خوردو تزریق واکسن انجام شوند.

حبیبی بیان کرد: دستگاههای اداری از هرگونه مکاتبه با دانشگاه علوم پزشکی و حتی استانداری جهت تزریق واکسن خودداری نمایند زیرا تزریق واکسن با سند ملی واکسیناسیون انجام می گیرد و مردم و گروه‌های هدف از طریق همین سند ملی در جریان واکسیناسیون قرار می گیرند.

حبیبی در ادامه خاطرنشان کرد: از هفته آینده با حجم بالایی از کار در حوزه واکسیناسیون روبرو خواهیم شد زیرا هم تعداد واکسن بیشتر و هم گروه‌های هدف بیشتری را مشمول خواهد شد و جمعیت آماری بالا خواهد رفت. طرح فراخوان بازنشستگان کادر بهداشت و درمان برای تزریق واکسن طرح بسیار خوبی است زیرا که آموزش های لازم را دیده اند و شناخت کافی بر منطقه را دارند و مردم نیز اعتمادی بیشتری به آنها دارند.

جانشین ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین اظهار کرد: در بحث مدارس حتما تاکید می شود که با تمام امکانات و تجهیزات در اختیار کادر بهداشت و درمان قرار گیرند و برای هرپایگاه شهرداری یک نیرو پاکبان جهت انجام کارهای خدماتی قرار دهد. سالن های ورزشی به تناسب پراکندگی جمعیت با دستور فرمانداران هر شهرستان در اختیار کادر بهداشت و درمان قرا بگیرد.

حبیبی عنوان کرد: طرح شهید سلیمانی با جدیت پیگیری شود زیرا نیروهای این طرح ظرفیت بالایی داشته و حساسیت کار را می دانند و از ظرفیت سپاه نیز در طرح واکسیناسیون استفاده شود.

حبیبی گفت: درمانگاه پاکروان موقعیت مناسبی برای طرح واکسیناسیون دارد و بخش عظیمی از جمعیت را شامل می شود که دسترسی راحت تری دارند. با این کار می توان بخش گسترده ای از واکسیناسیون را اجرا کرده و از تجمعات نیز جلوگیری خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها