تا انتخابات|کارشناس امورسیاسی در گفت و گو با بسیج:
ساری-کارشناس امورسیاسی با اشاره به انتخاب درست و آگاهانه و اینکه حضور حداکثری باعث می‌شود کشور ذهن‌های پوسیده غرب گرایی نجات داده شود، گفت: امروز ایران اسلامی دست برتر نه تنها در منطقه بلکه کل دنیا را دارد.
کد خبر: ۹۳۴۱۴۵۹
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
 
خبر
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، سلسله نشست‌های بصیرتی و روشنگری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در دفتر خبرگزاری بسیج مازندران با حضور کارشناسان مسائل سیاسی حول محور‌های حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب درست، راه اندازی شد.
 
ایمان عمویی در این نشست، با اشاره به انتخاب درست و آگاهانه و اینکه حضور حداکثری باعث می‌شود کشور را  از ذهن‌های پوسیده غرب گرا نجات دهند، گفت: امروز ایران اسلامی دست برتر نه تنها در منطقه بلکه کل دنیا را دارد، اما مشاهده می‌کنیم نتیجه ۸ ساله مذاکره به نفع مردم و ملت ایران نبود.
 
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان این مطلب که شرط مذاکره آن است که طرفین به منافعی دست پیدا کنند، افزود: در طی چند سال اخیر هر بار با طرف اروپایی و آمریکایی وارد مذاکره شدیم آن‌ها به تعهدات خود پایبند نبودند.
 
عمویی با تصریح بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت برای نظام جمهوری اسلامی ایران که در مذاکرات استوار است ادامه داد: باید استقلال ما در مذاکرات و احترام متقابل برمبنای روابط خارجی حفظ شود لذا جمهوری اسلامی با هیچ کشوری برای تعامل و مذاکره محدودیت ندارد، اما کشوری که تا بحال به تعهدات خود پایبند نبوده است، بدیهی است که از مذاکره با آن سرباز بزنیم.
 
او در ادامه سخنان خود با یادآوری این مطلب که در دوره اصلاحات باب مذاکرات باز شد، خاطرنشان کرد: در آن دوره تعهداتی که طرف اروپایی ملزم به اجرای آن بود، محقق نشد. در دهه ۹۰ و روی کار آمدن دولت اعتدال دوباره بر طبل مذاکرات  کوبیده شد و با این نگاه و رویکرد که تعامل با آمریکا و بستن با کدخدا همه مشکلات حتی مشکل آب خوردن مردم حل می‌شود.
 
عمویی با تصریح بر اینکه قریب به ۸ سال از مذاکرات گذشت، اما نه تنها مشکل آب خوردن مردم حل نشد، بلکه تقریبا هیچ چیزی عاید  کشور نشد، اضافه کرد: طرف ایرانی به تمام تعهدات خود عمل کرد، اما طرف مقابل زیر میز زد.
 
این کارشناس مسائل سیاسی گفت: وقتی در سال ۹۴ که قضیه برجام مطرح شد، رهبر معظم انقلاب درباره مذاکرات نظرات صریح و شفافی بیان کردند و گفتند من به مذاکرات خوشبین نیستم و این بخاطر احساس شخصی نیست بلکه از روی تجربه، بصیرت و شناخت طرف مقابل  است که طرف آمریکایی به تعهدات خود پایبند نیست.
 
عمویی با بیان این مطلب که طرف آمریکایی، نگاه استبکاری دارد، و هیچ وقت  اهل امتیاز دادن به ایران نیست، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: کسانی که هنوز دم از مذاکره می‌زنند، یا ادبیات سیاست را نمی‌فهمند و یا ادبیات غیرت را نمی‌دانند.
 
او در ادامه با تصریح بر اینکه تیم مذاکره با چه ادبیاتی وارد مذاکره شده است، افزود: رهبر معظم انقلاب بعد از شهادت حاج قاسم دوباره درباره مذاکره گفتند جنتلمن‌های میز مذاکره همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند، و کسانی که هنوز بعد از شهادت حاج قاسم دنبال مذاکره هستند یا ساده هستند یاخائن.
 
عمویی با اشاره به  بیانات رهبر مظعم انقلاب درباره مذاکرات تاکید کرد: مردم باید متوجه باشند آیا عملکرد رئیس جمهور و تیمی که به دنبال مذاکره با آمریکا است، ساده است یا اینکه خائن، تا وضع ملت بدتر از این نشود چرا که حق ملت و کشور ما این نیست عده‌ای بگویند آمریکا می‌تواند با یک بمب سیستم دفاعی ما را از کار بندازد و یا بگویند خزانه خالی است.
 
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها