سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان به هیچ عنوان ادعایی ندارد که قانون گذاری کرده است و در واقع این یک مصوبه‌ای است که ما در طول انتخابات چنین تصمیماتی را داریم و به وزارت کشور اعلام می‌کنیم و وزارت کشور هم اجرا می‌کند.
کد خبر: ۹۳۴۱۴۶۰
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، طی سخنانی در برنامه پیک بامدادی رادیو، گفت: شورای نگهبان به هیچ عنوان ادعایی ندارد که قانون گذاری کرده است و در واقع این یک مصوبه‌ای است که ما در طول انتخابات چنین تصمیماتی را داریم و به وزارت کشور اعلام می‌کنیم و وزارت کشور هم اجرا می‌کند.

وی افزود: به طور مثال، در دوره گذشته، تشخیص اعضای شورای نگهبان این بود که انتخابات نباید از ساعت 24 عبور کند، این مصوبه را به وزارت کشور اعلام کردیم و وزارت کشور نیز اجرا کرد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: شرایط ثبت‌نام‌ها را هم به وزارت کشور اعلام کردیم و نهایتا پرونده ثبت نام کنندگان باید برای بررسی صلاحیت به شورای نگهبان ارسال شود، این مصوبه اصلا قانون گذاری نیست و مصوبات لازم الاجرا در دستگاه‌های مشابه همانند مجمع تشخیص مصلحت اگر مصوبه ای دارد باید اجرا شود.

کدخدایی ادامه داد: تصمیاتی که شورای نگهبان در باب نظارت می‌گیرد و به وزارت کشور اعلام می‌کند و وزارت کشور ملزم به اجرا آن است.

ارسال نظرات