مدیرکل زندان های استان البرز از اجرای طرح «در هواخوری خدا» ویژه زندانیان معتکف زندان های استان البرز خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۱۴۸۲
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، اسماعیل جمیاری، مدیرکل زندان های استان البرز گفت: پس از شیوع بیماری کرونا در جهان بسیاری از مراسم ملی و مذهبی تحت الشعاع این ویروس منحوس قرار گرفت و سنت اعتکاف نیز یکی از این برنامه های مذهبی بود که با وجود علاقه بسیاری از مشتاقان و دلباختگان آستان حضرت دوست، اجرای آن در ایام شیوع ویروس کرونا محقق نشد.

اجرای طرح «در هواخوری خدا» ویژه زندانیان معتکف در البرز

وی تصریح کرد: با وجود رعایت پروتکل های بهداشتی، انجام روزانه تست های pcr از جدیدالورودها و ایجاد قرنطینه سه لایه، ویروس کرونا تاکنون نتوانسته به داخل بندها سرایت کند، از این رو مسئولان سازمان زندان ها با اجرای طرح «در هواخوری خدا» شرایطی را برای زندانیان مهیا کردند تا در ماه مبارک رمضان سه شبانه روز در نمازخانه ها و حسینیه های بندهای منتخب زندان های استان و در محیطی عاری از هرگونه ویروس، معتکف شوند.

مدیرکل زندان های استان البرز، دمیدن روح معنویت در بطن زندان ها، گسترش و ماندگاری فرهنگ سنت اعتکاف، اعتلای روحیه و فرهنگ دینی و تربیتی، آسیب‌زدایی و احیای سنت‌های فراموش شده اسلامی و استقبال از دیگر سنت‌های ناب اسلامی در زندان ها را از اهداف این اقدام معنوی برشمرد.

جمیاری با اشاره به اقامه نماز جماعت، قرائت قرآن و تشریح مسائل شرعی و احکام دینی توسط مبلغان، تهیه ۲۱۰ جلد دفترچه رنگی اعتکاف و ۳۰ مترمربع بنر تبلیغاتی، هماهنگی مسجد سید الساجدین (ع) در خیابان چالوس کرج و مشارکت هشت نفر از روحانیان جهادی در این خصوص و نیز دعوت از ائمه جماعات شهرستان های تابعه استان از مهم ترین اقدامات انجام شده در اجرای این طرح است.

وی مشارکت گروه های جهادی و تقبل آماده سازی افطاری در روز دوشنبه توسط گروه جهادی سید الشهدا (ع)، صدور کارت شناسایی برای معتکفین و ثبت نام ۲۱۰ نفر مددجو برای شرکت در این مراسم را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این طرح برشمرد و گفت: به منظور شرکت در طرح مذکور، ثبت نام مددجویان در سطح زندان های استان البرز همچنان ادامه دارد.

مدیرکل زندان های استان البرز در پایان اظهار کرد: تهیه افطاری و سحری و پذیرایی ویژه در این سه روز و نیز پیگیری جهت تدارک هدایای فرهنگی با همکاری گروه های جهادی و نهادهای قرانی و مذهبی نیز از جمله اقدامات پیش بینی شده و صورت گرفته در این طرح است.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات