سرهنگ «کریمی» از تشکیل 5 کمیته تخصصی دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد و گفت: نج کمیته تخصصی شهدا و اشخاص، جغرافیا، فرهنگی، اجتماعی و نظامی تشکیل شده است.
کد خبر: ۹۳۴۱۴۸۳
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی امروز در نشست دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی جلوگیری از تحریف و فراموشی دفاع مقدس است استان مرکزی از سال های گذشته برای این مسئله برنامه‌ریزی‌های جدی انجام داده است.

وی افزود: از شش سال گذشته با تشکیل ستاد پیشینه رزم استان مرکزی بازخوانی و تبیین نقش استان مرکزی در دفاع مقدس آغاز شد و بسیاری از علاقمندان با توجه به علاقمندی و دغدغه‌ای که داشتند در این ستاد مشغول شدند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: با تشکیل ستاد کنگره شهدای استان مرکزی فعالیت در راستای بازخوانی و تبیین نقش استان در دفاع مقدس شکل جدیدی به خود گرفت و کار به شکل ویژه‌ای دنبال شد که بیش از ۱۸ اجلاسیه تخصصی و یک هزار برنامه فرهنگی در راستای کنگره در سال ۹۸ برگزار شد.

وی بیان داشت: در سال گذشته با تشکیل ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس فعالیت ها با محوریت کنگره شهدا ادامه پیدا کرد و استان مرکزی توانست بیش از ۵ هزار برنامه در این راستا برگزار کند.

کریمی با بیان اینکه در سالجاری برنامه های مرتبط با دفاع مقدس در دو بعد تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس و ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت دنبال می شود، ابراز داشت: در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان پیشرفت‌های بسیار خوبی انجام شده که تهیه بیش از ۶۲۵ مدخل تنها بخشی از اقدامات است.

این مسئول گفت: نقش کلیه اقشار، نهادها، اماکن، دستگاه‌ها و گروه‌های مردمی در دانشنامه دفاع مقدس به طور ویژه بررسی می‌شود که در این راستا سلسله جلسات تخصصی با دستگاه ها و گروه‌های زیادی برگزار شده است. 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: شورای عالی دانشنامه استانی دفاع مقدس با حضور اساتید دانشگاه‌ها و پیشکسوتان دفاع مقدس تشکیل شده که ریاست آن بر عهده فرمانده سپاه روح الله است.

وی ادامه داد: همچنین پنج کمیته تخصصی شهدا و اشخاص، جغرافیا، فرهنگی، اجتماعی و نظامی تشکیل شده که در راستای نظارت بر محتوای کمیته ها سه کارگروه نطارت تشکیل شده است.

کریمی گفت: کارگروه‌های نظارت در بخش‌های محتوایی ، علمی و ادبی فعالیت می‌کنند که در بخش محتوایی برای جلوگیری از تحریف، در بخش علمی برای ساختار دایرة المعارفی و برای اقدامات ویراستاری کارگروه ادبی مشغول به فعالیت هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: جلسات دانشنامه دفاع مقدس به طور منظم در هفته برگزار می شود و انتظار داریم با مشارکت و یاری دستگاه‌های فرهنگی و خصوصا رسانه‌ها بتوانیم در راستای تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس موفق عمل کنیم و بار دیگر افتخاری دیگر برای استان مرکزی که مرکز شهادت محسوب می‌شود به ثبت برسانیم.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات