از سوی مدیرکل ارشاد اسلامی استان مرکزی صورت گرفت؛

انتقاد از عدم همکاری اصناف در استفاده نکردن از نامگذاری‌های بیگانه

دانشی گفت: از ده سال گذشته اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خواستار همکاری و تعامل برای نظارت مستمر بر فعالیت‌های صنفی بوده که متأسفانه این همکاری در طی ادوار مختلف صورت نپذیرفته است.
کد خبر: ۹۳۴۱۴۹۹
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت الاسلام عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی امروز در کارگروه اجتماعی استان گفت: قانون منع استفاده از اسامی و عناوین بیگانگان در رده‌های مختلف جامعه از سال ۷۵ تصویب‌شده و آیین‌نامه‌ها و ابلاغ‌های آن به فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ارائه‌شده است.

دانشی اظهار کرد: قانون منع استفاده از عناوین بیگانگان یک قانون جامع و کامل برای جلوگیری از ورود عناوین بیگانه به زبان مقدس فارسی است که کلیه واحدهای صنفی، تجاری، آموزشی ، فرهنگی و گردشگری باید آن را رعایت کنند.

وی ادامه داد: در راستای اجرای صحیح این قانون فعال‌سازی انجمن‌های ادبی ، نظارت مستمر بر دستگاه‌های مختلف و برگزاری کنگره‌ها و همایش‌های ادبی برای معرفی زبان فارسی و شخصیت ادبیات فارسی در دستور کار قرارگرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: از ده سال گذشته اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خواستار همکاری و تعامل برای نظارت مستمر بر فعالیت‌های صنفی بوده که متأسفانه این همکاری در طی ادوار مختلف صورت نپذیرفته است.

دانشی افزود: همچنین در طی ۲ سال گذشته مکاتباتی با اتاق اصناف استان انجام‌شده که متأسفانه بی‌پاسخ‌مانده و امروز نیاز است برای انجام این کار همکاری و مشارکت استانی انجام شود و در طی فرصت یک یا دوماهه کلیه اسامی و عناوین واحدها پایش شوند و در آینده هم کار استعلام عناوین برای اخذ مجوز یک ضرورت باشد.

وی یادآور شد: حمایت از برگزاری نمایشگاه کتاب استانی یکی دیگر از فعالیت‌هایی است که می‌تواند اثربخش باشد و امیدواریم با روند بهبودی شرایط کرونایی بتوانیم نمایشگاه کتاب را در هفته سوم مهرماه برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: برگزاری کنگره شخصیت های ادبیات و تاریخ معاصر ایران یک ضرورت است که می تواند اثربخش باشد و در ابلاغیه ای که به دستگاه ها ارایه می شود نحوه تعامل برای جلوگیری از ورود عناوین بیگانه به زبان فارسی شرح داده شده که نیاز است همه مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات