خبرهای داغ:
امام جمعه پاوه جدی‌ترین آسیب فضای مجازی را در حوزه دین دانست و گفت: ما به عنوان مسلمان باید همیشه این آمادگی را داشته باشیم که بتوانیم در هر دو جبهه، مسلحانه و فرهنگی از دین و ارزش‌های دینی دفاع کنیم.
کد خبر: ۹۳۴۱۵۲۲
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، ماموستا ملاقادر قادری در گردهمایی وحدت و مقاومت که با حضور روحانیون منطقه در محل مسجد قبا شهرستان پاوه برگزار شد با اشاره به مکر دشمنان اسلام علیه  دین، اظهار داشت: قرآن کریم در آیه «واعدوا لهم من استعطم من قوه» ما را به آمادگی دفاع نظامی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دعوت می‌کند و برای ما مسلمانان جبهه، به دو جبهه مسلحانه و فرهنگی تقسیم‌بندی کرده است و ما به عنوان مسلمان باید همیشه این آمادگی را داشته باشیم که بتوانیم در هر دو جبهه از دین و ارزش‌های دینی دفاع کنیم.

وی با اشاره به جنگ‌های صدر اسلام، افزود: کفار در میدان جنگ برعلیه مسلمانان شعار می‌دادند و هبل را بزرگ می‌‌شمردند پیامبراکرم(ص) فرمود: شما هم برعلیه آنان شعار بدهید و در مقابلشان الله اکبر بگوئید. پس ما هم در جبهه فرهنگی نباید در مقابل دشمن کوتاهی کنیم و باید همیشه جوابگوی دشمن باشیم.

امام جمعه پاوه جدی‌ترین آسیب فضای مجازی را در حوزه دین دانست و خاطرنشان کرد: همانطور که می‌دانید در فضای مجازی در مقابل هر پست دینی و اسلامی که گذاشته می‌شود صدها پست ضددینی و ضدفرهنگی گذاشته می‌شود و این کار، دشمنی علنی علیه آداب اسلامی را می‌رساند که باید ماهم بتوانیم به‌عنوان مسلمان در فضای مجازی از دین خود دفاع کنیم.

وی افزود: امروز تحریف دین و ترویج جاهلی ادین باعث ضربه‌زدن به اسلام شده است که باید روحانیون ما بیدار باشند و جلو این هجمه‌ها را بگیرند.

حجت‌الاسلام یوسف احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به زحمات حاج ماموستا قادری در ایجاد وحدت و همدلی و تقدیر از وی، گفت: دشمن هیچگاه ما را به عنوان سنی یا شیعه نمی‌شناسد بلکه آنان به ما مسلمان می‌گویند و دشمنی خود را با هدف ضربه‌زدن به دین مبین اسلام به پیش می‌برند که باید ماهم ریشه اختلافات را در میان خود بخشکانیم و با هم و هم‌صدا در مقابل دشمن دین بایستیم.

وی ضمن یادآوری جریان‌های تند مذهبی، افزود: علت اصلی اختلافات این است که نسبت به هم شناخت کافی نداریم و اگر این شناخت را بیشتر کنیم، هیچگاه دشمن نخواهد توانست در قالب جریان‌های مختلف دینی و مذهبی به ما ضربه بزند.

احمدی خاطرنشان کرد: ما باید به عنوان روحانیون و تصمیم‌گیران جامعه هرچه بیشتر در راستای وحدت و اتحاد بکوشیم و دشمنان دین را ناامید کنیم و هرچه اتحاد رویه ما بیشتر باشد شاهد شکوفایی بیشتر دینمان خواهیم بود.

وی افزود: من با اهل سنت بزرگ شده‌ام و در طول عمرم ندیده‌ام که یک اهل سنت به روحانیون تشیع توهینی کرده باشه و همواره اخوت و همدلی در بین سنی و شیعه حاکم بوده است و من بعد هم باید ضمن شناخت زمانه خود و داشتن یک هدف واحد، به‌عنوان افراد تبلیغی جامعه همیشه هوشیار و بیدار باشیم و در جبهه‌های فرهنگی از اسلام دفاع کنیم.

ارسال نظرات