خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان:

کار رسانه‌ای ریشه در تعلیمات قرآنی دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه کار رسانه‌ای ریشه در تعلیمات قرآنی دارد، گفت: در دنیای امروز اگر کنار تبلیغات سنتی سیستم تبلیغات نوین تعریف نشود، محکوم به فنا هستیم.
کد خبر: ۹۳۴۱۵۶۶
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۲

به گزارش خبرنگار بسیج ، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی نبی زاده شامگاه دوشنبه در نشست خبری، اظهار کرد: کار رسانه‌ای ریشه در تعلیمات قرآنی دارد و اولین کسی که کار رسانه‌ای انجام داده است، خداوند متعال هستند؛ به طور مثال اطلاع مردم از قصه یوسف به واسطه خداوند است.

وی افزود: قصه خود یک رسانه است که خداوند در قرآن کریم ماجراها و قصه‌های مختلفی را بیان فرموده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه این بیانات یک حرکت رسانه‌ای در کتاب مقدس قرآن کریم آمده است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد به یک درس فقه رسانه نیاز است که این موضوع دو سال قبل پیشنهاد داده شد و اگر انجام شود، نتایج خیلی مثبتی حاصل خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین نبی زاده تأکید کرد: یک فقه متداول و مرسوم وجود دارد و یک فقه مضاف که در نوع دوم به عنوان زیرمجموعه فقه حکومتی، وقتی فقه شایسته اداره جامعه دانسته شود باید به فقه اقتصاد، تربیت، هنر، رسانه، فضای مجازی، پول، بانکداری و دیگر شاخص‌های جامعه ورود کرد.

وی، بر لزوم تقویت فقه بانکداری در جامعه تأکید کرد و گفت: به نظر می‌رسد که آنچه در نظام بانکداری کشور می‌گذرد، هیچ تناسبی با آنچه مدنظر مقام معظم رهبری است، ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان یادآور شد: «غزوه همراه الاسد» یک روز طول کشیده و پیامبر اکرم (ص) بدون درگیری و آن هم بدون درگیری پیروز شده است؛ سال سوم هجرت بعد از جنگ اُحُد این غزوه رخ داده و شب هنگام امام علی (ع) پیامبر را در شکاف کوهی محافظت کرد ولی فردا به امر پیامبر (ص) ۵۰۰ گُل آتش درست شده و دشمن از ترس این کار عقب روی کرده و شکست خورد.

حجت الاسلام و المسلمین نبی زاده با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی با کف جامعه در ارتباط است، بیان کرد: اقشار مختلفی از جمله تشکل‌های دینی، مجمع بانوان فرهیخته، هیئت‌ها، انجمن‌های اسلامی، مؤسسات و خانه‌های قرآنی، دبیرستان‌های علوم معارف صدرا (به تازگی مدارس صدرا در سطح مقطع ابتدایی نیز آغاز به کار کرده‌اند)، شاعران و مداحان نیز با سازمان تبلیغات اسلامی ارتباط مستقیمی دارند.

وی با اشاره به اینکه ابلاغ به معنای رساندن و گاهی تبلیغ نیز به معنای رساندن معناست، گفت: در دنیای امروز اگر کنار تبلیغات سنتی سیستم تبلیغات نوین تعریف نشود، حتی اگر بخواهیم به حیات خود ادامه دهیم ولی محکوم به فنا هستیم چون ارتباط با رسانه و فضای مجازی و همچنین استفاده از امکانات و فناوری‌های جدید (مثل بازی‌های رایانه‌ای) باید قوی باشد تا بتوانیم به حیات خود ادامه دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار