خبرهای داغ:
کبیری پورگفت: جوانان بایددور هم جمع شوند و با همفکری در گروه های منسجم و فعالیت‌های تخصصی در راستای اهداف بیانیه گام دوم انقلاب بتوانند ناکارآمدی بعضی ازمسئولان بی انگیزه نسبت به آرمان‌های انقلاب را جبران کنند.
کد خبر: ۹۳۴۱۵۹۷
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سرهنگ مهدی کبیری پور معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام قم در گفتگوی زنده که از شبکه‌های اجتماعی پخش شد با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب و نقش جوانان در تحقق آن اظهار داشت: جوانان باید قدر خودشان را بدانند و فارغ از ساختارهای رسمی بتوانند درتحقق بیانیه گام دوم انقلال نقش آفرینی کنند دو عملیات شاخص را باید برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب انجام دهیم در ابتدا گفتمان سازی است هم برای آحاد جامعه و هم در سطح نخبگانی و علمی باید گفتمان سازی انجام شود.

وی افزود: در میان آحاد جامعه باید بیانیه تبیین شود و موارد آن توضیح داده شود و ویژگی های و نقاط اصلی آن گوش زد شود و جوانان هم بدانند که چه مسیری برای آنها تنظیم شده و چه مطالبه‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب از آنها شده است .

کبیری پور تصریح کرد : در سطح نخبگانی هم باید با محوریت علمی و بسط این بیانیه در نظریه نظام انقلابی تلاش شود.

وی افزود : اما عملیات دومی که در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب متصور است ورود به عرصه عمل و اجرایی کردن بیانیه است که در قالب راهکارهایی که خود حضرت آقا چند ماه بعد از صدور بیانیه در جمع دانشجویان ارائه دادن قابل پیگیری است تشکیل حلقه های میانی توسط خود مردم برای ایجاد شبکه‌های گسترده و بومی توسط جوانان از جمله این ها است.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) خاطر نشان کرد: حکمرانی جوانان در تحقق دولت اسلامی و در فرایند تحقق اهداف انقلاب اسلامی است که توسط خود حضرت آقا ترسیم شده و اما دراین زمینه مرحله رشد خوبی نداشتیم البته نکته مهمی که وجود دارد این است که صدور بیانیه در شرایطی واقع شد که دولت حاکم بر کشور ما نگرشی کاملاً مخالف بیانیه دارد نگرش بیانیه اعتماد به جوانان, نگاه به درون, اقتصاد مقاومتی و توجه به دستاوردهای انقلاب و درون زایی دارد اما نگاه فعلی دولت ما نگاه به بیرون , نگاه به مذاکره, سازش است لذا کار را سخت می‌کند.

کبیری پور ادامه داد: البته همین ناکامی نگاه به بیرون و ناکامی مذاکرات و ناکامی نگاه سازشکارانه کمک میکند که ما این بیانیه رو بهتر بتوانیم تبیین کنیم نشان دهیم که نگاه به غرب و نگاه به دست بیگانگان می تواند چه لطماتی به ملت بزند و چه عقب‌ماندگی‌های برای کشور ما به وجود بیاورد.

وی بیان داشت: باید منطق معارض با بیانیه گام دوم انقلاب را بیان کنیم بیانیه منتقد نگاه به بیرون, وابستگی, سازش, عدم اعتماد به نیروی داخلی ,عدم اعتماد به جوانان, عدم توجه به آرمان‌های انقلاب است شکست این منطق معارض با بیانیه گام دوم انقلاب اکنون کاملاً مشهود و عینی و روی میز است که ما باید کاملا این شکست را تحلیل کنیم و به صورت خیلی آگاهانه و علمی در اختیار ملت عزیزمان و جوانان قرار دهیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) ادامه داد: بیانیه گام دوم به مثابه زمینه‌سازی برای استقرار دولت جوانان و حزب اللهی است با این بیانیه در چهل سالگی انقلاب میتواند جوانان ما را سریعتر به اهداف و چشم‌انداز انقلابی برساند چشم‌اندازی که در متن بیانیه به صورت خیلی زیبایی ترسیم شده است.

کبیری پور بیان داشت: مهم ترین آسیبی که ما دچار هستیم این است که جریان‌های سیاسی مختلفی که در این ۴۰ سال در کشور ما قدرت را دست گرفتن به جز چند موارد خیلی کوتاهی به آرمان‌هایی که ریشه اصلی حرکت به این نهضت بودند بی‌توجهی و کم لطفی کرده اند. الگوگیری های بدون بومی سازی بوده و ترجمه‌ای از مدل‌های غربی و مدل‌های بیرونی وضعیت را به شرایط فعلی رسانده و ایجاد یک و ناامیدی کرده است.

وی افزود: البته ابزارهای رسانه ای و ابزارهای تبلیغاتی و گروه‌های تبلیغاتی دشمن هم بی تاثیر نبودند ناکامی های کوچک را بزرگ جلوه دادند و از این طرف موفقیت‌ها را ناکامی جلوه نی دهند ناکامی‌های خودشان رو نقطه قوت نشان می دهند و با تحریف واقعیت‌ها ناامیدی را در دل های مردم به خصوص جوانان پاشیدند. لذا باید توجه کنیم به قلب این بیانیه و محور اصلی بیانیه که آن هم دفاع ابدی از نظریه نظام انقلابی که یک نظام زنده است و اصول این نظریه انقلابی و این انقلاب غیر قابل تجدیدنظر است.


معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) ادامه داد: باید به مصادیق مأموریتی برای جوان‌ها باشیم در این زمینه میتوانیم از خود بیانیه کمک بگیریم و آنجا که بر اثر تبلیغات رسانه‌ای به ابزارهای پیشرفته که دشمن در اختیار دارد بزر ناامیدی را در جامعه ما گسترش داده اعتماد به نفس ملت ما را کاهش داده باید واقعیت های را برای مردم تبیین کنیم لذا اولین وظیفه جوانان انقلابی به خصوص جوانان بسیجی این است که اولاً بیانیه را خوب درک و فهم هم کنند و دوم اینکه این بیانیه را به دیگران هم انتقال داده و تبیین کنند تا بتوانند این محاصره تبلیغاتی دشمن را بی اثر بکنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در مقابل این بیانیه نباید دست کم گرفته شوند گفت: دشمنان در تصویرسازی غلط و تحریف واقعیت‌ها ید طولایی دارند دارای تجهیزات هستند دارای قدرت هستند این را نباید نادیده گرفت.

وی تاکید کرد: ار کارهایی که دشمنان ما در مقابل بیانیه و در مقابل این حرکت عظیم انقلاب اسلامی دارند انجام می دهند از جمله نقاط قوت انقلاب اسلامی را به عنوان نقطه ضعف معرفی می‌کند اگر از مصادیق کنیم مثلاً پایبندی نظام و انقلاب و آرمان‌هایش را به عنوان یک نقطه ضعف معرفی می کند.

معاون هماهنگ کننده امام علی ابن ابیطالب(ع) گفت: آزادی های اجتماعی و سیاسی که در اثر انقلاب به دست اومده را با کلید واژه های جعلی و جعل شده و معکوسی مثل حقوق بشر و حقوق زنان و و حتی واژه های سخیفی مانندحقوق همجنس بازان اساسی ترین آزادی‌های اجتماعی که توسط انقلاب به دست آمده را تخطئه می کنند و به عنوان نقطه ضعف نشان می‌دهند نهادهای موفق شخصیت های موفق انقلاب را تخریب می‌کنند شورای نگهبان ,سپاه, بسیج و بعضی از شخصیت‌های مبارز و انقلابیگری می کنند و عنوان می کنند جوانان ما از دین منحرف شدند از دین گریزان شدند در صورتی که اجتماعی مذهبی ما خلاف این را نشان میدهد و گروه اندک منحرف را به کل جامعه تعمیم می دهند.

کبییری پور افزود: در خلال همه این چالش‌ها این انقلاب رشد کرده البته نقاط ضعفی هایب هم وجود دارد اما برجسته کردن بیش از حد این نقاط ضعف و بزرگنمایی باعث می شود تحلیل غیر واقعی شوند ا که میتواند خیلی ضربه بزند و امید و روحیه مردم کاملاً زیر سوال ببرد در مقابل با همان رسانه ها و هژمونی رسانه ای که در اختیار دارند که نقاط ضعف خودشان و نقاط قوت قلمداد می‌کنند و اوضاع اجتماعی نابسامانی اوضاع اقتصادی ضعیف شده و بدهی‌های سنگین شان همه را پشت پرده فعالیت های رسانه‌ای می پوشانند و توسط فیلم های سینمایی آثار رسانه‌ای یک تصویر غیر واقعی از قدرت پوشالی خودشان را به مردم دنیا و مردم ایران القا می‌کند .

وی تصریح کرد: بر همین اساس نخستین وظیفه و نخستین جهاد برای جوانان ما جهاد امیدآفرینی و شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن است اصولاً تا امید و انگیزه ایجاد نشود حرکت هم در پیش نخواهد بود لذا این وظیفه اول ما است که بتوانیم اولین دستاورد های انقلاب اسلامی را که بسیار زیاد است و کتاب‌های متعددی از دریچه نگاه خود غربی‌ها و خارجی‌ها نوشته شده اینها را تبیین کنیم و توسط رسانه ها و تریبون ها بیان کنیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) ادامه داد: حضرت آقا در خرداد سال ۹۸ در جمع دانشجویان به تفصیل بیانیه را شرح دادند و در این سخنرانی مهم چهار نقطه اساسی را برای بیانیه ذکر کردند اول اینکه عظمت انقلاب را متذکر شدند که این انقلاب در شرایطی به وجود آمد که دو قطبی حاکم بر جهان دوقطبی شرق و غرب بود و اساساً یک دولتی و حاکمیتی به خودش اجازه نمی‌داد که خارج از این دو قطبی برای خودش نقش قائل شود اما در همین شرایط انقلاب اسلامی با یک حرکت مردمی و کاملاً پرشور پا به عرصه وجود گذاشت حضرت آقا تعبیر کردند این عصای حضرت موسی علیه السلام بود و عبور بنی اسرائیل از نیل بود.

وی عنوان داشت: یکی از نقاط اساسی بیانیه گام دوم انقلاب عظمت راه طی شده است که به عنوان دستاورد ها از آن یاد شده است و منابع و ظرفیت‌هایی که در اختیار ما از منابع انسانی و فرصت های مادی کشور را برشمردند و از آنها به عنوان راه طی شده و مسیر روشن موجود باید مد نظر قرار داد.

کبیری پور ابراز داشت: نقطه سوم اساسی موجود در بیانیه تحقق تمدن نوین اسلامی است که چشم‌انداز بلند اما قابل دسترسی است و شاید یه جاهایی برای جوانان ما این سوال مطرح شده که تمدن اسلامی واقعاً با این شرایط فعلی شاید شعار گونه باشد ولی وقتی ما به تاریخ اسلام مراجعه می‌کنیم و به خصوص در قرن سوم و چهارم میلادی تمدنی که با سطح خیلی کمتری از اسلام و اسلامیت بنا شد و ۷۰۰ تا ۸۰۰ سال در قلب اروپا حکومت کرد و تمدن از خودش بروز داد و عینیت بخشید این سند ی که اگر اسلام ناب اسلام تمام و کمال اسلام انقلابی بتواند به صورت واقعی و کامل عرض اندام کند میتواند و تمدن نوین را تحقق ببخشد و جامعه ما را تبدیل به یک جامعه الگو برای همه جهانیان کند و ان شالله زمینه سازی برای تحقق دولت کریمه حضرت ولی عصر ارواحنا فداه باشد.البته نباید غفلت کنیم باید کاملا از تمدن غرب اطلاع داشته باشیم بدانیم که مبانی تمدن غرب مبانی باطلی و رو به اضمحلال است و شناخت مبانی تمدن غرب هم باید مقدمه ای برای فهم تمدن نوین اسلامی باشد.

وی گفت :رهبر انقلاب نقش جوان مومن انقلابی به عنوان موتور اصلی برای تحقق بیانیه ذکر کردند و راهکارهایی ارائه دادند که به عنوان حلقه های میانی میتواند به جوان‌های ما برای ورود فعالان عرصه مدیریت کشور, تشکیل گروه‌های تخصصی, گروه‌های فرهنگی کمک کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) بیان داست: جوانان باید دور هم جمع شوند و با همفکری در گروه های منسجم و فعالیت‌های تخصصی و حرفه‌ای در راستای اهداف بیانیه گام دوم انقلاب بتوانند خودشان رو مجرب کنند تا ناکارآمدی که در بعضی از مسئولان بی حال و بی انگیزه نسبت به آرمان‌ها انقلاب و کاملاً تسلیم در برابر تمدن غرب را جبران کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات