خبرهای داغ:
«خانم فعله‌گری یک بانوی جانباز موفق اهل شهرستان قروه‌ است که دکترای تخصصی شیمی فیزیک دارد و از حدود یکسال پیش، وارد عرصه مطالعه و تولید کرم‌های درمانی گیاهی شده است.
کد خبر: ۹۳۴۱۶۳۰
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،

«زهرا فعله‌گری» جانباز ۳۸ ساله جنگ تحمیلی میان ایران و عراق است که در زمره جانبازان ۵۵ درصد به شمار می‌آید. او در سن چهار سالگی در شهرستان قروه استان کردستان مجروح شد درحالیکه در این سن، هیچ درکی از جنگ نداشت، اما مانند هزاران ایرانی بی‌گناه، قربانی زیاده‌خواهی‌های رژیم بعثی شد. وی همانند دیگر قربانیان، سندی بر اثبات مظلومیت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی است.
فعله‌گری جزو جانبازان تحصیل‌کرده این دیار است که هم‌اکنون دکترای تخصصی شیمی فیزیک دارد و از حدود یکسال پیش، وارد عرصه مطالعه و تولید کرم‌های درمانی گیاهی شده است. در ادامه گفت‌و‌گوی طنین یاس را با این بانوی جانباز می‌خوانید.
طنین یاس: لطفا بفرمایید به چه موفقیتی در تولید کرم های گیاهی رسیده اید.
زهرا فعله گری: من تولیدکننده کرم های گیاهی درمانی هستم که از حدود یکسال پیش کار خود را شروع کرده و به نتایج خوبی هم رسیده‌ام بویژه درخصوص کرم‌های ضد لک و روشن کننده پوست که صددرصد گیاهی هستند و از گیاهانی گرفته شده که خاصیت روشن کنندگی دارد و تاحدودی لایه برداری می کنند. البته من انواع کرم‌ها را درست کرده‌ام، همچون کرم ضدجوش، جوان ساز، لیفت‌کننده، آبرسان، حجم دهنده و بوتاکس. افراد به جای هزینه های گران قیمت برای بوتاکس، می‌توانند با چند دوره استفاده از کرم‌های بوتاکسی که من در کارگاه کوچکم تولید می‌کنم، به همان نتیجه برسند با این تفاوت که به جای استفاده از مواد شیمیایی بوتاکس، از کرم‌هایی استفاده می‌کنند که پایه صددرصد گیاهی دارد.
طنین یاس: حمایت وزارت بهداشت از شما چگونه بوده است؟
زهرا فعله گری: متاسفانه وزارت بهداشت با تولید محصولات ارگانیک خیلی موافق نیست و اصلا حمایت نمیکند. البته می‌توان از وزارت بهداشت، مجوز تولید محصولات غیرارگانیک گرفت اما محصولات ارگانیک تولید کرد که این موضوع از نظر اخلاقی صحیح نیست.
اما باید بتوانیم فرهنگ استفاده از محصولات گیاهی را در جامعه گسترش بدهیم و خداروشکر الان مردم ما هم به سمت استفاده از محصولات گیاهی رو آورده اند. درحالی که تحصیلات من، در داروسازی به روش‌های شیمیایی بوده، گاهی این انتقاد به من وارد آمده است که من نیز باید طرفدار داروهای شیمیایی باشم اما از آنجا که محصولات شیمیایی برای بدن مضر بوده و اگرچه زود نتیجه می دهد اما اثرات آن کوتاه مدت می باشد، من طرفدار این داروها نیستم. اما محصولات گیاهی، دیرتر جواب می دهند درعوض بدون عارضه می باشند و نتیجه بهتری هم خواهد داشت. ضمن اینکه گسترش فرهنگ استفاده از محصولات گیاهی، به سلامت جامعه ما کمک بیشتری می کند.
طنین یاس: چگونه محصولات خود را به فروش می‌رسانید؟
زهرا فعله گری: تولیداتم در فضای مجازی و برای اطرافیان خودم به خوبی به فروش می‌رسند. عمدتا مصرف کننده های این کرم ها، تاکنون خودشان تبلیغ کننده های خوبی برای محصولاتم بوده‌اند زیرا آنها نتیجه های خوبی از کرم ها گرفته و به دوستان و اطرافیان خود معرفی کرده‌اند.
به جرئت می‌توانم بگویم همه مشتریان کرم‌های گیاهی من، تاکنون راضی بوده‌ و نتیجه درمانی لازم را گرفته‌اند. حتی برخی‌ها این کرم ها را در حد معجزه عنوان کرده‌اند، مخصوصا مصرف کنندگان کرم‌های ضدلک و آبرسان. متاسفانه لک و جوش، دو مشکل عمده در زیبایی پوست مردمان کشورمان است.
طنین یاس: چرا رو به تولید کرم های درمانی گیاهی آوردید؟
زهرا فعله گری: من پس از اخذ مدرک دکترا، در پی این بودم که عضو هیئت علمی دانشگاه شوم اما این اتفاق نیفتاد. تصمیم گرفتم باتوجه به اینکه تز دکترای بنده، تحقیق درباره داروهای سرطانی بود، وارد این عرصه شوم اما داروهای سرطانی از نظر مبحث تکنولوژی دارای گستردگی و پیچیدگی های بسیار زیادی است که در این زمینه هم نتوانستم وارد فعالیت شوم. آنچه برایم مقدور بود کرم سازی بود و من پس از طی کارگاه های آن و خواندن مقالات زیادی در این زمینه، با سرمایه گذاری خودم کار را شروع کردم. اعضای خانواده ام مشوق اصلی من و اولین کسانی بودند که پس از تولید اولین نمونه از هر کرمی، آن را تست کردند و پس از اطمینان از نتیجه بخش بودن، تولید انبوه را آغاز کردم. من از همکاری خانواده ام بسیار تشکر میکنم. لازم است بگویم مواد اولیه را از روغن گیاهان می‌گیرم و برای اطمینان از سلامت محصولاتم، گیاهان را خریداری کرده و خودم روغن گیری می کنم تا از محصولی که به مشتری میدهم اطمینان داشته باشم و آنها هم راضی باشند.
طنین یاس: آیا جانبازی باعث محدودیت شما شده یا موجب تجلی روحتان گشته است؟
زهرا فعله‌گری: خیر هیچ محدودیتی نداشته و نخواهد داشت. قطعا زمانی که ناامیدی به سراغم می‌آید اولین انرژی مثبت یا نقطه تجلی که به ذهنم خطور می‌کند تصور جانبازان عزیزی است که علی‌رغم مشکلات فیزیکی و جسمی فراوانی که دارند همچنان در جامعه در حال تلاش و کوشش هستند تا به اهداف خود برسند. به یاد دارم در دوران کودکی جانبازی به نام حسین نوری را مرتب در تلویزیون می‌دیدم. ایشان هنرمند بوده و در زمینه‌ی نقاشی فعالیت داشتند و به دلیل معلولیت از ناحیه دست و پا، با دندان کار می‌کردند و این مسئله به من آموخت معلولیت و جانبازی محدودیت نیست و موجب علاقه و فعالیت من در عرصه هنر شد.
طنین یاس: مشکلات اصلی زنان جانباز استان چیست؟
زهرا فعله‌گری: همه‌ جانبازان از جمله زنان با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند و نبود شغل و بیکاری علی رغم داشتن تحصیلات عالیه از جمله مهم‌ترین این مشکلات است و علاوه بر آن عدم توجه به مشکل درمان و نبود دارو، عدم مناسب سازی اماکن عمومی و عدم دیدار و سرکشی مسئولین از جانبازن زن از دیگر مشکلات است در صورتی که به کررات شاهد دیدار مسئولان با جانبازان مرد هستیم.
گفتنی است؛ در زمان جنگ متاسفانه منزل مسکونی والدین خانم فعله گری مورد بمباران قرار گرفت و لحظه بمباران همه اعضای خانواده بجز پدر و یکی از برادران، همگی در خانه حضور داشتند و دو تن از برادران به نام‌های نبی‌الله و بهزاد به شهادت رسیدند و دیگر اعضای خانواده حاضر در منزل همه جانباز شده‌اند.
برای آشنایی با کرم های گیاهی توسط خانم فعله گری می توان به آدرس @dr.zara_beauty در پیج اینستا مراجعه کرد.
گفتگو از فرزانه همتی-طنین یاس 

ارسال نظرات