کارشناس مسایل دینی ومذهبی:

عید فطر روز بازگشت مومنان به فطرت پاکشان است

حجت الاسلام رضایی گفت: مومنان در طول ماه مبارک رمضان به واسه ارتباط مداوم خود با خدا و استغفار از گناهان پاک شده و به فطرت پاک خود باز می گردند.
کد خبر: ۹۳۴۱۷۳۳
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام رضایی در گفت و گو با خبرنگار افتخاری بسیج پیرامون فرا رسیدن عید مبارک فطر گفت: در فرهنگ اسلامی اولین روز ماه شوال به عنوان عید فطر و جشن بازگشت به فطرت معین شده است زیرا مومنان در طول ماه مبارک رمضان به واسه ارتباط مداوم خود با خدا و استغفار از گناهان پاک شده  و به فطرت پاک خود باز می گردند.

حجت الاسلام رضایی در ادامه عنوان کرد: امیر المومنین حضرت علی  (علیه السلام) نیز از همین زاویه به عید فطر می نگرد و با اشاره به این عید عظیم می فرمایند، این عید کسی است که خداوند روزه اش را پذیرفته و نماز او را ستوده است و و هر روزی که نافرمانی خدا نشود ، آن روز عید است.

وی گفت: مسلمانان روزه‏ دار که ماه رمضان را به روزه گذرانده و از خوردن و آشامیدن و بسیارى از کارهاى مباح دیگر امتناع ورزیده‏ اند، اکنون پس از گذشت ماه رمضان در نخستین روز ماه شوال اجر و پاداش خود را از خداوند مى‏ طلبند; اجر و پاداشى که خود خداوند به آنان وعده داده است. 

کارشناس مسایل دینی افزود: عید فطر داراى اعمال و عباداتى است که در روایات معصومین(ع) به آنها پرداخته شده و ادعیه خاصى نیز درباره آن آمده است.از سخنان معصومین(ع) چنین استفاده می شود که روز عید فطر، روز گرفتن مزد است، و لذا در این روز مستحب است که انسان بسیار دعا کند و به یاد خدا باشد و روز خود را به بطالت و تنبلى نگذراند و خیر دنیا و آخرت را بطلبد.

حجت الاسلام رضایی در پایان گفت: ماه مبارک رمضان به بهار قرآن معروف است و بسیاری از مومنان در این ماه با قرآن به صورت ویژه ای مانوس می شوند اما باید توجه داشت که این انس و الفت نباید تنها معطوف به ماه مبارک باشد و باید به این امر توجه داشته باشیم که نباید بگذاریم با پایان ماه مبارک انس والفت ما با قرآن کم شود و باید تلاش کنیم تا این انس را همواره حفظ کنیم.

ارسال نظرات