خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه حضرت ولیعصر خوزستان اقدامات و برنامه‌های بسیج سازندگی را در استان برای سال ۱۴۰۰ تشریح کرد.
کد خبر: ۹۳۴۱۸۳۱
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، سردار نعمت‌الله باقری در نشست خبری که ظهر امروز به‌مناسبت دهه بسیج سازندگی برگزار شد، اظهارکرد: هدف از راه اندازی مجموعه بسیج سازندگی، هویت‌بخشی به جوانان و نوجوانان فعال درون کشور بوده است. همچنین برنامه‌ریزی در جهت کمک به توسعه کشور در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی و غیره با استفاده از ظرفیت نیروی مقاومت بسیج از دیگر اهداف تشکیل بسیج سازندگی است.

وی افزود: اصل ماموریت بسیج سازندگی در مناطق محروم، صعب العبور و مناطقی است که امکان سرمایه گذاری و اجرای طرح توسط بخش خصوصی وجود ندارد.

جانشین فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: بسیج سازندگی در خوزستان در حوزه‌هایی چون آبرسانی، مسکن محرومان، احداث مدارس، جاده سازی روستایی و مواردی دیگر ورود کرده است و همه توجه خود را به محرومان این مناطق معطوف کرده است.

وی ادامه داد: بسیج سازندگی معمولا در مناطقی ورود می کند که میزان محرومیت آن ها بسیار بالا است. در این زمینه گروه‌های جهادی با ورود به منطقه به‌صورت قرارگاهی عمل کرده و نسبت به حل مشکلات منطقه مورد نظر اقدام می کنند.

باقری بیان کرد: هدف اصلی بسیج سازندگی رفع محرومیت در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، کشاورزی و بخش عقیدتی است. در سال ۱۴۰۰ تمرکز و برنامه اصلی بسیج سازندگی خوزستان روی مناطقی در خوزستان است که مشکل آبرسانی دارند.

وی افزود: علیرغم وجود هفت سد بزرگ در خوزستان، بیش از ۴۰۰ روستای خوزستان دارای مشکل آب آشامیدنی هستند و در این زمینه تمرکز ما برای حل مشکل این مناطق است.

باقری عنوان کرد: بحث حل مشکلات اشتغال یکی دیگر از مسائل مورد توجه است که در دستور کار قرار دارد. مساله راه‌های روستایی خوزستان نیز یکی دیگر اولویت‌ها برای انجام فعالیت‌های بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۰ است. برای مثال در حال حاضر مجموعه سپاه برای ایجاد جاده‌های دسترسی به منطقه صعب العبور احمد فداله دزفول پای کار آمده تا بتواند مشکل دسترسی به این منطقه محروم و صعب العبور را حل کند.

وی افزود: یکی دیگر از مهمترین اولویت‌ها کمک به دولت در بحث مهار ویروس کرونا با اجرای طرح بیماریابی شهید سلیمانی است. این طرح توسط بسیج در کمک به دولت در سطح کشور در حال اجرا است و با آغاز این طرح در خوزستان بیش از ۶۰ درصد از موارد ابتلا در استان کاهش یافته است.

باقری با اشاره به اجرای رزمایش های کمک‌های مومنانه در خوزستان، اظهار داشت: تاکنون بیش از یک میلیون بسته معیتشی توسط بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در خوزستان تهیه شده و در اختیار خانواده‌های جامعه قرار داده شده است.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ولیعصر گفت: بیش از ۴۶۳ صندوق قرض الحسنه در استان خوزستان که مردم‌پایه هستند، با همکاری خیرین و توسط بسیج سازندگی استان ایجاد شده است. همچنین بیش از ۲۵۰۰ فرصت شغلی از طریق صندوق های قرض الحسنه در طول سال های ۹۸ و ۹۹ در خوزستان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در طول سه سال گذشته توسط مجموعه بسیج سازندگی خوزستان بیش از سه هزار و ۴۲۷ جهیزیه تهیه شده و در اختیار زوج ها قرار داده شده است. راه اندازی بیش از ۱۳۴ کارگاه اقتصاد مقاومتی در خوزستان با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی از دیگر اقدامات انجام شده توسط مجموعه بسیج سازندگی خوزستان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها